De pe vremea când Maybach era o marcă separată: acest Maybach 57 Zeppelin se vinde cu doar 2,600 km parcurşi

31 Iulie 2021, 19:07
Ilie Toma
Astăzi Maybach nu mai e decât un soi de sufix în gama Mercedes, un soi de versiuni mai alungite sau mai luxoase ale lui S-Class sau ale lui GLS, dar care, în esenţă, nu sunt decât nişte maşini identice din punct de vedere tehnic, cu aceleaşi elemente de interior, doar că tapisate uşor diferit şi ceva mai generos dotate. Cândva, nu foarte demult, însă, Maybach era o adevărată marcă separată, care concura direct cu Rolls-Royce şi doar tangenţial cu Bentley, având modele de un lux consistent şi desăvârşit, cu mult peste un S-Class obişnuit.
Un asemenea Maybach, în interpretare absolutistă, a fost scos de curând la vânzare în Germania, şi e unul mai exclusiv şi mai special decât cele deja speciale, dar oarecum standarde din gama Maybach de atunci. Marca de lux avea, de fapt, două limuzine în gama sa — 57 şi 62, iar cifrele veneau de la lungimea totală de 5.7 metri sau 6.2 metri. Puţini ştiu, însă aceste modele Maybach, deşi au adus linii ondulate folosite mai târziu de Mercedes-Benz S-Class W221 şi W222, au fost construite, de fapt, pe platforma tehnică perfecţionată a lui S-Class W140! Da, acel S-Class legendar din anii 90, a dat naştere la aceste bijuterii supreme! Nu în zadar şi codul de caroserie a acestui Maybach era W240.
Maybach primise însă multe elemente tehnice absolut individuale, însă a păstrat fiabilitatea excepţională a lui W140. Motorul era unul nou, un V12 de 5.5 litri biturbo, care livra 550 CP şi 900 Nm. Un alt motor, de 6.0 litri V12, livra 612 CP! Deci, înţelegi de ce spunem că maşina asta juca într-o ligă separată şi concura cu Rolls-Royce de la egal la egal.
Ceea ce avem noi în faţă e un Maybach 57. Doar că nu e un 57 obişnuit, ci unul în ediţie specială Zeppelin, anunţată în 2009 şi produsă pe parcursul următorilor ani doar în 100 de exemplare! Motorul V12 de 6.0 litri livra şi mai multă putere pe acest model — 640 CP în loc de 612 şi un cuplu maxim de 1,000 Nm! Iar despre dotări interioare putem spune că erau definiţia a tot ce avea mai bun Mercedes-Benz şi ingineria germană în sine.
Luxul era unul lucrat cu atenţie la inginerie, detalii, aspect şi consistenţă. Orice ai privi la interior — scaune, lemn, inserţii, piele — emană o calitate supremă, făcută să reziste o viaţă.
Pe atunci asemenea maşini, cumpărate noi, costau aproape jumătate de milion de euro! Şi dacă priveşti atent interiorul, gândindu-te că maşina asta a fost produsă în 2009 şi avea suflet de W140 în ea, înţelegi de ce.
Iar exemplarul despre care vorbim noi azi e produs în 2012, fiind unul din ultimele Zeppelin-uri asamblate în istorie. Paradoxal, dar maşina asta are doar 2,600 km parcurşi, şi e într-o stare de nou absolut, fără cel mai mic semn de uzură pe ea!
E o limuzină ce ţinteşte doar spre colecţionarii cu conturi bancare mari, care pot înţelege peste ce bijuterie au dat. Pentru că istoria acestei maşini nu lasă urme de nici cea mai mică îndoială, iar dacă te întrebi cum de a ajuns maşina asta să adune doar 2,600 km în 9 ani de la fabricare, îţi spunem imediat.
A fost deţinută chiar de Daimler şi folosită pentru ocazii rare de transportare a celor mai speciali oameni, în cele mai speciale ocazii. Iar asta înseamnă şi că a beneficiat de ieşirile de mentenanţă, şi de întreţinerea tehnică justă. Practic, e o maşină ce a stat în garajul celor de la Daimler din Stuttgart, iar acum a fost oferită unei companii specializate în vehicule de colecţie din Germania, pentru a fi vândută.
Şi tocmai asta o face un Maybach 57 Zeppelin absolut unic în lume, chiar şi dintre cele 100 produse!
Cât costă această unicitate absolută? Mult, tocmai 749,000 euro, dar aproape că nici nu mai contează. Maşina în sine e una care merită toată admiraţia, când te gândeşti ce a fost o dată Maybach, şi când te gândeşti că tot ce vezi aici a fost construit de ingineri pe platforma lui W140, nu W220, nu W221 sau altceva. Ştiau ei ce ştiau!
0
7,729
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!