Operă de artă şi inginerie fascinantă: Bugatti Bolide, cel mai scump şi mai puternic Bugatti creat vreodată

16 August 2021, 15:54
Ilie Toma
Datorită unui eveniment frumos din SUA, ce a avut loc week-end-ul trecut, producătorii de supercar-uri s-au întrecut în a anunţa creaţii cu adevărat fascinante şi consistente. Dacă Lamboghini a renăscut legendarul Countach în forma unui nou model superb, atunci Bugatti a anunţat cel mai puternic, mai scump şi mai exclusivist supercar pe care l-a creat vreodată: noul Bugatti Bolide. O adevărată operă de artă, care ar merita predată atât la facultăţile de design, cât şi la cele de inginerie!
De ce a atât de special acest nou supercar? Păi, pentru că e poate creaţia unde inginerii Bugatti au avut cea mai mare libertate de a crea ceva cu adevărat superlativ pentru circuit, apoi au fost lăsaţi să adapteze şi să perfecţioneze totul pentru viaţa reală, în rezultat lansând cel mai puternic model de serie cu motor pe benzină din lume, cu 1,600 CP la activ. Da, puterea asta e atinsă fără electromotoare, nici măcar din cele ajutătoare. E putere dezvoltată dintr-o motor cu ardere internă, a cărui inginerie a fost dusă la superlativ.
Istoria acestui supercar porneşte cu un concept neaşteptat, prezentat de Bugatti în toamna anului 2020. Era conceptul unui bolid creat doar pentru circuit, despre care nu se ştia dacă va ajunge vreodată în producţie. Era mai mult o demonstraţie a ceea ce pot face inginerii Bugatii când sunt lăsaţi să teoretizeze în libertate, pe un circuit sportiv.
Dar după acel concept, cei de la Bugatti au fost asaltaţi de întrebări şi solicitări de a pune în producţie un asemenea vehicul. Erau oameni care sunt gata să dea câteva milioane bune pe o maşină ce ar fi folosit-o doar pe un circuit sportiv, doar de dragul ingineriei sublime, or, conceptul avea 1,850 CP şi putea merge doar cu combustibil special de motorsport, cu cifră octanică 110. Iar odată ce acei fani de Bugatti erau gata să dea milioane pe o asemenea maşină, ar fi fost pregătiţi să facă faţă şi întregii logistici complicate de a transporta bolidul pe un circuit, ca să meargă doar acolo cu el. Totuşi, cei de la Bugatti s-au gândit că un model devine cu adevărat glorios doar dacă e făcut şi pentru drumurile publice, pentru a fi văzut, adorat şi iubit nu doar pe spaţiile închise ale circuitului. Aşa că inginerii au primit o nouă misiune savuroasă: pregătiţi maşina asta genială de lumea reală şi de producţia de serie.
Şi misiunea a fost una de o plăcere nespusă pentru ingineri! Au luat motorul W16, de 8.0 litri, pe care-l aduseseră la 1,850 CP în varianta sa de circuit şi s-au gândit că pe drumurile publice acesta ar trebui adaptat să poată merge cu benzină 98. Aşa că, după mici modificări şi cizelări, au creat ipostaza de 1,600 CP a acestuia, care e oricum cea mai puternică din cât există pe vreun model de serie Bugatti.
Iar construcţia propriu-zisă a maşinii s-a făcut pornind de la motor şi structura necesară ca acesta să-şi pună puterea pe asfalt. Totul s-a făcut, însă cu gândul la o greutate finală extraordinar de mică, ca un adevărat hypercar. Aşa au ajuns componente maşinii să fie adăugate pas cu pas, de la miez spre ambalajul exterior, forma lui finală fiind dictată de necesităţile inginereşti şi de aerodinamică. Sunt o mulţime de canale aerodinamice, ce direcţionează aerul spre componentele cheie, pentru răcire şi rezistenţă aerodinamică minimă. Practic nici un element de caroserie nu e făcut doar de decor, toate au şi o funcţionalitate necesară în orchestra asta finală a performanţei supreme.
Şi e o performanţă cu adevărat supremă. Motorul quadturbo dezvoltă acum 1,600 CP putere maximă şi un cuplu maxim de 1,600 Nm, pe care-l livrează încă de la 2,250 rpm! Totuşi, motorul de pe Bugatti Bolide a fost setat pentru a fi turat cât mai sus, cu reacţii instantanee de circuit, fiind pregătit să galopeze la maxim ore în şir. Pentru asta au fost modificate mai multe sisteme de răcire — ale turbinelor, a motorului, a cutiei de viteze şi chiar a diferenţialelor.

Iar ingineria inteligentă a făcut ca în final, Bugatti Bolide să cântărească doar 1,450 kg la gol. Asta înseamnă că, luând în considerare cei 1,600 CP, hypercar-ul ăsta are un raport de 0.9 kg per cal-putere! E fascinaţia ingineriei supreme!
Din păcate, Bugatti încă nu anunţă cifre exacte de acceleraţie şi viteză maximă, dar e clar că ele sunt cosmice. Anunţă, însă, că va produce un număr de doar 40 de asemenea maşini supreme, primele din ele urmând a fi livrate tocmai peste 3 ani, în 2024! Preţul e unul pe măsură — de 4 milioane de euro, fără a ţine cont de taxe locale ale fiecărei ţări. Dar cu siguranţă toate cele 40 de maşini vor fi vândute în următoarele zile sau chiar ore!
0
5,620
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!