Absolut banală pentru unii, bijuterie pentru alţii: o Mazda 626, conservată superb, scoasă la vânzare în Olanda

24 August 2021, 21:54
Ilie Toma
Dacă te-ar întreba cineva să numeşti un model japonez de demult, pe care ţi l-ai dori în garaj drept piesă de colecţie, aproape sigur gândul nu ţi s-ar duce la Mazda 626. Nici măcar dacă te-ai întreba cineva despre un model Mazda, aproape sigur n-ai zice 626, existând o mulţime de alte modele mai pasionale, de la MX-5-uri până la RX-uri. Aşadar, ceea ce vedem aici e poate cel mai neaşteptat model clasic Mazda, conservat atât de bine, încât ar putea pretinde la dragostea şi pasiunea unui nostalgic, care să şi-l dorească în garaj.
Maşina asta, scoasă acum la vânzare în Olanda, e o Mazda 626 din 1988, ceea ce în şirul complicat de generaţii şi denumiri, unele împărţite regional, ar însemna generaţia a 4-a, iar în unele regiuni e catalogată drept generaţia a 3-a. Nu e nimic special în ea, e pur şi simplu un sedan/liftback de talie medie, creat să fie accesibil şi practic. Un soi de Opel Vectra sau Volkswagen Passat în paralela sa japoneză, dacă vrei. Şi pentru că era japoneză a anilor ’80-’90, maşina asta era şi extrem de plăcută de condus, iar asta o spun deja şi din proprie experienţă, or, cândva am avut scurta ocazie de a o conduce. Iar prin Moldova, la un moment dat, era şi un model destul de popular la mâna a doua.
Motoarele acestei Mazda nu erau excesiv de sportive, toate fiind de 4 cilindri, cu cilindree cuprinsă între 1.6 şi 2.0 litri. Exemplarul ăsta are un motor de 2.0 litri, ce dezvoltă 90 CP, fiind şi cea mai simplă ipostază a motorului de 2.0 litri, cu doar 2 valve pe cilindru. Propulsorul livra 153 Nm şi era cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte. O asemenea Mazda accelera de la 0 la 100 km/h în 12.7 secunde şi prindea un maxim de 177 km/h. Deci, parametri oarecum uzuali pentru acea vreme, iar pentru cei mai mulţi maşina asta e în continuare una absolut banală din acea vreme.
Ceea ce e unic la ea e felul în care s-a păstrat până azi, vreme de 33 de ani. Pe dinafară, din nou, arată absolut banal, poate doar nişte mici detalii să-i trădeze starea mai bună, dar odată ce deschizi portiera, înţelegi că ai de-a face cu un exemplar excepţional de bine conservat.
Toate micile butoane de la interior, tapiseria, volanul, levierul — toate sunt în stare de aproape nou. Iar maşina asta era în echipare generoasă GLX, aşa că are multe butoane la interior.
La fel de bine e păstrată şi pe bancheta spate, unde ai impresia că n-a prea stat nimeni niciodată. Serios, Mazda asta parcă te teleportează înapoi în anul 1988, când era ea nouă şi-ţi arată cum se simţea pe atunci un nene care-şi cumpăra o asemenea maşină din showroom.
Iar conservarea s-a făcut nu doar la partea estetică, ci şi la parcurs. Această Mazda 626 are doar 67,600 km făcuţi în 33 de ani.
Aşadar, după ce vezi starea interiorului, a motorului şi parcursul ei infim, începi să înţelegi că această Mazda 626, banală pe dinafară, cu un capac crăpat la una din roţi, e de fapt o comoară ce abia aşteaptă a fi descoperită. Fie de cineva nostalgic după un asemenea exemplar în stare originală, într-o stare excepţională, fie de cineva în căutare de o japoneză accesibilă, cu care să înceapă un întreg proces de modificări retro, eventual cu accent de JDM sau lowride.
Şi ştii care e partea cea mai impresionantă în toată ecuaţia? Preţul. Din cauza faptului că toţi o văd ca o banalitate, vânzătorii săi i-au pus un preţ simbolic, în ciuda condiţiei excepţionale. Doar 2,950 euro se cer pe ea, în Olanda! Asta da, comoară ascunsă!
Ei, ce zici acum, te-ar bate gândul să faci ceva interesant din Mazda asta?
0
2,964
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!