Cu parcurs mare şi cu interior ros, dar încă e o bijuterie: un Mercedes-Benz ML 55 AMG, scos la vânzare în Bulgaria

2 August 2021, 19:42
Ilie Toma
Când încetează o maşină a mai fi o bijuterie? Când cifra de kilometri parcurşi de pe odometru trece de o limită morală? Când apar semne vizibile de uzură la interior, care sar în ochi imediat? Ei bine, existe unele maşini care, chiar şi cu aceste simptome prezente, se încăpăţânează a rămâne nişte bijuterii.
În Bulgaria tocmai a fost scoasă la vânzare o asemenea maşină. Şi e una specială de tot, un model aproape uitat de vreme, dar construit cândva cu multă pasiune. E vorba de un Mercedes-Benz ML de primă generaţie, W163, dar nu unul oarecare, ci în motorizare ML 55 AMG. Această primă generaţie a fost construită pe cadru dur, ca offroader-ele clasice, şi a fost foarte criticată în primii 1-2 ani pentru calitatea slabă de asamblare pe care o furniza noua uzină americană a mărcii. Dar, în scurt timp, problemele au fost perfecţionate, aşa că ML-urile din anii mai târzii nu mai sunt atât de problematice.
Iar modelul AMG a apărut abia peste mai mult de 2 ani de la startul producţiei. Mercedes-Benz ML 55 AMG a primit atunci sub capotă renumitul motor M113 de la divizia AMG, care s-a regăsit sub capota aproape a tuturor modelelor cu indicele 55, într-o formă sau alta, iar azi e catalogat ca fiind unul din cele mai savuroase şi reuşite motoare produse vreodată de Mercedes-Benz.
Pe ML 55 AMG el livra 347 CP şi 510 Nm, fiind vorba încă de versiunea aspirată natural a motorului M113, nu cea cu compresor mecanic de mai târziu. Dar, această putere era suficientă pentru a catapulta SUV-ul greu de la 0 la 100 km/h în numai 6.9 secunde la început şi 6.7 secunde după o actualizare din 2002. Cu tot cu cadrul dur, modelul ăsta putea atinge o viteză maximă de 235 km/h, în anul 2002!
Exemplarul scos la vânzare acum în Bulgaria e unul fabricat în 2002 şi a fost importat de curând în Canada. Are aproape 198,000 km pe bord, iar interiorul, mai ales scaunul şoferului, e ros vizibil. Sare în ochi chiar de la prima vedere, aşa cum spuneam la început. Celelalte scaune sunt într-o stare mai bună, dar o asemenea uzură diferenţiată e firească.
Celelalte zone ale interiorului sunt mult mai bine păstrate, până şi inserţiile de lemn fiind într-o stare foarte decentă. Volanul, consola centrală, planşa de bord, comenzile de pe tunelul central — toate arată foarte bine, judecând după faptul că acest Mercedes-Benz ML 55 AMG a fost pur şi simplu îndrăgit, dar exploatat, fără a fi conservat prin subsolul unui colecţionar.
Aşadar, acum o companie din Bulgaria l-a importat din Canada în ţara sa şi, fireşte, i-a făcut şi o operaţiune de împrospătare estetică a maşinii. Şi acum l-a expus la vânzare, în speranţa unui pasionat care ar putea aprecia acest rar ML 55 AMG la justa sa valoare. Da, e un model rar, or, în cei patru ani cât s-a produs ML 55 AMG au fost asamblate doar 11,058 de unităţi, conform datelor oficiale ale Daimler! Deci, maşina asta e una din doar 11,058 unităţi produse în lume!
Şi acum, cât crezi că ar putea costa, aşa roasă la interior, aşa, cu parcurs mare, de aproape 200 mi km, şi cu o istorie care nu vine chiar cu un dosar imens de invoice-uri şi facturi? Pe de altă parte, e o maşină în stare tehnică bună şi e şi un model legendar şi rar, cu unul din cele mai savuroase motoare sub capotă!
Ei bine, s-ar putea să te surprindem plăcut. Nu costă deloc mult. Mai puţin decât o Dacia Logan nouă, mai puţin decât cele mai optimiste gânduri ale fiecăruia dintre noi, probabil! Doar 5,700 euro. Atât! Pentru o legendă cu interior ros şi parcurs mare, dar care se încăpăţânează a mai fi o bijuterie!
0
10,036
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!