Eşecul Volkswagen în China: noile SUV-uri electrice ID.4 X şi ID.4 Crozz suferă de un start lent pe piaţă

1 Iulie 2021, 17:07
Denis Godorozea
Volkswagen trăieşte în aceste clipe o adevărată dramă pe piaţa din China — planurile lansării fulminante în segmentul SUV-urilor electrice se pare că au eşuat dramatic, or cele două modele, ID.4 X şi ID.4 Crozz suferă de un început extrem de lent în ţara asiatică. Se pare că primul an de vânzări se va încheia pentru cele două modele germane cu vânzări de două ori mai mici decât se anticipa iniţial.
Piaţa chineză este una de primă importanţă pentru cei de la Volkswagen. Or, germanii au o afacere bine pusă la punct în ţara respectivă şi este printre puţinii constructori care cooperează concomitent cu mai mulţi giganţi din industria auto pentru piaţa internă. Astfel, Volkswagen a dispus lansarea concomitentă a două versiuni pentru SUV-urile electrice ID.4 în China, unul care să fie produs în cooperare cu SAIC (ID.4 X) şi cel de-al doilea în cooperare cu FAW (ID.4 Crozz).
Modele sunt identice tehnic, fireşte, iar diferenţele sunt dictate de devieri în materie de design exterior şi nivele de echipare. Pentru cele două SUV-uri electrice germanii anticipau vânzări totale în primul an de până la 120 mii unităţi, dar se pare că planul va fi realizat către sfârşitul anului doar pe jumătate.
Asta pentru că în primele 3 luni de la lansare cele două SUV-uri au înregistrat vânzări totale de doar 5,000 unităţi, chiar şi în ciuda preţurilor accesibile de pornire de circa 26,000 euro pentru fiecare din cele două versiuni. Amintim că la acest preţ clienţii beneficiază de SUV-uri electrice construite pe platforma dedicată MEB, echipate cu motoare electrice cu 170 CP la activ şi autonomie minimă de circa 400 km (dar conform stadardului NEDC).
Cererea scăzută afectează şi producţia SUV-urilor la uzinele comune Volkswagen cu cei de la SAIC şi FAW. Potrivit presei locale, liniile de producţie activează doar în proporţie de 10% din capacitatea totală, ce constituie, de altfel, circa 300,000 automobile anual. Pe cealaltă parte a globului, în Europa, situaţia este diametral opusă. Or, având aici o gamă redusă de versiuni şi pe alocuri preţuri ceva mai piperate, Volkswagen ID.4 a reuşit să cucerească supremaţia în segmentu electromobilelor, având şanse bune de a deveni cel mai vândut model electric din Europa către finalul acestui an.
0
333
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!