E produs în 1992, are parcurs infim şi e în condiţie de showroom: acest Mercedes-Benz 600 SEL W140 s-a vândut cu un preţ derizoriu

10 Iulie 2021, 19:04
Ilie Toma
Fani ai modelului W140, fani ai Mercedes-Benz şi pur şi simplu pasionaţi de automobile bune — avem o veste frumoasă şi tristă în acelaşi timp pentru noi toţi. Frumoasă, pentru că maşina asta e absolut superbă, fiind un exemplar din acele care au avut norocul să treacă prin timp neatinse de uzură şi să ajungă până azi practic în aceeaşi condiţie în care au părăsit showroom-ul. Tristă, pentru că maşina asta deja s-a vândut la o licitaţie recentă, aşa că deja există un pasionat ca şi noi toţi, care a avut marele noroc să pună mâna pe ea la un preţ derizoriu, şi care probabil o va ţine încă mulţi ani înainte în garajul său. Dar să vedem, totuşi, cât de specială e bijuteria asta de S-Class W140!
E un Mercedes-Benz 600 SEL, fabricat în anul 1992, iar asta înseamnă că avem de-a face cu un S-Class W140 Long, cu ampatament mărit, iar motorul de sub capotă e legendarul V12 de 6.0 litri, cu numele de cod M112, din cauza căruia întreg modelul şi-a întârzia apariţia cu doi ani, de dragul ingineriei perfecte a lui. Era un motor cu 4 valve pe cilindru şi, fiind vorba de anul 1992, avem ipostaza lui cea mai puternică, înainte de diminuarea puterii din considerente ecologice, care s-a produs în 1993. Aşadar, acest exemplar are un V12 de 408 CP şi 580 Nm sub capotă — cifre cu care şi astăzi te-ai simţi mândru sub capota oricărei limuzine de top!
Maşina asta accelera pe atunci în 6.3 secunde de la 0 la 100 km/h, chiar dacă transmisia sa automată era setată nu pentru cele mai iuţi schimbări de trepte, ci pentru confort şi rezistenţă în timp. Viteza maximă era limitată la 250 km/h, dar maşina ar fi putut mult mai mult, aşa că atunci când rulai cu 250 pe un autobahn nemţesc, pluteai cu ea relaxat ca pe un covor. Doar 35,916 exemplare cu indicele 600 s-au produs, de fapt, în toată istoria lui W140, dintre care 3,399 au fost cu ampatament scurt şi 32,517 cu ampatament lung. Iar dintre ele mult mai puţine au fost produse cu motorul de 408 CP, restul având acelaşi motor, dar cu putere slăbită la 394 CP.
Ei bine, maşina din imaginile acestui articol, a avut onoarea de a fi cumpărată în anul 1992 pentru un scop foarte special. Ea a fost cumpărată de ambasada Qatar-ului în Marea Britanie, pentru marele şeic al Qatarului de atunci, Khalifa Bin Hamad Al-Thani. Şeicul şi-a dorit ca acest W140 de top să stea în garajul ambasadei şi să-l poarte pe el prin Londra în vizitele lui din Marea Britanie. Un fel de maşină personală a şeicului din timpul deplasărilor sale în Marea Britanie, dacă vrei.
Aşa că acest S-Class a fost comandat cu buget generos, bifându-i-se toate dotările opţionale posibile la acea vreme, inclusiv unele dotări extrem de rare, despre care e posibil nici să nu fi auzit la W140.
Cortinele de pe geamurile spate sau telefonul de la interior nu te vor impresiona, probabil. Nici pielea fină de culoare bej, cu care e tapisat habitaclul, s-ar putea să nu te impresioneze. Ba chiar nici sistemul de climatizare automată bi-zonală.
Dar, pe lângă asta, acest Mercedes-Benz avea scaune spate ajustate electric, pentru un confort suprem al pasagerilor de acolo. Maşina avea şi cortină separatoare de intimitate pentru bancheta spate, acţionă electric, iar pasagerii de acolo mai beneficiau şi de mese operate electric, ce ieşeau din spătarele scaunelor faţă. La cât de moale mergea acest S-Class, în el puteai ţine paharul aproape plin cu băutură fără a-l vărsa! Eh, inginerie de altă dată!
Şi acum, la momentul licitaţiei, Mercedesul ăsta a ajuns să adune doar 25,800 km în cei 29 de ani de când a fost fabricat! Fiind cea mai mare parte a acestor ani în serviciul şeicului şi a ambasadei, maşina a avut privilegiul de a fi deservită cu excelenţă întotdeauna, la service-urile oficiale Mercedes-Benz din Marea Britanie. Şi, chiar dacă a aparţinut ambasadei Qatar-ului, e o maşină în versiune europeană, nu una destinată Orientului Mijlociu, or, e vorba de ambasada din Londra. În acelaşi timp, e o maşină cu volan pe stânga, nu pe dreapta, din aceleaşi considerente.
Mai mult ca atât, maşina are întreaga sa istorie documentată cu minuţiozitate, având la ea şi o scrisoare oficială de confirmare din partea ambasadei Qatarului, care-i confirmă codul VIN şi faptul că a fost deţinută anume de ei, anume cu acest scop, la ea fiind ataşat şi invoice-ul original livrat ambasadei în 1992 pentru acest Mercedes-Benz 600 SEL!
Prin urmare, ce avem aici? O bijuterie de Mercedes W140 600 SEL, păstrat până azi într-o stare impecabilă de showroom, cu un motor legendar sub capotă, şi cu o istorie nu din alea cu bătrânelul care a mers până la magazin, ci una cu confirmări oficiale ale aflării sale în slujba diplomatică. O maşină care a fost cumpărată cu buget generos şi deservită constant cu acelaşi belşug financiar, iar asta o face şi mai preţioasă. Probabil orice fan de W140 ar visa pur şi simplu la un asemenea exemplar, pe care să-l descoperi azi şi să-l poţi cumpăra şi pune în garajul tău!

Dar, de obicei, te opreşte preţul. Pentru că ştii tu, e totuşi un Mercedes 600 SEL, cu motor V12, cu ampatament lung, cu dotări extraordinare, cu parcurs infim şi cu o istorie la care trebuie să i te adresezi cu Excelenţa Dvs. O asemenea maşină n-are cum să coste puţin, nu-i aşa? Nu ne-am mira nici dacă maşina asta s-ar fi vândut cu vreo 200,000 euro, mai mult decât costă azi un S-Class long în motorizare de top, non-AMG, nu-i aşa? Ei bine, şi acum cu cât crezi că s-a vândut ea, de facto, înainte de a citi mai jos?
Aici vine pastila dulce amară, în care te minunezi, te bucuri, şi te întristezi că n-ai fost tu cel care a cumpărat-o. Nu, acest 600 SEL impecabil nu s-a vândut nici cu 200 mii, nici cu 150 mii, ci cu 22,000 lire sterline, adică echivalentul a circa 25,750 euro! Da, e cam cât ai da azi pe un Mercedes-Benz A-Class cu motor de Renault sub capotă şi niscaiva dotări la bord, ca să nu pară prea pustiu. Nu putem spune altceva decât că noul proprietar al acestui Mercedes-Benz 600 SEL a avut pur şi simplu un noroc uriaş!
0
2,836
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!