Sportivitate suedeză, impecabilă şi la 415 mii km: un rar Volvo 850 R din 1996, scos la vânzare ca bijuteire de colecţie

9 Iulie 2021, 19:47
Ilie Toma
Când vorbim de maşini superperformante, rar ne imaginăm vehicule cu parcursuri foarte mari, de peste 250 mii km în sus. De obicei motivul nu e că acele automobile n-ar rezista, ci pur şi simplu că sportivitatea lor le dictează fie o manieră de exploatare mai dozată în timp, cu ieşiri mai rare, fie dimpotrivă, o exploatare mai puţin grijulie, care aduce maşina mai repede într-o condiţie uzată.
Dar totuşi, acest Volvo 850 R din Olanda ne arată că o maşină sportivă din anii ’90 poate rezista în timp în formă impecabilă, dacă e în mâinile potrivite. Şi dacă e un Volvo, ar spune unii.
Maşina asta suedeză, din Olanda, are 415,000 km parcurşi, însă arată de parcă ar avea vreo 150 mii. Totul se datorează atitudinii proprietarilor săi de până acum, or, acest Volvo e o adevărată comoară secretă, despre care doar cei mai avansaţi fani Volvo ştiu.
Adevărul e că Volvo 850 a fost un model de mare succes, în ciuda faptului că avea tracţiune faţă, neobişnuită pentru Volvo până atunci. Iar la ceva timp după lansarea lui 850, suedezii au început a experimenta cu versiuni mai puternice, pe bază de motoare turboaspirate. Versiunea T5 de 225 CP, de exemplu, s-a bucurat de o apreciere superbă.
Aşa că Volvo a lansat după asta o versiuni de performanţă extremă, numită T5-R, căreia i-a asigurat 246 CP şi o producţie în număr limitat, dar şi în culori limitate. Dor câteva mii de exemplare au fost produse şi vândute, însă publicul mai voia asemenea versiuni.
Aşa că în 1996 a fost lansat şi Volvo 850 R, fără litera T în denumire, dar tot cu un motor turboaspirat de 2.3 litri sub capotă. Oficial, acesta era un soi de succesor mai puţin exclusivist, întrucât erau disponibile mai multe culori şi urmau să fie produse mai multe exemplare. Dar la nivel de consistenţă, maşina asta nu ceda cu nimic. Versiunile cu cutie automată, majoritare, scoteau 240 CP. Însă cele cu cutie manuală aveau o cutie ranforsată, diferenţial cu alunecare limitată şi o turbină mai mare la motor, care asigura 250 CP, deci chiar mai mult decât T5-R! Anume ăsta e secretul — că, deşi T5-R e mai rar şi mai scump, un 850 R cu cutie manuală oferă, de fapt, mai multe, şi e aproape la fel de rar. În schimb, costă mult mai puţin.
Maşina asta, vopsită toată în culoare gri, cu jante gri şi până şi umbrirea geamurilor fiind de culoare gri, costă doar 9,500 euro în Olanda. Sigur, un motiv pentru preţul mai mic e şi parcursul mare, însă în mod obiectiv, acest Volvo 850 R chiar arată bine, iar compania vânzătoare, specializată în modele clasice Volvo şi Saab, ne garantează starea tehnică excepţională a maşinii.
Totuşi, există un mic detaliu în istoria ei, care îi poate îndepărta pe unii. În anul 2011, când maşina avea 350,000 km parcurşi, odometrul maşini s-a defectat, iar un service Volvo a instalat unul nou, cu toate documentele de rigoare. De atunci maşina a continuat să ruleze cu cifrele crescând de la 0 în sus, ajungând în martie 2021 la 60 mii km. Iar când maşina a nimerit pe mâna companiei specializate, a aceştia au îndreptat această eroare, ajustând kilometrajul la 415,000 km, conform cifrei reale de kilometri totali parcurşi. Aşa că acest Volvo are un odometru la care s-a umblat cu corecţii, dar cu corecţii în sensul conformării lor cu realitatea.
Dincolo de asta, starea maşinii la interior, exterior şi substrat tehnic e una mai mult decât decentă.
Iar pe lângă toate, motorul cu 5 cilindri în linie va aminti de reţeta clasică a sportivităţii Volvo, care nu mai există azi, dar care a fost atât de savuroasă!
0
1,403
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!