Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Păzea, Tesla şi Rimac: chinezii pretind că tocmai au construit maşina care e mai rapidă decât cele două

20 August 2021 - 15:35
Redacţia PiataAuto.md
Disputa ce vizează titlul de automobil cu cea mai rapidă acceleraţie din lume n-a fost niciodată atât de intensă. Tesla Model S Plaid a pretins că e liderul absolut, prin cuvintele lui Elon Musk, când s-a lansat, accelerând de la 0 la 60 mile pe oră (96 km/h) în numai 1.99 secunde. Apoi, Rimac Nevera a detronat rapid recordul şi a indicat un timp de 1.90 secunde, devansând modelul Tesla şi la distanţa de 1/4 mile, într-un video pe care-l publicam ieri. Iar acum, la doar o zi distanţă, un producător din China le face din deget celor doi producători şi pretinde că asul din mânecă se află la el.
E vorba de producătorul WM Motor, iar creaţia lor poartă numele de Guanjun, ceea ce se traduce drept „campion”. Maşina urmează a fi prezentată public la salonul de la Changdu, iar producătorul chinez pretinde că ea accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 1.8 secunde, având şi acel mic avantaj că se măsoare 0-100 km/h, nu 0-96 km/h, ca în cazul echivalentului în mile. Cu alte cuvinte, dacă ar fi să măsurăm cu aceleaşi unităţi, bolidul chinez ar trebui să fie cu mai mult de 0.1 secunde mai rapid decât Rimac Nevera şi cu mai mult de 0.2 secunde mai rapid decât Tesla Model S Plaid.
Bolidul creat e chinezi are o baterie imensă, de 140 kWh, care are şanse de asemenea să bată un record mondial la capacitatea sa. Puterea totală a motoarelor ar fi de 600 kW, deci circa 816 CP, ceea ce e mult mai puţin decât cei 1,020 CP ai lui Tesla sau 1,914 CP ai lui Rimac. Prin urmare, explicaţia ar fi că maşina chinezească e mult mai uşoară, deşi nu se publică deocamdată cifre exacte.
Totuşi, există o mare deosebire între creaţia chineză şi cele ale Tesla şi Rimac. Deocamdată ea e un prototip, creat pentru circuite, teoretic, nu un model de serie pus deja în producţei şi disponibil oricui spre achiziţie. Aşa că, deşi există un bolid fizic construit, cel puţin formal el nu poate bate nici un record similar deocamdată, atât timp cât rămâne a fi un prototip. Totuşi, avertizarea celor de la WM Motor sună ca o promisiune că-n viitorul apropriat am putea vedea şi un model de serie, derivat din acest bolid, scopul căruia ar fi detronarea celor două cele mai rapide maşini din lume din prezent.

Ce crezi, le va reuşi chinezilor acest plan sau crezi că atunci când va ajunge la forma sa de serie, modelul va deveni mai greu şi mai lent, aşa că nu va mai pretinde să detroneze pe nimeni?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter