Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Pentru că a fost tratat cu grijă vreme de 28 de ani, acest Audi V8 e o bijuterie şi la 230 mii km

19 August 2021 - 21:04
Ilie Toma
Tracţiune integrală permanentă quattro, cutie automată, motor V8 sub capotă, de tocmai 4.2 litri şi o calitate desăvârşită de asamblare — acest Audi V8 întruchipează perfect esenţa arsenalului cu care Audi pornise în lupta sa pentru cucerirea segmentului limuzinelor de lux, acolo unde tronau deja Mercedes-Benz S-Class şi BMW Seria 7. Acesta e Audi V8, modelul de dinainte de A8-ul pe care-l ştim cu toţii şi care a dat validat statutul Audi nu doar ca o marcă inovaţională şi progresistă, ci şi ca una premium, luxoasă.
Renumitul inginer şi descendent al familiei proprietare a Porsche, Ferdinand Piech, a avut un aport imens în crearea acestui model, pentru că în a doua jumătate a anilor 80 el îşi concentrase eforturile pe Audi. Aşa că geniul lui ingineresc a fost cel care a conceput această maşină, iar Piech şi-a lăsat amprenta sa genială pe unele din cele mai glorioase maşini din secolul XX — Porsche 911, Audi 100, Audi quattro, VW Phaeton şi chiar Bugatti Veyron, iar asta e doar o listă scurtă. Şi Audi V8 a fost gândirea sa, luând la bază o caroserie de Audi 100 C3 iniţial şi transformând mai mult de 90% din elementele ei, până când maşina finală a căpătat formă.
Iar denumirea V8 a acestui model vine să accentueze motorul mare şi potent. De ce anume acest Audi a primit acest V8, de 4.2 litri, e descris perfect în memoriile lui Piech de mai târziu, cu propriile sale gânduri: „Desigur, nimic nu poate înlocui un număr mare de cilindri. Nu voiam să fac greşeala de a lansa un sedan de top Audi cu un motor care ar fi fost prea mic. Aşa că am decis să creăm unul suprem”. Iar citatul ăsta spune totul despre filosofia acestui model Audi, lansat în 1988. Erau anii când perfecţiunea inginerească era cheia succesului. Erau anii lansării unor bijuterii fantastice pe patru roţi.
Motorul de sub capotă era un V8 de 4.2 litri, care, în esenţă, a continuat a fi produs în forme evoluate până în zilele noastre. Aici pe cele două blocuri ale motorului scria cu mândrie — 32 de valve şi 4OHC, semn că fiecare cilindru avea 4 valve, iar arborii cu came dubli însumau 4 unităţi la număr, 4 Over Head Camshaft. Motorul ăsta, încă de pe atunci, trebuia alimentat doar cu benzină 98, şi astfel, fiind aspirat natural, scotea 280 CP şi 400 Nm! În acei ani, asta era pur şi simplu fascinant.
Dar şi mai fascinant era modul în care acest Audi putea pune pe asfalt aceşti cai-putere şi acest cuplu. Era primul sedan de talia sa din lume, care avea tracţiune integală combinată cu cutie automată! Mecedes-Benz S-Class şi BMW Seria 7 au primit tracţiune integrală mult mai târziu, la peste un deceniu distanţă! Aşa că nu e de mirare că-n 1988 acest Audi V8 accelera de la 0 la 100 km/h în 7.7 secunde, cu o cutie automată relaxată. Iar dacă alegeai o manuală, timpul scădea la 6.8 secunde. Şi acum imaginează-ţi ce plăcere avea un proprietar de Audi V8, când era privit sceptic la început de cei cu Mercedes şi BMW, iar apoi, la prima demarare, îi lăsa în spate, zâmbindu-le mândru!
Acest exemplar de Audi V8, despre care vorbim azi, e unul fabricat în 1993, fiind scos la vânzare de curând în Germania. Şi, deşi are 230,000 km, e întruchiparea perfectă a cum putea rezista în timp o asemenea maşină, dacă era tratată cu grijă. Altfel decât bijuterie n-ai cum să n-o numeşti, chiar şi la 28 de ani după fabricare.
Maşina asta a trecut prin mâinile a un proprietar elveţian, apoi altul german, dar ambii au adorat-o şi i-au asigurat o mentenanţă supremă. Atunci când a fost cumpărată iniţial în Elveţia, ea a fost echipată cu generozitate, tocmai de asta, habitaclul musteşte de dotări rare la acea vreme. Iar mai departe au urmat ani de savurare a maşinii prin Alpii Elveţiei, până când maşina a fost transmisă următorului proprietar din Germania.
Acesta a deservit-o până recent într-o mod absolutist. Ba mai mult ca atât, când a decis s-o vândă, în iunie 2021, a mers să-i schimbe tot ce credea că ar fi putut să se uzeze în curând, făcând şi o deservire tehnică amplă a motorului, diferenţialelor şi a tuturor consumabilelor. S-au schimbat toate braţele suspensiilor, noi, cu tot cu bucşe. Deci practic, maşina a primit suspensii noi, originale, de uzină, numai bune să mai slujească încă vreo 28 de ani înainte. S-a pus o baterie nouă, s-au făcut lucrări de profilaxie la sistemul de aer condiţionat. Cine face toate aceste lucrări ample înainte de a vinde o maşină? Doar cel care nu e strâmtorat de buget şi vrea să dea mai departe o maşină la superlativ.
Şi anume asta pare a fi acest Audi V8. Un superlativ care n-a îmbătrânit şi care n-are nici gând să se considere vechi vreodată. Până la urmă, anii din calendar pot fi mulţi, dar, ca şi oameni, dacă ai un mod sănătos de viaţă, poţi fi mai tonifiat la o vârstă înaintată decât altul în tinereţe.
Cât costă? Se cere un preţ de 17,500 euro pe el. Probabil cam cât o fi cheltuit recent proprietarul său din Germania pentru toate înnoirile pe care le-a făcut, şi o vinde mai mult din pură plăcere. Pentru că altfel, dacă omul ar vrea să facă profit pe ea, acest Audi V8 n-ar fi costat atât de puţin.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter