Un BMW X5 E53, cu motor V8 de 4.4 litri şi parcurs infim, scos la vânzare în Olanda la preţ de Dacia Duster

25 Iulie 2021, 15:27
Ilie Toma
Prima generaţie de BMW X5 se transformă încet-încet în model de colecţie, dar cu foarte puţine exemplare care s-au conservat în stări excepţionale până azi. Şi asta nu pentru că maşina ar fi fost rea, ci pentru că avea pe atunci o altă imagine, mai ştrengară, iar posesorii săi de pe atunci nu se prea gândeau la conservarea ei pentru deceniile de mai târziu. Totuşi, foarte rar, apar asemenea excepţii precum exemplarul de azi, scos la vânzare de curând în Olanda.
Maşina e fabricată în anul 2003, deci chiar în anul în care această generaţie a primit un facelift. Asta a făcut ca şi motorul de sub capota acestui exemplar să fie unul nou. Are tot 4.4 litri, e tot V8, dar e unul cu numele de cod N62B44, care apăruse cu un an mai devreme pe Seria 7. Iar asta înseamnă că şi puterea acestui propulsor e mai mare decât pe ediţiile X5 4.4i de dinainte de facelift — 319 CP în loc de 286! Iar puterea venea dintr-un motor dulce, de cilindree mare!
Fără îndoială, în anul 2003 acesta era cel mai fabulos BMW X5 la care puteai visa! Odată cu apariţia acestui nou motor, fusese scos din producţie motorul 4.6is şi abia mai târziu avea să apară versiunea 4.8is. Dar, în anul 2003, într-un an când încă foarte puţini producători aveau SUV-uri în gamă, iar BMW X5 le dădea tuturor un etalon a ceea ce poate însemna ţinuta de drum sportivă pentru un SUV, acesta era modelul suprem pe care să ţi-l doreşti şi cu care puteai atinge prima sută în numai 7.0 secunde!
Revenind la exemplarul de care vorbim noi azi, acesta e unul cu un aspect de showroom, pur şi simplu. Maşina e într-o condiţie atât de bună, la exterior şi interior, încât ai impresia că e anul 2003 sau 2004 în calendar, iar X5-ul ăsta încă miroase a adeziv de uzină.
BMW-ul are un parcurs absolut infim, de doar 59,612 km adunaţi în 18 ani! A fost cumpărat nou de acelaşi proprietar care a încredinţat azi vânzarea sa unei companii specializate din Olanda şi există o istorie completă, documentată, a acestei maşini. În stilul mai secretoman al imaginii pe care o aveau proprietarii de BMW X5, nici acesta nu dezvăluie foarte multe despre el, dar starea impecabilă a maşinii e cea care ar trebui să spună cel mai mult.
Sincer, e BMW-ul X5 E53 cu parcursul cel mai mic şi cu starea estetică şi mecanică cea mai bună din câte am observat în ultimii ani şi tocmai asta îl face un exemplar atât de interesant. Să găseşti azi prin Europa un X5 E53 cu asemenea motor savuros, cu asemenea stare şi parcurs, e practic imposibil, sau trebuie să stai câte 2-3 ani de veghe, până apare vreo unul!
Şi acum, marea surpriză vine de la preţ. Cât crezi că poate costa un asemenea BMW X5 4.4i V8 E53 superb, cu doar 59 mii km parcurşi şi în condiţie de showroom? Primul răspuns, care-ţi vine în minte e, probabil, mai apropiat de preţul unui BMW X5 nou de azi, nu-i aşa? Probabil mulţi dintre noi ar fi tratat cu înţelegere şi un preţ de 80 mii euro, chiar dacă nu ne-am fi avântat după el. Dar adevărul e mult mai plăcut.
Acest exemplar de BMW X5, scos acum la vânzare în Olanda, are un preţ de doar 17,950 euro! Mai mul ca atât, întrucât maşina a fost înmânată unei companii pentru a fi vândută, ea are şi componentă de tva în preţul său, iar asta înseamnă că preţul net pentru export, fără tva, ar fi de circa 14,835 euro! Iar ăsta e preţ de Dacia Duster nou, şi încă nu-n cea mai generoasă ipostază, ba chiar mai degrabă una cu tracţiune faţă şi cam cheală la dotări. Impresionant, nu-i aşa? Cândva era cel mai adorat SUV bavarez, iar azi unul din cele mai formidabile exemplare cu ditamai motor V8, păstrat în condiţie de aproape nou, îl poţi cumpăra la preţ de Dacia Duster!
0
1,150
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!