Noile Mercedes-Benz S-Class, C-Class şi EQS vor număra gropile din asfalt şi vor crea alerte

13 August 2021, 17:27
Ilie Toma
Mercedes-Benz a anunţat că a început implementarea unei tehnologii cu ideea căreia jonglează deja de ceva vreme bună. Noile Mercedes-Benz S-Class W223, C-Class W206 şi electromobilul EQS sunt primele modele care vor face uz complet de ea. Simplu vorbind, aceste modele noi vor identifica gropile periculoase din asfalt şi vor crea alerte de genul „Atenţie, groapă!”, iar de îndată ce auzim una ca asta, ne şi imaginăm cum ar putea ajunge să funcţioneze această nouă tehnologie pe drumurile din ţara noastră...
Ideea de bază e simplă şi frumoasă: gropile mari sunt periculoase pentru şoferi şi maşini, pentru că pot deteriora suspensia, anvelopele sau jantele unei maşini, iar în cazul mai grave pot provoca accidente. Asta e o axiomă pe care o ştim cu toţii. Din păcate, atunci când ai surpriza unei gropi neaşteptate, uneori nu ai suficient timp să reacţionezi şi anume partea asta, cu suficient timp, vrea s-o rezolve acum Mercedes-Benz.
De prin 2016 încoace, modelele Mercedes-Benz au o conexiune constantă cu servere cloud ale mărcii. Până acum, această conexiune era utilizată la minim, fiind mai mult o pregătire hardware a maşinilor pentru orice putea urma după. Iar noua tehnologie e unul din aceste elemente de după, care vor putea fi transmise şi către maşinile din 2016 încoace. Să explicăm puţin mai detaliat.
La fel cum sistemul de navigaţie al maşinilor moderne primeşte informaţie în timp real despre un blocaj de drum sau un accident care blochează traficul sau o bandă, exact aşa modelele de după 2016 vor putea acum primi notificări despre gropile mari din faţă. În cazul majorităţii modelelor avertizarea va suna generalist, de genul „Traffic event ahead”, adică un soi de avertizare generală. Cele 3 modele noi, menţionate mai sus, vor putea face distincţie mai detaliată despre informaţia despre gropi, şi vor atenţiona şoferul cu o avertizare vocală şi grafică separată, de genul „Atenţie, groapă în faţă!”. Şi cum noile sisteme au 36 de limbi, inclusiv română, aceste avertizări vor putea fi făcute şi în română.
Partea cea mai curioasă, însă, este cum anume va afla sistemul despre existenţa gropilor. Anume aici vine tehnologia mai nouă şi rolul mai special al celor trei modele menţionate — S-Class, C-Class, EQS. Aceste maşini vor fi, practic, nişte agenţi de numărare şi identificare a gropilor, ele fiind cele care vor transmite în cloud-ul celor de la Mercedes informaţii despre coordonatele geografice ale fiecărei gropi şi adâncimea lor, iar cloudul v-a cumula datele de la toate maşinile care pot face asta, fiind gata să avertizeze alte maşini care vor trece prin aceleaşi zone!
Vor face asta prin senzori din amortizoare şi printr-o procesare inteligentă a datelor din aceşti senzori. Atunci când amortizorul va pleca brusc în jos, cu revenire, ori în sus cu revenire, iar o mişcare similară va urma la roata din spate de pe aceeaşi latură, maşina va înţelege că tocmai a trecut printr-o groapă. Şi ca să fie luate în considerare doar gropile mari, a fost setată o anumită limită de câţi milimetri trebuie să curseze amortizoarele în jos şi în sus, ca maşina să considere acea denivelare drept groapă mare.
Mercedes-Benz nu dezvăluie cifra de milimetri, însă spune că s-a asigurat că ea e relevantă pentru viaţa reală a oraşelor europene, făcând şi testări pe poligonul lor de drumuri rele, Immendingen, pe care l-au construit în 2018. Acel poligon are o mulţime de facilităţi de testare, printre care şi o fâşie de drum rău de 7.1 km lungime, dar şi o altă fâşie de drum de ţară cu pietriş. Ceva ne face să credem că drumul rău de acolo e ceva mai bun decât drumurile normale de prin Moldova.
Prin urmare, tehnologia e frumoasă şi admirabilă, fără îndoială, doar că râmâne să ne întrebăm dacă în viaţa reală, prin Moldova, nu vor ajunge oare modelele Mercedes-Benz să numere gropi cu miile, sărmanele, şi să tot notifice şoferii cu atenţionări vocale la fiecare căţiva metri? Şi apoi, în pe planeta noastră nu doar Moldova are drumuri cu gropi, întrebarea fiind valabilă cam pentru mai multe din jumătate de ţările de pe glob. Ce părere ai de noua tehnologie Mercedes-Benz?
0
3,728
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!