Şoferul, care a provocat accidentul de la Râşcani de ieri şi a fugit, a fost găsit de poliţie, iar presupunerile despre ebrietate s-au adeverit

30 August 2021, 08:32
Redacţia PiataAuto.md
Ieri dimineaţă vă informam despre producerea unui accident grav în nordul Moldovei, pe un traseu din sectorul Râşcani, lângă satul Pârjota. Un şofer de Renault Megane a ieşit fără vreun motiv pe contrasens şi a lovit frontal un Ford Mondeo, la volanul căruia se alfa un poliţist de frontieră, care se deplasa spre serviciu la acea oră matinală de 05:40 a producerii accidentului.
Impactul a rănit grav şoferul din Mondeo, care a decedat ulterior în mâinile medicilor, însă cel din Renault nu s-a obosit să-i acorde vreun ajutor, ci a abandonat maşina sa şi a fugit pe jos de la locul accidentului. Ieri spuneam că, cel mai probabil, asemenea fugi de la locul accidentului sunt motivate de o stare de ebrietate, iar cei care fug ştiu că oricum vor fi găsiţi, dacă tot maşina a rămas pe loc, însă speră că până la momentul găsirii de poliţie vor avea un grad de alcoolemie mai mic sau chiar zero, invocând spaimă şi stres după aia.
Aşa arăta maşina victimei lăsate neajutorate ieri de şoferul de Renault

Ei bine, ieri spre seară poliţia a anunţat că l-a găsit pe şoferul din Renault, într-o fâşie forestieră dintre raioanele Râşcani şi Bălţi. Acesta s-a dovedit a fi un bărbat de 57 de ani, originar din Râşcani şi locuitor al Bălţiului. Avea cheile de la Renault la el şi a declarat că a fugit pentru că s-a speriat. Şi, aşa cum am presupus, avea alcoolemie. Dacă la momentul reţinerii lui, în jurul orei 15:00, avea încă 0.12 mg/l în aerul expirat, putem concluziona cât a fost alcoolemia cu cel puţin 9 ore mai devreme, la 05:40, în momentul producerii accidentului tragic. Paradoxul este că cifra de 0.12 mg/L nu mai intră nici măcar sub incidenţa unei amenzi în Moldova, amenda venind abia de la 0.15 până la 0.30, iar de la 0.30 în sus e vorba de dosar penal. Prin urmare, chiar nu ştim cum va funcţiona tragerea la răspundere în acest caz, or, în cazul ideal poliţiştii ar trebui să dispună o expertiză care să demonstreze cât era gradul de alcoolemie la ora producerii accidentului a inculpatului şi să-l pedepsească astfel corespunzător. În caz contrar, se va putea spune că fuga lui a funcţionat — s-a ascuns până alcoolemia i-a trecut sub nivelul legal, după care s-a lăsat prins, iar astfel pedeapsa va fi mult mai blândă.
E o problemă mare de prevederi legale aici, la care noi atrăgeam atenţia autorităţilor încă acum câteva luni, când îndemnam într-o analiză ca şoferii care fug de la locul accidentului să fie trataţi ca şi cum ar fi avut grad maxim de alcoolemie în mod automat, exact cum se întâmplă în cazul refuzului de a fi testat la alcoolemie, când şoferul primeşte automat dosar penal şi i se atribuie automat gradul maxim de stare de ebrietate. În acest fel, fuga şoferilor laşi nu ar mai avea nici un sens, şi poate astfel măcar unii dintre ei vor rămâne să acorde ajutor victimelor la scena accidentului, cum ar fi trebuit să se întâmple şi în accidentul produs de ieri. Şoferul de Ford Mondeo de ieri, de exemplu, a lăsat doi copii mici în urma sa şi o soţie. Şi poate, dacă medicii erau chemaţi mai devreme de către şoferul de Renault, sau acesta putea să-i acorde un prim ajutor, şoferul din Ford avea şanse de supravieţuire, nemaivorbind despre faptul că însăşi ieşirea pe contrasens a celui cu Renault e foarte probabil să fi fost provocată de starea lui de ebrietate.
1
1,583
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!