Luxul cu tracţiune spate din gama Opel de cândva: un Opel Senator în condiţie impecabilă, scos la vânzare în Germania

15 Iulie 2021, 21:06
Ilie Toma
Spre deosebire de alte modele Opel mai vechi sau mai puţin cunoscute, Opel Senator a ajuns şi în Moldova, prin exemplare cumpărate la mâna a doua prin anii ’90. Se putea cumpăra ieftin pe atunci, şi de obicei erau subapreciate de trecători, adevăratul lux şi confort de la interior fiind ştiut doar de proprietari şi familiile lor.
Da, era un model cu care Opel şi-a făcut debutul în segmentul sedanurilor de lux moderne. Opel Senator A, adică prima generaţie, precum cea din imaginile acestui articol, a fost lansat la salonul auto de la Frankfurt în septembrie 1977, intrând în producţie în anul 1978. Fusese lansat într-o perioadă în care tracţiunea pe puntea spate era o normalitate pentru Opel până şi la modelele compacte, nemaivorbind de sedanuri mari.
Dar Opel nu-şi propunea să concureze direct cu mărcile premium, ci să ofere mai mult pentru mai puţin, un soi de lux consistent, dar un pic mai raţional. Aşa că a folosit platforma de lui Opel Rekord când a creat Senator, pe care a lungit-o. Şi fiind dezvoltat imediat după criza de petrol, Opel Senator A a fost creat intenţionat pentru a părea discret pe dinafară, ca să nu atragă prea multe priviri invidioase, în timp ce la interior era conceput să fie la fel de confortabil ca un sedan al mărcilor cu multă exprienţă în acest segment.
Avea 4.84 metri şi motoare destul de puternice pentru acea vreme, de până la 3.0 litri şi 180 CP. Putea face uz şi de o cutie automată. Apoi, mai târziu, au apărut şi motoare mai accesibile.
Maşina din imagini e una de după faceliftul din 1983, fiind produsă în 1984. Are un propulsor de 2.2 litri, cu 4 cilindri în linie, care dezvoltă 115 CP şi 182 Nm. E cuplată la o cutie de viteze manuală, iar pentru standardele acelor vremuri, la 4.84 metri lungime era suficient de dinamică, accelerând de la 0 la 100 km/h în 11.5 secunde.
Ei bine, exemplarul ăsta a fost livrat în Belgia când era nou şi a trecut prin mâna a doi proprietari acolo, care l-au păstrat cu o grijă neobişnuită pentru un Opel din acea vreme. Ultimul din ei a decis chiar la un moment dat să-l scoată din registrul de înmatriculare şi să-l pună la păstrare în garajul său, mizând că preţul va creşte ulterior pentru o maşină atât de bine păstrată, cu un parcurs mic. Era anul 2002, iar acest Opel Senator A a stat în garajul belgianului entuziasmat până în 2019, când acesta, dezamăgit probabil că preţurile pentru acest modele nu cresc tocmai până la cifre fabuloase, a decis să-l vândă.
Aici a fost momentul când maşina a fost importată în Germania de către o companie specializată, apoi livrată unui alt proprietar, care-l şi vinde azi. Maşina a trecut toate inspecţiile tehnice necesare şi a fost deconservată, dacă putem spune, fiind readusă din nou la starea dinamică, când e gata să plece în orice călătorii.
Are doar 86,000 km pe bord, făcuţi în întreaga sa istorie. Iar compania care a preluat vânzarea ei în Germania, specializată în maşini de colecţie în stare impecabilă, menţionează că i-a făcut şi verificările necesare din istoria ei şi i-a confirmat parcursul mic.
Prin urmare, ceea ce avem aici e un Opel Senator conservat într-o stare impecabilă, probabil unic în lume, dacă nu luăm în considerare maşinile ce pot sta prin subsolurile uzinei. Starea acestui exemplar e una pur şi simplu fascinantă, şi până şi toate micile detalii de la interior trădează faptul că n-au avut uzură de-a lungul vieţii lor.
Puţini vor înţelege o asemenea maşină, însă cei care au avut cândva un Opel în familia lor cu siguranţă vor trage cu ochiul la maşina asta cu un profund respect. Pentru că modelul ăsta a făcut istorie la un moment dat pentru marca Opel. Şi pentru că exemplarul ăsta, vândut acum în Germania, e într-o stare de maşină aproape nouă, deşi e produsă tocmai în 1984! Imaginează-ţi cum ar fi să-i dai azi cheile de la un asemenea Opel Senator tatălui tău, de exemplu, dacă ştii că atunci când erai mic, el, tatăl, mergea la volanul unei, iar voi cu toată familia de la bord savuraţi confortul. Asemenea situaţii şi scenarii pot fi multe, iar aşa maşini se cumpără de obicei doar când există asemenea amintiri şi legături nostalgice cu marca sau modelul vizat. Pentru că merită mai mult decât pare la prima vedere!
Cât costă? Probabil mai puţin decât crezi la prima vedere. Nu, nu 20, nu 30 mii euro şi nici măcar nu 15 mii euro. Doar 9,500 euro pentru o maşină pe care proprietarii săi au adorat-o, iar unul a făcut efortul de a conserva în garajul său vreme de 17 ani, ţinând-o, parcă, special pentru cel ce-o va cumpăra acum.
Şi apoi, e admirabil însăşi faptul că acest Opel Senator de 9,500 euro a ajuns să se vândă azi ca maşină clasică, într-un showroom alături de exemplare clasice Ferrari, Rolls-Royce, Bentley şi alte bijuterii consacrate!
1
8,061
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!