Porsche lansează noul Macan, care nu e electric, aşa cum se promitea anterior

20 Iulie 2021, 09:54
Ilie Toma
Trebuie să fii atent ce promiţi şi când promiţi — probabil asta am putea deduce, subtil, din lansarea de azi a noului Porsche Macan.
Istoria lui Porsche Macan în gama Porsche e una lungă şi interesantă. A fost anunţat în toamna anului 2013, tocmai acum 8 ani, iar lansarea de piaţă a avut loc la începutul anului 2014. Modelul şi-a câştigat repede popularitate, devenind chiar cel mai bine vândut model din gama Porsche în unii ani, depăşind Cayenne. Cu un spirit plăcut de condus, cu un preţ mai accesibil, Porsche Macan a devenit rapid acel model cu care mult mai mulţi puteau gusta din lucrurile frumoase ale mărcii Porsche, păstrând şi o doză bună de practicism cotidian. Dar mai apoi au venit anunţurile mult prea curajoase.
În 2018 Macan a trecut printr-un facelift, care i-a adus o linie LED ce unea blocurile optice spate, linie care a devenit repede aproape un trend universal în designul modelelor premium. Schimbări s-au remarcat şi în gama de motoare, inclusiv la cel mai puţin puternic motor, de 2.0 litri. Pe versiunea Macan S fusese actualizat motorul aspirat natural. Dar, la doar câteva luni distanţă, în februarie 2019, Porsche face o promisiune neaşteptată şi declară că următoarea generaţie Macan va fi un SUV 100% electric! Încă atunci, în februarie 2019, noi spuneam că, cel mai probabil, acea generaţie Macan va fi produsă până în 2021, iar între timp Porsche va fi fiind lansat două modele 100% electrice, Taycan şi Taycan Cross Turismo, urmând ca viitorul Taycan electric să fie construit pe aceeaşi platformă. Deci, din punct de vedere tehnic, ar fi fost posibil. Dar tot atunci noi puneam la îndoială dacă o asemenea trecere radicală ar fi corectă sau nu, mai ales în contextul în care Macan era cel mai bine vândut model Porsche. Să faci o trecere atât de bruscă poate da frumos în comunicate de presă şi social media, dar nu-ţi asigură neapărat şi creştere de vânzări sau profit. Exemplul recent al celor de la smart, care au trecut exclusiv la versiuni electrice pentru micuţul fortwo şi şi-au redus cu 75% vânzările, e elocvent în acest sens.
Probabil anume asemenea exemple şi noi studii mai atente de piaţă i-au făcut pe cei de la Porsche să se răzgândească şi să-şi încalce propria promisiune. Iar ca să dreagă măcar un pic busuiocul, au anunţat noul Macan nu ca pe o generaţie complet nouă, ci ca pe un nou facelift, mai amplu ca niciodată, dar totuşi un facelift. Şi, la drept vorbind, noul SUV e anume un facelift, fiind construit pe aceeaşi platformă, cu acelaşi design de bază, dar cu elemente modificate la exterior şi interior, pentru a-i reda un aspect mai împrospătat.
Odată cu lansarea de azi, au fost împrospătate tehnic şi motorizările, în special Macan GTS. Motorul de 2.9 litri V6 biturbo al acestuia livrează acum cu 60 CP mai mult, puterea maximă ajungând până la 440 CP! Cu pachetul Sport Chrono, un Macan GTS prinde prima sută în numai 4.3 secunde!
Macan S a renunţat la V6-ele aspirat natural de 3.0 litri şi a primit acelaşi 2.9 V6 biturbo, dar dozat la 380 CP, cu care poate prinde prima sută în 4.6 secunde. Surprinzător, dar vechiul motor de 2.0 litri turbo a fost înlocuit cu altul de aceeaşi cilindree, dar nou dezvoltat, care livrează 256 CP şi care va servi drept motorizare incipientă. Poate părea un motor mic, dar e capabil să accelereze Macan de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde. Toate motorizările sunt dotate cu cutia automată PDK şi tracţiune integrală.
S-au mai făcut modificări şi la suspensie, cu mici ajustări la amortizoare şi la nivelul disponibil pe fiecare motorizare, dar esenţa la acest capitol e că Macan GTS primeşte standard suspensia pneumatică. Noile Macan pot fi deja comandate, iar primii clienţi şi le vor primi în octombrie.
Aşadar, noul Macan continuă a fi un model superb de bun, dar revoluţia electrică se amână. Mai crezi că e nevoie de ea în cazul lui Macan?
0
1,943
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!