Premieră: noul Volkswagen Golf R Variant, break-ul nebunatic cu care să faci drift în drum spre market

7 Iulie 2021, 15:33
Denis Godorozea
Volkswagen dezvăluie noua generaţie a celei mai performante versiuni a break-ului de familie Golf Variant. Ca şi predecesorul, Golf Variant este disponibil acum în varianta de top R, pe când sportivele GTI, GTD şi GTE sunt disponibile exclusiv în caroseria de tip hatchback. Noul R Variant este şi mai captivant, însă, decât predecesorul, or acum va oferi posibilitatea de a călători spre market, cu întreaga familie, cu regimul drift-mode inclus.
Ecuaţia este tradiţională, de altfel. Inginerii germani pur şi simplu au echipat break-ul Variant cu substratul tehnic oferit anterior şi pentru hatch, fără careva modificări sau surprize. Până şi stilistic R Variant se inspiră de la hot-hatch, cu mici excepţii dictate de forma caroseriei, fireşte. Deci, pe R Variant putem vedea o colecţie comună de jante cu dimensiuni de până la 20 ţoli, kit aerodinamic agresiv şi patru tobe de eşapament integrate în difuzorul posterior.
Partea bună pentru familişti e că cea mai performantă versiune a lui Golf Variant nu a pierdut din caracteristicile sale practice în calea spre producţia de serie. Astfel, break-ul are un ampatament mărit cu 66 mm în raport cu hatch-ul, dar şi un portbagaj generos de 611 litri volum, care mai poate fi mărit până la 1,642 litri prin rabatarea banchetei spate. Mai mult de atât, break-ul de performanţă este în continuare capabil să tracteze remorci de până la 1.9 tone!
Mai puţin practicism, însă, inspiră suspensia adaptivă DCC cu gardă la sol redusă cu 20 mm, inclusă aici standard. Tot ca şi în cazul Golf R în caroserie hatchback este prevăzut un sistem de frânare mai performant, cu discuri de frână mai mari. Sub capotă s-a situat exact acelaşi motor, ca şi în cazul hatchback-ului, fiind vorba de unitatea turbo 2.0 pe benzină, ce dezvoltă 320 CP şi 420 Nm. Motorul se cuplează la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte, ce transmite cuplul pe ambele punţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală 4Motion.
În aceste condiţii break-ul accelerează până la 100 km/h în 4.9 secunde, fiind cu 0.2 secunde mai lent decât hatch-ul. Opţional este disponibil pachetul R Performance, ce aduce un regim de rulare Drift, în cadrul căruia transmisia favorizează roţile punţii spate în distribuţia cuplului. Tot cu acest pachet viteza maximă este mărită cu 20 km/h, respectiv până la 270 km/h. Preţurile pentru break-ul nebunatic pornesc în Europa de la aproximativ 51,500 euro.
0
1,076
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!