Acesta e un rar Mercedes E500 W211 din Moldova şi tânărul mecanic pasionat, care-l deţine

29 August 2021, 10:11
Redacţia PiataAuto.md
Pe Constantin l-am cunoscut întâmplător, după ce a comentat la unul din articolele ce conţinea un video cu un Mercedes-Benz E500 W211, gonind pe o autostradă din Germania. A pus un scurt video cu maşina sa şi a scris că deţine unul din puţinele exemplare din Moldova, poate chiar unicul. I-am scris noi, apoi, pentru a-l întreba mai multe şi a-i afla povestea. Şi am aflat-o, o poveste neaşteptat de frumoasă, a unui tânăr de doar 20 de ani, originar din Bălţi, care, la vârsta sa a reuşit deja să absolve Colegiul de Transport din Chişinău şi să ajungă să muncească acum în Germania drept mecanic, împreună cu tatăl său! Faceţi, cunoştinţă, acesta e Constantin Albot, sau Costel cum îşi mai spune, iar maşina sa e un fantastic Mercedes-Benz E500 din generaţia W211.
Trebuie să începem prin a aminti scurt de ce E500 e o versiune atât de rară şi de deosebită a lui W211. Istoria motorizării E500 vine de la generaţia W124, când Mercedes-Benz i-a contractat pe cei de la Porsche pentru a le perfecţiona motorul V8 cu numele de cod M119, şi de a-l face să intre sub capota lui W124. Porsche a făcut o treabă atât de bună, încât ulterior Mercedes i-a încredinţat producţia lui E500 W124 la uzina sa. Acel model a devenit imediat legendar, motorul său cu 4 valve pe cilindru livrând 326 CP şi 480 Nm. S-au produs mai puţin de 10,000 exemplare, iar azi cele în stare neglijată se pot vinde cu 50-60 mii euro, iar cele în stare excepţional de bună pot trece uşor şi de 100 mii euro.
Foto: E500 în generaţia W124, modelul de la care a pornit totul

Următoarea generaţie în caroserie W210, n-a mai avut o versiune E500, în schimb a avut un E 50 AMG, cu acelaşi propulsor V8 M119 sub capotă, dus la o putere şi mai mare, de 347 CP. S-a produs în şi mai puţine exemplare şi are o reputaţie la fel de legendară, doar că şi mai rar ajungem să vedem vreuna scoasă la vânzare undeva.
Foto: Mercedes E50 AMG W210, continuatorul spiritual al lui E500 W124

Generaţia următoare, W211, lansată în 2002, a fost cea care a readus la viaţă versiunea E500, dar avea un alt motor sub capotă, deja, oarecum mai simplu în construcţie. Era motorul M113, care avea o cilindree de 5.0 litri şi o arhitectură V8, dar avea doar 3 valve per cilindru şi dezvolta o putere mai mică, de 306 CP şi 459 Nm. Dar motorul M113 avea să devină mai târziu legendar în toate ipostazele sale. În 2006 versiunea E500 a primit motorul M273 sub capotă, de 5.5 litri, care livra deja 390 CP şi 530 Nm. În acest context, versiunile E500 din anii 2003-2006 sunt un pic eclipsate, iar asta le face ceva mai accesibile în achiziţie, şi doar cei care caută în mod special motorizarea M113 sau care ştiu că maşina oricum e una savuroasă, o ochesc cu curaj.
Foto: Mercedes E500 W211, în ipostaza sa produsă între anii 2003 şi 2006

