Toyota Camry, automobil de colecţie accesibil? Acest exemplar din 1990 e în stare impecabilă şi pretinde a fi o bijuterie

5 Iulie 2021, 19:43
Ilie Toma
Poate un automobil banal, produs în multe milioane de exemplare, deveni o maşină de colecţie? Întrebarea e şi mai relevantă în cazul lui Toyota Camry, model care aproape întotdeauna s-a situat în topurile celor mai vândute modele din lume. Şi totuşi, un exemplar din generaţia SV21, vândută cândva în Europa, pretinde la un statut de bijuterie de colecţie, fără a pretinde şi la un preţ exorbitant.
Versiunea SV21, pe care o vedem în imaginile acestui articol, e o variaţie europeană perfecţionată a celei de-a doua generaţii Toyota Camry, numită simplu V20. A fost şi prima generaţie care a împărţit mai târziu platforma tehnică cu Lexus ES în SUA, dar, dincolo e toate, a fost o generaţie care s-a făcut renumită printr-o fiabilitate excepţională. Erau maşini simple şi practice, aşa cum erau multe în acea vreme, dar care mergeau sute de mii de kilometri fără vreo reparaţie, iar dacă te încăpăţânai, puteau merge şi milioane.
Maşina despre care vorbim noi azi e produsă în anul 1989, dar vândută şi înregistrată în Austria în aprilie 1990. Sub capota ei se află un motor aspirat natural de 2.0 litri, cu numele de cod 3S-FE, care livra 120 CP şi 169 Nm. Propulsorul e cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, iar tracţiunea se realizează, fireşte, pe puntea faţă.
Primul proprietar al maşinii a comandat-o cu o echipare foarte specială şi rară pentru această generaţie de Camry — tapiserie de piele. Practic, azi poţi să nu mai găseşti un al doilea Camry în habitaclu, într-atât de rară a fost pe atunci această dotare. Velurul sau textilul sunt tapiseriile normale.
Totuşi, în ciuda acestei dotări, maşina nu are aer condiţionat, de exemplu. Îi lipsesc şi sistemele de siguranţă considerate deja normale în anii 90, precum ABS-ul sau măcar 1-2 airbag-uri. Aici nu există nici unul din ele. În schimb există geamuri acţionate electric pe toate patru portiere.
Maşina n-a fost exploatată iniţial cu scopul de a deveni vehicul de colecţie, or, nimeni n-ar fi cumpărat pe atunci o Toyota Camry cu acest scop. Aşa că primul proprietar al acestei Camry, din Viena, pur şi simplu a folosit-o ca un automobil normal pentru scopurile sale, deservind-o la început la service-ul Toyota, apoi şi la alte service-uri mai accesibile. Nimeni nu s-a menajat cu ea cu vreo atenţie specială, dar aceste maşini rezistau excelent şi fără prea mare alintare.
Anume aşa a ajuns maşina asta într-o stare foarte bună până în 2008, când actualul proprietar a cumpărat-o de la fiica primului, după ce acela a decedat. Acest al doilea proprietar s-a dovedit a fi un fan mult mai mare al mărcii Toyota şi al modelului şi a păstrat-o cu o atitudine mult mai specială, conducând-o pentru încă 13 ani până azi. Iar acum, cu doar 177,000 km pe bord adunaţi în 31 de ani, această Toyota Camry se vinde ca automobil de colecţie.
E acea situaţie când vânzătorul înţelege din start că puţini oameni îi vor împărtăşi dragostea pentru acest model şi, din cauza că nu există o documentare chiar completă a tuturor 31 de ani de exploatare, vânzătorul actual nu pretinde a o vinde cu certificări de condiţie de muzeu. La nivel uman, însă, pasiunea lui pentru Toyota Camry e debordantă, fiind gata să vorbească şi 30 de minune în şir despre ea, despre motor, despre cât de rară e o asemenea Toyota în zilele noaste. Acesta menţionează o listă lungă de lucrări de mentenanţă făcută de el în ultimii ani, garantând o stare tehnică absolut excepţională a maşinii sale japoneze. Şi la o adică, având 177 mii km pe bord azi, această Toyota, în mâinile unul proprietar priceput ar mai putea rezista multe alte sute de mii înainte.
Şi cu toată starea sa bună, cu toată raritatea unui asemenea exemplar în Europa, cu toată pasiunea pe care o poate genera în ochii unora, această Toyota Camry e vândută în Austria la un preţ mai mult decât accesibil şi pământesc, de doar 4,500 euro. Ar putea fi ea, deci, un automobil de colecţie? Unul accesibil, poate banal şi simplu în ochii unora, dar frumos şi special, cu o valoare emoţională deosebită, pentru posesorul său? Ce spui, ţi-ar plăcea să deţii o asemenea maşină pentru plăcerea sufletului şi poate s-o aduci la o condiţie şi mai bună?
0
1,296
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!