Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Lexus a studiat cum ne vom schimba cu toţii comportamentul în automobile în următorii ani

25 August 2021 - 17:26
Ilie Toma
Adeseori auzim vorbindu-se despre schimbări majore care se întâmplă, despre începutul unei noi ere în care ne aflăm în materie de automobile, despre electromobile, despre schimbarea totală a modului în care folosim maşinile, iar din 2020 încoace schimbările sunt într-adevăr extraordinar de majore. Doar că puţini pot spune cu siguranţă ce va urma şi mai degrabă toţi încearcă mai multe direcţii, în speranţa că vor fi prezenţi şi acolo unde va fi marea schimbare. Lexus, însă, a făcut pe parcursul ultimelor luni, cu ajutorul unei companii specializate, un studiu profund pentru a afla cum ne vom schimba cu toţii comportamentul legat de automobile şi mobilitate în următorii ani.
Deci, studiul propriu-zis şi predicţiile formulate în el au fost făcute de WGSN, una din cele mai reputate companii din acest domeniu, care a fost contractată de Lexus pentru a studia comportamentul schimbat al oamenilor după şocul pandemic din 2020 şi 2021, şi a determina cum va evolua acesta mai departe.
Detaliile relevate de acest studiu încep cu concluzii aproape evidente, că nivelul de stres şi nesiguranţă a crescut peste tot în lume, iar asta ne-a crescut tuturor anxietatea. Totodată, acelaşi stres şi aceeaşi anxietate ne-a făcut pe toţi să preţuim mai mult clipele plăcute ale vieţii, generatoare de emoţii plăcute — momente alături de cei dragi, hobby-uri demult neglijate, mici escapade, ba chiar şi plăcerea unui mici ritualuri de fiecare zi, care erau neglijate şi pe care oamenii vor să le simtă mai plăcut acum. Spre exemplu, dacă în fiecare zi petreci 45 minute pentru a te deplasa cu maşina de la serviciu spre casă, acum toţi ne dorim ca acele 45 de minute să fie mai plăcute, mai consistente pentru noi. Iar asta înseamnă că s-ar putea să alegem o maşină cu ambianţă mai plăcută la bord, că vom vrea mai mult confort, că vom vrea mai multă interacţiune multimedia ca acele 45 de minute să ne ofere posibilităţi mai mari şi mai plăcute de a petrece acel timp.
În acelaşi timp, în ultimul an mai mulţi dintre noi au descoperit necesitatea şi satisfacţia traiului mai departe de aglomeraţia urbană. Munca online a ajutat la acest trend, aşa că studiul Lexus estimează că în următorii 30 de ani, circa 10% din oraşele europene vor pierde cam 1/4 de locuitori, aceştia mutându-se spre zone mai rurale. Prin urmare, ci cererea pentru maşini mai confortabile la drum lung va creşte, în detrimentul celor super mici şi exclusiv urbane.
Mult mai mulţi tineri, din generaţia celor născuţi în anii 2000, care nu erau foarte atraşi de maşini, au început brusc să descopere avantajul acestora ca un spaţiu privat, individual şi sigur. Iar asta ar putea aduce o creştere constantă a cererii din partea acestui segment de public pentru maşini, segment care era considerat anterior foarte greu de convins să adopte dragostea pentru maşini, ca şi generaţiile anterioare. Aceştia au adoptat-o brusc, dar dintr-o altă perspectivă, nu neapărat a cailor-putere şi a senzaţiei sportive din volan, ci din perspectiva interiorului şi experienţei pe care ţi-o permite maşina. Şi pentru că aceşti tineri sunt mai conştiincioşi faţă de mediu, ei deschid o oportunitate preţioasă pentru maşinile cu alte tipuri de propulsie, considerate prietenoase mediului, de a se instaura acum, pentru mult timp înainte.
De asemenea, studiul relevă faptul că în decursul ultimului an şi jumătate elementele retro au început a fi foarte atractive pentru cei mai mulţi dintre noi, pentru că ne evocau o perioadă mai plăcută decât cea actuală. Acest trend ar urma să rămână, astfel, că oamenii vor fi în mod inconştient în căutare de forme ce evocă lucruri recognoscibile din trecut. Poate de asta vedem deja tot mai mult concepte auto cu forme inspirate din modele retro?
Şi pentru că-n ultimul an am petrecut cu toţii ai mult timp în aceleaşi ambianţe, am început a atrage mai multă atenţie la calitatea acestora, la atenţia pe care au primit-o acestea la detalii. Unii au croşetat, sau cusut, spre exemplu, având timp în izolare, alţii pur şi simplu au privit cu alţi ochi micile detalii din jurul lor. Cert e că şi în maşini nu vom mai fi satisfăcuţi pur şi simplu de un plastic dur, fără nici o emoţie, ci vom vrea un nivel ridicat la atenţie la detalii.
O componentă interesantă din studiul Lexus ţine de singurătate. Pentru că mulţi oameni au petrecut foarte mult timp singuri, eu au învăţat să accepte singurătatea într-un alt mod, care şi cei care o evitau în permanenţă. Singurătatea nu mai e ruşinoasă, spun cei de la Lexus, ci e un mod acceptabil şi perfect normal de a trăi, urmând să se înrădăcineze şi mai mult în viitorii ani. Tocmai de asta, spune acelaşi studiu, vom vedea în următorii ani mult mai mulţi oameni în căutare de maşini potrivite pentru escapade singuratice de condus. Un fel de driver’s car şi atât, fără grijă la portbagaj, înălţimea plafonului în spate şi alte detalii gândite pentru ceilalţi de la bord.
Totodată, pe parcursul ultimelor perioade oamenii au devenit mai dispuşi să aibă încredere în tehnologii digitale super sofisticate, întrucât acestea le-au fost nu doar prin preajma, ci i-au salvat în multe situaţii, oferindu-le posibilitatea de a munci sau comunica. Tocmai de asta, Lexus estimează că-n următorii ani oamenii vor accepta mult mai firesc maşini cu un nivel mai mari de auto dirijare, până la condus autonom sau orice alte funcţii digitale sofisticate, inclusiv comunicarea cu alte device-uri electronice de acasă, recunoaşterea facială sau prin amprentă de către maşini, astfel încât maşina să devină o extensie digitală a planurilor tale. Ne apropiem de aşa numitul metaverse, prognozat cândva de autorii de science-fiction, spune studiul Lexus.
E o analiză foarte interesantă cu siguranţă şi, deşi suntem convinşi că aproape toate companiile auto mari comandă asemenea studii, Lexus e primul care a ales să dezvăluie aceste analize cu publicul, punându-le într-un context de schimbare continuă şi a lumii auto, şi a maşinilor ce vor urma. Să se fi schimbat oare lumea atât de mult în ultimele 18 luni? Să fie oare aceste schimbări atât de profunde şi cu impact pe următorii 30 de ani şi mai mult? Eşti de acord cu toate cele menţionate în studiul Lexus, sau ai şi păreri diferite? Şi mai ales, cât de mult din aceste preferinţe schimbate le simţi tu, pe propria piele?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter