Cândva o maşină banală, azi vândut ca exemplar de colecţie: un Opel Vectra A în stare impecabilă, scos la vânzare în Germania

21 Iulie 2021, 20:19
Ilie Toma
Cu 10-20 de ani în urmă, dacă te întreba cineva prin părţile noastre care e cea mai banală maşină germană care-ţi vine în minte, răspunsul era aproape sigur Opel Vectra. Nici nu mai pomenim despre cât de mult era înrădăcinată Vectra în tot soiul de expresii şi comparaţii din folclor. E clar, era o maşină a poporului, or, la mâna a doua era şi una din cele mai ieftine pe care le puteai cumpăra, întreţinerea ei ulterioară costând de asemenea foarte puţin.
Dar timpurile alea au trecut, ia majoritatea exemplarelor de Vectra, care alergau prin oraşe, apoi şi prin sate, au cam dispărut, măcinate de rugină şi de vreme. În Germania, cu atât mai mult e o raritate absolută să vezi un Opel Vectra azi, aşa că atunci când am dat cu ochii peste exemplarul ăsta, am avut parte de o adevărată uimire. Mai mult ca atât, exemplarul ăsta de Vectra tocmai şi-a făcut certificarea de vehicul istoric şi e gata să primească plăcuţe cu litera H la urmă în Germania, atribuite exemplarelor istorice, păstrate în formă autentică, de peste 30 de ani vechime.
Aşadar, ce a făcut Opelul ăsta ca să merite acest statut special? Sau, mai bine zis, ce a făcut proprietarul său ca să-i asigure azi o înrolare în rândurile maşinilor istorice, căutate de colecţionari?

Răspunsul e simplu de descris, dar totodată rar pentru un Opel. Proprietarul său l-a păstrat şi exploatat cu o grijă demnă de un roadster fabulos. Mai rar vezi oameni care acordă aceeaşi grijă unui model cumpărat ca unul din cele mai banale, atunci când îl iei din showroom.
Maşina e fabricată în 1990 şi are un motor de 1.8 litri, pe benzină, aspirat natural, cuplat la o cutie de viteze manuală. Motorul dezvoltă 90 CP fiind unul din cele mai dinamice pentru această generaţie de Vectra, aşa că proprietarul său neamţ tot l-a ales din start cu generozitate.
De atunci şi până azi, timp de 31 de ani, a făcut cu el doar 59,400 km şi şi-a documentat absolut toate vizitele la service. Deci, Opelul ăsta vine cu un dosar cu şină mai strict decât la cel mai birocratic ghişeu pe care ţi-l poţi imagina. Cu dosarul la mână, n-ar trebui să-ţi mai rămână loc de cel mai mic dubiu despre veridicitatea parcursului şi starea maşinii.
Maşina a fost exploatată în ţinuturile nordice ale Germaniei, pe malul Mării Nordului, iar asta ar însemna de obicei că trebuie să fii şi mai atent la rugină. Însă, pentru a o proteja de clima umedă, proprietarul a ţinut-o în condiţii speciale de garaj, aşa cum aproape că nu-ţi vine a crede că cineva poate păstra un simplu Opel Vectra!
Dar, aşa cum spunem de multe ori, cel mai valoros model de colecţie adeseori nu e acel ce adună milioane la licitaţii, ci acel care ţi-e drag sufletului, de care te leagă amintiri de viaţă şi faţă de care ai o atitudine specială. Iar printre noi sunt cu siguranţă mii de oameni care au amintiri de acum 10-20 de ani sau mai mult legate de Opel Vectra A — că au fost bune, că au fost practice, că au fost căminul lor familial pe roţi în timpurile de demult! Şi anume asemenea oameni vor fi fascinaţi de un asemenea exemplar şi-l vor cumpăra cu toată inima.
Pentru că nici nu costă excesiv de scump, la o adică, dacă e să judecăm după starea impecabilă a maşinii — la exterior, interior şi părţile ei mecanice. Preţul ei în Germania, cu tot cu TUV-ul trecut şi certificatul istoric aprobat, e de doar 5,300 euro, iar neamţul care o vinde e gata să mai scadă un pic din preţ dacă dă peste un pasionat la fel de mare de Vectra, cum e şi el. La cât efort s-a depus la maşina asta timp de 31 de ani, e clar că nimeni nu mai urmăreşte să scoată vreun profit pe ea, ci mai degrabă să i-o transmită unui alt pasionat adevărat de Opel Vectra.
0
3,382
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!