Pentru că a fost rar şi păstrat în stare originală, acest Mercedes-Benz W124 e o bijuterie şi la aproape 250 mii km parcurşi

13 August 2021, 19:29
Ilie Toma
De multe ori când vedem câte o maşină cu parcurs aparent mare expusă la vânzare ca automobil de colecţie, ne întrebăm până la ce parcurs mai poate fi considerată o maşină drept o bijuterie, până la ce parcurs mai poate ea fi cumpărată pentru a fi păstrată de plăcere în colecţie? Iar răspunsul cel mai adevărat e că acest lucru depinde cel puţin de vreo doi-trei factori — cât de rar a fost modelul, cât de fiabil a fost şi, respectiv, cât de mult înseamnă acea cifră de parcurs raportat la cât ar putea parcurge maşina şi, în fine, cât de autentic s-a păstrat un anumit exemplar. Iar Mercedesul de mai jos, scos la vânzare acum în Germania, răspunde cu brio la toate acele trei întrebări, deşi e doar un banal W124 la prima vedere.
Cât de rar a fost acest Mercedes-Benz W124? Generaţia asta a fost una de un succes nemaivăzut, fiind construite peste 2.5 milioane de exemplare dacă punem la socoteală toate caroseriile şi toată motorizările. Însă noi vorbim de un Mercedes-Benz 400E aici, fabricat în 1993, iar versiunea asta ascunde nişte secrete delicioase!
Îţi mai aminteşti de legendara versiune E500, cu acel V8 de 5.0 litri, produsă în puţine exemplare şi vândută azi adeseori cu preţuri de şase cifre? Ei bine, acelaşi V8 cu numele de cod M119 a avut şi o ipostază cu cilindree mai mică, de 4.2 litri, şi cu o construcţie identică, tot cu 16 valve şi o inginerie genială. Şi anume el a fost pus la un moment dat pe versiunea 400E, lansată mult mai târziu decât însăşi modelul W124. Era şi firesc, dacă W124 a apărut în 1985, atunci motorul M119 abia fusese lansat în gama Mercedes-Benz în 1989, iar versiunea 400E a apărut abia în 1991. Şi nu peste tot în lume, ci în special pentru export în America de Nord şi Japonia, abia în octombrie 1992 el ajungând şi în Europa. Dar nu pentru mult timp, ci doar până în iulie 1993, când motorizarea a fost din nou actualizată şi redenumită în E420. Aşadar, au fost practic doar vreo 10 luni de producţie a acestei versiuni de 400E pentru Europa!
Acolo, în Japonia, el dezvolta 286 CP, însă în Europa el a venit cu un catalizator mai complex şi a fost recalibrat să dezvolte 279 CP la 5,700 rpm şi 400 Nm la 3,900 rpm. Chiar şi cu parametri mai modeşti, acest E-Class 400E accelera de la 0 la 100 km/h în 7.2 secunde în anul 1992, iar viteza maximă de 250 km/h era una limitată electronic, ori maşina ar fi putut atinge mult mai mult!
Şi ştii care e partea cea mai curioasă? Că în total, în lume, au fost produse doar 22,802 exemplare de 400E în caroserie W124, dar în cele 10 luni de producţie a versiunii europene au reuşit să fie produse doar 680 exemplare cu ipostaza de 279 CP a acestui motor! Doar 680 maşini!
Aşadar, ceea ce vedem aici e o maşină super rară cu o valoare istorică imensă doar datorită acestui fapt. Iar pe lângă asta despre fiabilitatea lui nu ne putem îndoi nici un pic, nu-i aşa? Deci, nu ne vor speria nici cei 246,000 km de pe bordul acestui Mercedes. Sunt abia un soi de floare a tinereţii. Iar maşina are şi o istorie completă de deservire tehnică de până acum, aşa că parcursul ăsta e documentat.
Şi în fine, poate cel mai mare merit al acestei maşini şi a proprietarului său e că a fost păstrată într-o condiţie autentică superbă! Interiorul de velur aproape că nu are urme de uzură, nu există nici o modificare neoriginală a habitaclului, iar configurarea sa generoasă, aleasă din start, îi dă şi mai mult caracter.
E un interior maro, cu inserţii de lemn şi dotări din belşug, precum sistemul audio Becker Grand Prix şi chiar un telefon mobil Nokia la bord! Da, era anul 1993 când maşina asta a fost cumpărată, iar telefoanele mobile în occident începeau a deveni un accesoriu foarte dorit!
Mercedesul ăsta avea deja sistem de climatizare automată bizonală! Imaginează-ţi cât de frumos suna asta în 1993, când până şi aerul condiţionat simplu era un lux la alte maşini, iar aici aveai unul automatizat, cu două zone separate!
E clar, deci, avem în faţă o maşină pur şi simplu excepţională, într-o condiţie extraordinară. Şi dacă eşti cumva fan de W124 şi ai vrea una din cele mai speciale şi valoroase versiuni ca şi conotaţie istorică şi inginerească, dar nu vrei să plăteşti chiar vreo 90-120 mii euro pe un E500, atunci această versiune e pur şi simplu un secret delicios, subestimat.
De ce subestimat? Pentru că, deşi are un preţ mai mare decât un simplu W124 cu 250,000 km expus la vânzare, cifra e absolut infimă dacă ne gândim la cât de rară e maşina asta, cât de savuroasă ca inginerie şi cât de extraordinar e acest exemplar! Doar 19,500 euro e preţul acestei bijuterii, vândute acum în Germania, într-un showroom specializat de vehicule clasice superbe. Ex-cep-ţi-o-nal! Altfel n-ai cum spune, decât că e absolut excepţional!
0
12,187
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!