Maşini cum se făceau odată: un Brabus 7.3S W140, capabil de peste 300 km/h, a fost scos la vânzare şi costă cât un Maybach nou!

2 Iulie 2021, 19:49
Ilie Toma
Mercedes-Benz S-Class din generaţia W140 a fost cu siguranţă unul din cele mai geniale modele din istoria mărcii germane, creat şi lansat într-o epocă în care inginerii şi-au permis să mai amâne momentul premierei aproape doi ani, doar pentru a perfecţiona noul motor V12, fără de care ei considerau că maşina n-ar fi desăvârşită. După un miliard de dolari cheltuiţi în ingineria lui W140, în 1991 a fost lansată o generaţie de S-Class, care a fost cumva apogeul ingineriei temeinice.
Numai motorul V12 cât făcea, de pe versiunea 600 SEL! Cu numele de cod M120, acesta avea 4 valve pe cilindru şi dezvolta 410 CP! Şi ca să-l cumperi, plăteai un preţ echivalent cu vreo 33 mii euro de azi doar pentru privilegiul de a avea această motorizare. Anume acest propulsor le-a făcut din ochi mai apoi şi atelierelor de tuning, atât AMG, cât şi Brabus, care au îndrăznit să creeze ceva şi mai magnific decât atât. Iar ceea ce au creat aceste ateliere s-a produs într-atât de puţine exemplare, încât informaţiile despre ele au rămas aproape uitate în istorie.
Versiunea de vârf absolut al lui W140, regele suprem dacă vrei, a fost creată de BRABUS, totuşi. Anume ei au modificat motorul V12 prin mărirea cilindreei de la 6.0 litri la 7.3 litri, aducându-i puterea la o valoare absolut demenţială de 582 CP! Versiunea BRABUS a apărut câţiva ani mai târziu după modelul original şi a lăsat pur şi simplu fanii cu gura căscată. Să pui în anii ’90 tocmai 582 CP pe un sedan, însemna să te aliniezi sau chiar să surclasezi supercar-uri gen Ferrari şi Lamborghini, păstrând un nivel de calitate şi confort pe care acele supercar-uri nu le-ar fi putut atinge! Un asemenea BRABUS 7.3S putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 4.5 secunde, iar viteza sa maximă ajungea la 310 km/h! Şi azi, în zilele noastre, această viteză e rezervată exclusiv limuzinelor ultra-luxoase sau supercar-urilor din liga supremă. Iar noi vorbim aici de un W140 din anii ’90!
Cei de la BRABUS nu s-au limitat doar la motor. Pentru a ţine în frâu o asemenea putere, maşina se livra obligatoriu cu frâne mai mari şi jante uriaşe, ca acele frâne să încapă. Pe lângă asta, exista şi un kit aerodinamic exterior, iar la interior luxul era unul desăvârşit în viziunea acelor ani, cu sistem multimedia cu TV, frigider, şi tapiserie albă, de obicei. Pe atunci maşina asta, cumpărată de la BRABUS, ar fi costat de la 420,000 mărci germane în sus, echivalentul a vreo 215,000 euro. Nu e de mirare, deci, că în toată istoria s-au produs doar câteva zeci de asemenea exemplare BRABUS 7.3S! Câteva zeci în întreaga lume!
Ei bine, şi unul din ele a fost scos la vânzare de curând în Rusia. Nu, nu te grăbi să tratezi maşina asta cu scepticismul aproape firesc, cu care am tratat-o şi noi la început. Se pare că proprietarul ei actual e şi cel care a mers în anul 1997 cu poşeta cu bani cash în Bottrop şi şi-a cumpărat-o! A păstrat chiar şi tichetele de la hotelul Ramada din Bottrop, unde s-a cazat în anul 1997 când a mers după ea!
Mai apoi, în cei 24 de ani care au urmat până azi, omul şi-a tratat maşina cu o atenţie rară pentru Rusia, dar foarte potrivită pentru un asemenea W140 exclusivist. Pentru că nu era singura maşină din garajul proprietarului, şi pentru că-n oraşele Rusiei materialul antiderapant pus iarna pe străzi e prea toxic şi coroziv, acesta a exploatat-o doar pe timp de vară, uscat. Aşa a ajuns acest BRABUS 7.3S să adune doar 34,000 km pe bord în toţi aceşti ani! Şi, fireşte, dacă omul a păstrat tichetele de la hotel din 1997, e clar că există şi toate documentele şi istoricul de service din aceşti ani!
Cu alte cuvinte, e acea excepţie absolută de la ce ne-am putea aştepta să se vândă în Rusia. E un BRABUS cu adevărat excepţional, vârful suprem a ceea ce însemna Mercedes W140 în acei ani. Şi în acelaşi timp e un exemplar pe care proprietarul său l-a tratat ca obiect scump de colecţie din prima clipă, iar asta l-a făcut să ajungă azi într-o stare excepţională!
Astea fiind spuse, preţul de 220,000 euro, cerut pe acest BRABUS 7.3S nu mai miră pe nimeni, probabil. E un preţ la care îţi poţi cumpăra un Mercedes-Maybach S-Class modern, care nu e decât un S-Class cu altă emblemă, ceva mai alungit şi mai bine dotat, în timp ce acest BRABUS 7.3S e rezultatul perfecţionării geniale a unei maşini şi aşa geniale. E una din acele maşini absolut fenomenale, aşa cum se făceau odată şi aşa cum nu se vor mai face vreodată!
0
7,427
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!