Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

KIA nu renunţă la motorizări diesel: informaţii complete despre noua generaţie Sportage

6 Iulie 2021 - 15:16
Denis Godorozea
După ce acum câteva săptămâni au publicat primele imagini cu noul Sportage, astăzi coreenii dezvăluie informaţii complete despre SUV-ul de generaţie nouă. Acum Sportage va avea o gamă de motorizări mai variată decât predecesorul, păstrând unităţi clasice pe benzină şi motorină, dar şi unităţi mai moderne, de tip hybrid şi plug-in hybrid.
Având la bază platforma N3, comună cu crossover-ul Hyundai Tucson prezentat mai devreme, noul Sportage va fi oferit în două versiuni de ampatament, precum şi generaţia precedentă. Deocamdată coreenii au publicat imagini şi informaţie doar pentru versiunea cu ampatament mărit, dedicată pieţei domestice şi, ulterio, pieţelor din America de Nord şi Asia. Versiunile dedicate pieţelor europene vor fi dezvăluite mai târziu, însă diferenţele stilsitice şi tehnice dintre ele vor fi minime.
Versiunea alungită are o lungime mărită cu 175 mm în raport cu generaţia precedentă, respectiv până la 4,660 mm. Ampatamentul indică o creştere de 85 mm, până la 2,755 mm. Astfel Sportage păşeşte într-un segment ceva mai mare de SUV-uri, oferind loc pentru SUV-uri noi, mai compacte, pentru celelalte segmente de piaţă. Dimensiunile mărite promit mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje la bord, fapt ce se confirmă şi în cifre — în portbagaj SUV-ul oferă acum un volum total de 637 litri, deci cu 146 litri mai mult decât anterior.
Iniţial coreenii au anunţat pentru noul Sportage doar două motorizări, disponibile din momentul lansării. Este vorba despre unităţi clasice, benzinarul turbo de 1.6 litri din seria T-GDI, ce dezvoltă 180 CP şi se cuplează standard la o cutie manuală cu 6 trepte, opţional fiind disponibilă cutia robotizată cu 7 trepte. Amatorii motorizărilor diesel vor putea opta pentru unitatea turbo de 2.0 litri, ce dezvoltă 186 CP şi se cuplează exclusiv la cutia automată cu 8 trepte. Ambele versiuni au standard tracţiune pe puntea faţă, dar clienţii pot bifa tracţiunea integrală.
Ulterior gama motorizărilor va fi completată cu încă câteva versiuni clasice pe benzină şi motorină, inclusiv motoarele de 2.0 litri, aspirate natural, disponibile pe generaţia precedentă. Pentru prima dată Sportage va fi disponibil şi cu versiuni hibride clasice, dar şi o variantă de top de tip plug-in hybrid. În materie de caracteristici, însă, acestea vor fi foarte apropiate de ceea ce oferă Hyundai pe noul Tucson. Aceste motorizări vor fi miza principală a coreenilor pe pieţele Uniunii Europene.
Debutul global al noului KIA Sportage va avea loc până la sfârşitul acestui an. La ora actuală SUV-ul poate fi comandat doar în Coreea de Sud şi doar cu o gamă limitată de motorizări şi versiuni. Cel mai accesibil Sportage porneşte pe piaţa domestică de la 22 mii dolari americani.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter