Volvo Trucks anunţă startul producţiei pentru o serie de camioane electrice în 2022

2 Iulie 2021, 14:37
Denis Godorozea
Volvo Trucks este astăzi printre pionerii electrificării în segmentul camioanelor, alături de Mercedes-Benz şi, parţial, Tesla. Suedezii vor fi printre primii, însă, care vor da startul producţiei de serie pentru o gamă completă de vehicule transportatoare de mărfuri cu propulsie electrică, care să acopere cât mai multe segmente pe piaţa respectivă. Mai nou, suedezii anunţă că producţia de serie va demara în 2022.
În prezent Volvo Trucks produce camioane electrice FE şi FL, însă cantitatea unităţilor asamblate este încă infimă în raport cu producţia camioanelor tradiţionale echipate cu motoare termice. Schimbări majore vor interveni pe parcursul anului viitor, când suedezii nu doar vor da startul producţiei de serie, dar şi vor asigura cea mai mare ofertă pe piaţa camioanelor, astfel încât aproape toate modele tradiţionale din portofoliul companiei să aibă câte cel puţin o alternativă electrică. Printre acestea şi camioanele de mare tonaj din seriile FM, FH şi FMX.
Cu ocazia acestui anunţ, suedezii au dezvăluit şi caracteristicile viitoarelor camioane electrice. Cele mai capabile şi practice dintre ele vor avea greutăţi totale de până la 44 tone. Comparativ cu proaspătul eActros, prezentat de germani cu câteva zile mai devreme, camioanele electrice suedeze vor utiliza simultan câte trei motoare electrice (în versiuni de top), care să ofere puteri totale de până la 490 kW şi cuplu maxim neverosimil de 28,000 Nm. Cuplul va fi distribuit, de altfel, prin intermediul cutiei Volvo I-Shift, dar care a fost supusă unor modificări majore pentru a face faţă cuplului imens.
Pentru camioanele electrice Volvo a prevăzut câte 6 seturi de baterii cu capacitate totală de 540 kWh. Cifrele vor fi valabile, probabil, doar pentru versiunile de top, pe când interpretările incipiente vor face uz de baterii cu capacităţi restrânse, dar şi, respectiv, vor fi simţitor mai accesibile pentru clienţi. Cel mai mare camion electric Volvo va putea parcurge în aceste condiţii până la 300 km — cifre ce nu prea inspiră mult optimism atunci când vorbim despre transport interstatal de mărfuri, însă suedezii promit îmbunătăţiri ulterioare şi la acest capitol. Or, misiunea de bază a camioanelor electrice este să asigure un impact minim asupra ecologiei şi mediului înconjurător, dar să ofere caracteristici acceptabile în raport cu camioanele tradiţionale.
Autonomia restrânsă va fi compensată prin disponibilitatea tehnologiilor de încărcare rapidă. Camioanele suedeze vor putea alimenta cu curent continuu de până la 250 kW, iar în aceste condiţii chiar şi pachetele de top de baterii vor putea suplini rezervele în proporţie de până la 80% timp de 90 minute, timp mai mult decât suficient pentru o pauză de odihnă de mijloc de zi pentru şofer.
Lansarea comercială va avea loc mai aproape de sfârşitul anului viitor, primele modele disponibile pe piaţă fiind camioanele de mare tonaj din seria FH. Simultan suedezii vor implementa tehnologii electrificate în gama americană de camioane, acolo unde nava amiral Volvo Trucks este camionul cu capotă VNR.
0
1,133
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!