Peugeot prezintă bolidul cu care vrea să revină în cursa de anduranţă de 24 ore de la Le Mans

7 Iulie 2021, 14:18
Denis Godorozea
Peugeot prezintă primele imagini cu bolidul de performanţă 9X8, cu care planifică să revină în faimoasa cursă de anduranţă de 24 ore de la Le Mans. Revenirea Peugeot pe grila de start va avea loc în sezonul din anul viitor, iar până atunci francezii vor finaliza testele şi pregătirile pentru o revenire triumfală. Peugeot au abandonat cursa de anduranţă acum 10 ani.
Bolidul din imagini va participa în cursă în cadrul noii categorii Le Mans Hypercar (LMH), introdusă în acest an în locul categoriei LMP1. La ora actuală compania nu a pregătit vreun prototip gata de prezentare, mai ales în acţiune, iar imaginile nu sunt decât schiţe 3D, la sediul Peugeot fiind prezentă doar o machetă. Chiar şi aşa, Peugeot 9X8 vine cu câteva detalii intrigante, precum lipsa unui eleron în partea posterioară.
Potrivit regulamentului, bolizii participanţi la Le Mans în categoria LMH pot avea un singur element aerodinamic reglabil, deobicei o aripă posterioară. În replică, francezii sugerează că au inventat o tehnologie revoluţionară proprie, despre care vor relata mai aproape de debutul bolidului în cursă, pentru a nu dezvălui aşii din mânecă în faţa concurenţilor înainte de termen.
Pe lângă substratul tehnic performant, pregătit de francezi, acest nou Peugeot 9X8 este un adevărat showcar care să facă limbajul stilistic actual al mărcii vestit în întreaga lume. Astfel, acesta este echipat cu faruri şi blocuri optice posterioare cu semnături similare modelelor de serie, iar fascia frontală este ornamentată cu noua emblemă a mărcii franceze.
Dar nici aici nu se limitează picanteriile pregătite de Peugeot. Ultimul bolid cu care francezii au participat în cursa de la Le Mans a fost propulsat de un motor turbodiesel, însă conform noului regulament Peugeot 9X8 va avea la bază un sistem hibrid, format dintr-un benzinar turbo V6 2.6, ce dezvoltă 408 CP şi se cuplează la o cutie secvenţială cu 7 trepte. Cuplul motorului termic este transmis roţilor punţii spate, pe când puntea faţă este pusă în mişcare de un motor electric de 272 CP. Cumulativ sistemul generează 680 CP, în limita admisibilă conform regulamentului.
0
498
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!