Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Ce nu fac autorităţile din Chişinău, s-au apucat să facă activiştii: la Botanica a apărut o insuliţă desenată pe centrul unei străzi

8 Iulie 2021 - 08:21
Redacţia PiataAuto.md
Ieri seară, un grup de activişti din organizaţia Oraşul pentru Oameni, au anunţat că au amenajat o insuliţă de siguranţă la o trecere de pietoni din sectorul Botanica al capitalei, menţionând chiar din start că ei fac ceea ce nu fac autorităţile din Chişinău.
Motivul instalării unei singure insuliţe la Botanica, ar fi că la această trecere de pietoni a fost recent accidentată o tânără, care s-a ales cu traume grave. Iar aceeaşi activişti vorbesc de mai mulţi ani despre necesitatea acestor insuliţe de siguranţă pentru traficul urban şi siguranţa pietonilor.
Ce sunt, de fapt, insuliţele de siguranţă la trecerile de pietoni? Simplu vorbind, sunt nişte construcţii ce permit depărtarea fluxurilor de transport unul de altul în zona centrului trecerii de pietoni şi crearea, astfel, a unui spaţiu în care pietonul poate opri în siguranţă la mijlocul traversării. Asemenea insuliţe pot fi văzute aproape în toate oraşele mari, cu infrastructură maturizată, atât în Europa, cât şi dincolo de ocean, în SUA sau Canada. Iar experienţa de decenii a altor oraşe arată că aceste insule ajută cu adevărat în reducerea numărului de accidente şi decese la trecerile de pietoni.
Acum, revenind la insuliţa desenată pe strada Hristo Botev, cel mai probabil ea s-a vrut a fi un manifest al activiştilor, or, în forma în care a fost ea aplicată acum, pare a fi o amenajare mult prea temporară, de natură să dureze câteva zile sau săptămâni. Şi asta, în primul rând, pentru că nu e vorba de nici o construcţie, ci doar linii care marchează o insuliţă imaginară, însoţite de câte trei conuri mobile în fiecare parte şi câte un indicator de ocolire pe dreapta a insuliţei imaginare. În acelaşi timp, trecerea de pietoni în sine a rămas ştearsă şi aproape invizibilă, doar indicatoarele anunţând despre existenţa ei.
Cunoscând situaţia drumurilor din Moldova, cel mai probabil în câteva zile nu va mai rămâne nici urmă de conuri, apoi şi indicatoarele vor fi luate pe sus, iar ulterior liniile vor fi neglijate. Şi nu neapărat că şoferii din Moldova ar fi mai răi ca cei din alte părţi — pur şi simplu asta nu e o insuliţă în adevăratul sens al cuvântului şi în nici un oraş nu veţi vedea o insulă pur şi simplu desenată. Ea trebuie însoţită de construcţie înălţată, care forţează ocolirea ei.
Exemplu de insuliţă de siguranţă din Germania

Însă, în acelaşi timp, dacă intenţia activiştilor a fost doar să atragă atenţia, atunci intenţia le-a reuşit. Aceştia au demonstrat că pe strada Hristo Botev, care are o lăţime de aproape 10 metri, există suficient spaţiu în lăţime pentru două benzi opuse de circulaţie şi o insuliţă de siguranţă pe centru.
Voi ce părere aveţi de iniţiativă? Şi mai ales, ce părere aveţi vizavi de faptul de a avea nişte insuliţe adevărate de siguranţă în Chişinău, cel puţin la cele mai periculoase treceri de pietoni?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter