Încep problemele cu stocurile de carburanţi în Moldova, după intrarea în vigoare a noii metodologii ANRE

4 Iulie 2021, 08:24
Redacţia PiataAuto.md
Noua metodologie ANRE a intrat în vigoare acum 3 zile şi a dat deja peste cap piaţa carburanţilor din Moldova, aruncând-o într-o serie de procese mult prea complexe pentru a putea rezista mult timp în forma asta. Ieri seară, însă, au apărut primele simptome ale problemelor la staţii.
Sursa foto: PiataAuto.md

Chiar ANRE a recunoscut că a elaborat noua metodologie în grabă, fără a lua în calcul toate aspectele, iar acum companiile petroliere sunt impuse la plafonări şi previziuni aproape imposibile de preţuri de vânzare pentru fiecare partidă importată. Mai mult ca atât, în rezultatul intrării în vigoare a noii metodologii, companiilor petroliere le este imposibil acum să ofere reduceri de preţuri în dependenţă de volume mai mari, pe care le ofereau, de exemplu, companiilor cu flote mari, sau agricultorilor, iar acest efect a fost simţit deja de aproape toţi cei care alimentează maşini corporative. Sub secera restricţiilor draconice din partea ANRE au intrat şi carburanţii de top, cu aditivi sau cu cifră octanică mai mare, întrucât metodologia ANRE nu ţine cont de aceste componente adiţionale şi plafonează carburanţii doar după tipul general.

Intenţia iniţială a autorităţilor părea oarecum nobilă la prima vedere, dar se pare că noile restricţii vor degenera într-o situaţie nemaivăzută exact înainte de alegerile din 11 iulie. Or, companiile petroliere deja avertizează că vor fi în imposibilitate să importe anumite tipuri de carburanţi în aceste condiţii, la preţurile actuale internaţionale.
Sursa foto: PiataAuto.md

Iar în seara zilei de sâmbătă primii şoferi au început a anunţa în mediul online că la anumite staţii peco din Chişinău au început să se ateste lipsa carburanţilor aditivaţi de top, precum motorina cu aditivi. Alţii au menţionat că în alte reţele motorina se vinde deja la cifră octanică mai joasă, la minimul legal — motorina cu cifră octanică 55 dispărând, ea fiind înlocuită de motorina cu cifră octanică obişnuită de 51 sau chiar 42. Aceeaşi soartă poate urma şi pentru benzina cu aditivi.

Ce crezi, în acest context, unde vom ajunge cu această situaţie? Vom ajunge să avem carburanţi de calitate proastă sub pretextul menţinerii controlului de preţuri din partea ANRE? Sau şi mai mult, vom ajunge în câteva zile, exact înainte de 11 iulie, să căutăm staţiile care mai au combustibil bun, iar apoi pe cele care în general mai au combustibil, făcând rândul la ele? Câtă justificare economică şi legală crezi că este în situaţia asta şi câtă politică? Cine crezi că manipulează situaţia mai mult, mediul politic sau companiile petroliere? Şi mai ales, cine crezi că va avea de suferit cel mai mult din toată epopeea?
0
6,974
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!