Lotus prezintă ultimul său sportcar cu motor cu combustie internă

7 Iulie 2021, 11:51
Denis Godorozea
Lotus renaşte sub aripa chinezilor de la Geely şi prezintă noul sportcar de serie, care în viitor va asigura cea mai mare cotă a vânzărilor companiei. Noul model se numeşte Emira şi nu vine să înlocuiască direct vreun model de serie produs până acum. Asta pentru că noul Emira este simţitor mai mare şi mai modern în raport cu precedentele Elise, Exige şi Evora. Totodată, acesta este ultima sau una din ultimele creaţii ale constructorului britanic ce face uz de un motor termic.
Deşi Emira nu este vreun succesor pentru modelele din portofoliul actual Lotus, acesta va înlocui în gamă toate maşinile produse până acum. Dezvoltarea proiectului Emira a demarat încă în 2018, deci cam de când Lotus a ajuns în posesia chinezilor de la Geely. Stilistic sportcar-ul se inspiră de la modelul electric exclusiv Evija, având siluetă şi blocuri optice asemănătoare. În lungime Emira măsoară 4,412 mm, însă la bord sunt prevăzute locuri doar pentru două persoane, or motorul s-a situat în partea posterioară a sportcar-ului.
La baza Lotus Emira se află noua platformă Sports Car Architecture, creată de Lotus sub aripa Geely. Platforma a fost creată de la zero, cu majoritatea componentelor realizate din aluminiu, dar ţinând cont de experienţa preţioasă din anii precedenţi. De altfel, chiar şi ampatamentul este apropiat de cel indicat de Evora, 2,575 mm.
Versiunea de bază face uz de benzinarul V6 de 3.5 litri, instalat pe modelele precedente Lotus, un motor de origine Toyota, dar îmbunătăţit de britanici. Unitatea se cuplează o cutie manuală cu 6 trepte, fie la una automată livrată de Aisin, deci tot de japonezi. Cel de-al doilea motor, mai performant, a fost preluat de la partenerii din cadrul Mercedes-AMG, fiind vorba de benzinarul turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri, despre care germanii spun că ar fi cel mai puternic motor termic de acest tip. Ei bine, aceasta este roada cooperării dintre Daimler şi Geely, după ce chinezii au achiziţionat un pachet consistent de acţiuni în cadrul concernului german.
Britanicii nu au dezvăluit deocamdată caracteristici tehnice şi dinamice exacte, dar susţin că cele două motorizări dezvoltă între 360 şi 400 CP, cuplul maxim fiind de 430 Nm. Versiunea de top din gama iniţială de motorizări este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde, viteza maximă ajungând până la 290 km/h.
Noul Emira este miza principală a celor de la Lotus pentru următorii ani. Britanicii anticipează că noul sportcar le va permite să mărească livrările anuale de la actualele 1,500 unităţi până la 4,800 unităţi, iar acest rezultat ar trebui să fie atins de un singur sportcar şi nu trei, cum era anterior.
Pentru a atrage clienţi noi, Lotus promite şi îmbunătăţiri consistente la bord pentru a răsfăţa şoferul şi pasagerul. Şi preţul este relativ atractiv pentru un sportcar clasic din acest segment — cel puţin 60 mii lire sterline, deci simţitor mai puţin în raport cu actuala Evora, model mult mai înapoiat tehnic şi din punct de vedere al confortului.
0
959
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!