În acei ani s-au produs 54,162 de exemplare ale motorizării E500 W211, ceea ce le face de 5 ori mai puţin rare decât E500 W124, însă, oricum, dacă judecăm după milioanele de exemplare produse în total în generaţia W211, E500 e una din cele mai rare motorizări. Iar ca să înţelegem deplin, în 2003-2006 s-au mai produs alte 11,191 exemplare E500 4MATIC, iar din 2006 au fost produse deja versiuni cu motorul de 5.5 litri.
Iar maşina despre care vorbim noi azi e un E500 fabricat în 2003, deci e una din cele doar 54,162 de exemplare produse în toată lumea de felul său. Exemplarul e unul cu parcurs mare — foarte mare ar putea spune unii, sau pur şi simplu mare ar putea spune alţii, care cunosc fiabilitatea acestui motor. Are peste 350,000 km parcurşi acum, dar Constantin a cumpărat-o când avea 300,000 km.
Şi a făcut-o pentru că, la 14 ani, unchiul său îl luase odată la bordul maşinii sale, tot un E500 W211. I-a arătat cât de fantastic mergea acea maşină, iar lui Constantin i s-a părut că ea pur şi simplu zboară. I-a rămas în suflet de atunci, iar când, acum un an, în primăvara anului 2020, pe când avea 19 ani, a dat peste acest exemplar, scos la vânzare în România, la un preţ mai mult decât decent, n-a ezitat nici un pic şi a cumpărat-o imediat. Era un vis împlinit, chiar dacă era o maşină cu parcurs mare şi chiar dacă ştia că inevitabil va mai trebui şi să investească în ea.
Maşina a fost exploatată în România pe toată durata anilor 2003-2020, fiind cumpărată în Germania, dar având prima sa înregistrare pe o firmă din România. Din fericire, a fost una din puţinele maşini care au avut o istorie completă de deserviri tehnice, de unde s-a putut vedea progresul kilometrilor la fiecare nouă inspecţie, aşa că cei 300,000 km pe care-i avea la vânzare erau cu siguranţă veridici.
Primele două luni, spune că a avut emoţii de nedescris cu ea. Schimba cauciucurile spate o dată la 3-4 zile, într-atât de mult o savura. Totul până când cutia de viteze s-a blocat, după care maşina a fost pusă în curtea bunicilor în vara anului 2020, iar Constantin a plecat în Germania.
În toamna aceluiaşi an a început a investi în ea, din plăcerea şi pasiunea de a o aduce la o condiţie şi mai bună. A găsit o cutie de viteze şi a schimbat-o. A schimbat toată suspensia, ba chiar şi diferenţialul spate, punând unul autoblocabil în loc. Toate aceste lucrări le-a făcut singur, cu mâna lui, pentru că a făcut studii de mecanic şi pentru că şi tatăl lui e mecanic auto, dar şi el, între timp, s-a angajat în Germania tot ca mecanic auto. Deci, era firesc că la propria lui maşină va munci cu propriile mâini.
I-a schimbat şi bara de protecţie faţă, apoi şi mai multe piese de interior pentru a împrospăta maşina. În primăvara anului 2021, E-Class-ul avea deja un aspect drag lui Constantin şi o stare tehnică bună, aşa că a decis să pornească spre Germania cu el. A făcut 1,900 km savuroşi într-o direcţie cu ea. Pe drumul de revenire spre Moldova, însă, i s-a stricat alternatorul la Bacău, la doar 300 km de Chişinău. S-a întâmplat noaptea, aşa că a trebuit să aştepte ziua pentru a găsi o soluţie şi a ajunge apoi acasă.
Acum Constantin e deja stabilit în Germania şi munceşte cu tatăl lui în acelaşi service. Bijuteria lui e acasă în Moldova şi e tot înmatriculată pe numere de România, pe numele lui. Din cauza faptului că nu prea are cum s-o folosească, s-a gândit să o scoată la vânzare în Moldova, cu un preţ infim de doar 5,200 euro, dar spune că dacă până la sfârşitul lunii septembrie nu va fi vândută, va jertfi nişte bani şi şi-o va importa în Germania. Îi e prea dragă sufletului.
Fiind mecanic, pricepe şi mai bine genialitatea acelui motor sub capotă şi a întregii maşini. Fiind mecanic, nu-i e frică de cifra mare de parcurs, mai ales că deja a făcut o mulţime de lucrări la ea, care-i vor mai asigura o viaţă lungă în fiabilitate înainte. Pentru acest tânăr mecanic de 20 de ani din Moldova, maşina asta nu e atât despre număr mic de exemplare produs şi despre valoare de colecţionar. E mult mai mult despre genialitatea ingineriei din ea şi despre plăcerea aia supremă de la volan, irepetabilă, care i-a intrat adânc în suflet şi pe care o adoră. Şi chiar dacă în Germania munceşte zi de zi la tot soiul de modele şi mai noi, şi mai vechi, adeseori se încurajează cu gândul că acasă, în garajul său, îl aşteaptă unul din cele mai geniale modele produse vreodată, un Mercedes-Benz E500 W211, cu un delicios V8 de 5.0 litri sub capotă!
1
22,227
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!