Supercar cu liniile de altă dată: Lamborghini a lansat noul Countach, o interpretare modernă a gloriosului lor model din anii 80

15 August 2021, 16:44
Ilie Toma
Până şi în segmentul supercar-urilor nostalgia după modelele clasice, de cândva, a determinat una din cele mai frumoase lansări ale ultimilor ani în gama Lamborghini: noul Countach! Da, noul, pentru că e vorba de un model absolut nou, proaspăt lansat în acest week-end, care a fost gândit să fie o interpretare modernă a celui mai glorios model din istoria Lamborghini, renumitul Countach, produs între anii 1974 şi 1990.
Countach-ul original a avut de toate — un design genial, revoluţionar chiar în lumea auto, o siluetă unică ce l-a întipărit imediat în memoria publicului, şi performanţe demne de numele Lamborghini, de la un motor V12, montat în spatele scaunelor, în faţa axului spate. La început motorul avea 3.9 litri şi producea 375 CP, apoi a apărut o versiune de 4.8 litri cu aceeaşi putere, ce accelera încă pe atunci supercar-ul de la 0 la 100 km/h în numai 5.0 secunde, până la o viteză de 290 km/h! În aceni ani! Ba chiar a existat o ediţie limitată aniversară pe atunci, cu motor de 5.2 litri şi 455 CP!
Ei bine, şi uite că azi, la 50 de ani de la debutul public al primului concept Countach în 1971, Lamborghini a decis că poate îndrăzni să renască legenda, sub forma unei interpretări moderne. E ca şi cum Mercedes-Benz ar lansa azi un W124 modern, sau un W100 modern, ca şi cum BMW ar lansa un nou M1 modern sau un nou E34, ca şi cum Audi ar lansa azi o versiune actuală, nouă, a legendarului Audi quattro din 1980! Cu aşa ceva nu se glumeşte, odată ce te apuci de o asemenea lansare, ca şi producător, rişti toată gloria numelui de cândva, rişti toată valoarea acelor maşini care se află în colecţii private şi îţi pui toată reputaţia ta actuală la bătaie. Aşa că nu ai decât o singură şansă de a face ceva cu adevărat genial!
Şi oh, dragilor, Lamborghini a făcut ceva cu adevărat genial! Noul Lamborghini Countach LPI 800-4 este poate cel mai frumos supercar lansat în lumea noastră de minim vreo 20 de ani încoace! Formele sale, muchiile de caroserie, micile detalii şi marile proporţii — toate readuc ideea originalului Countach într-o formă pur şi simplu uluitoare. N-am greşi să spunem că maşina asta e o adevărată operă de artă.
Cei de la Lamborghini s-au străduit să-i ofere şi un substrat tehnic pe măsură, păstrând reţeta esenţială, dar fără frică de inovaţii, or, originalul Countach a avut ambiţia de a privi în viitor mai departe decât alte maşini de atunci. Aşa că şi noul Countach face uz de o combinaţie interesantă de motor V12 montat tot în faţa axului spate, ca şi la modelul de acum 50 de ani, dar acest motor e combinat cu un electromotor şi un super capacitor, cu care formează un soi de sistem mild hibrid.
Practic, motorul V12 pe benzină poate dezvolta 780 CP, iar cel electric — încă 34. Împreună, sistemul livrează 814 CP, suficient cât să facă supercar-ul modern cu inspiraţie retro să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 2.8 secunde! Probabil toate originalele Countach de prin garajele colecţionarelor se simt mândre acum de succesorul lor!
Noua maşină poate accelera de la 0 la 200 km/h în 8.6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 335 km/h. Şi ştii ce e foarte curios? Că, într-o eră în care toate motoarele noi se laudă cu injecţie directă, motorul V12 de Lamborghini, pus pe acest Cuntach, vine cu injecţie MPI, mult mai simplă. Motorul e şi aspirat natural şi, graţie electromotorului şi cilindreei de 6.5 litri, nici nu prea are nevoie de turbine, de fapt.
Modelul beneficiază de tracţiune integrală cu diferenţial Haldex şi o cutie de viteze cu 7 trepte, în care e integrat şi electromotorul. Cu toate astea, maşina cântăreşte doar 1,595 kg la gol.
E cel mai admirabil şi mai frumos supercar lansat în ultimii 20 de ani, fără nici o îndoială. Dar există şi o parte tristă şi oarecum firească. Două părţi triste chiar. În primul rând, producţia acestui Lamborghini va fi limitată la doar 112 exemplare, în cinstea numelui intern al proiectului original Countach de acum 50 de ani, numit LP 112. A doua parte tristă nu e preţul, pentru că nici măcar nu mai ajungem să aflăm preţul. Şi asta deoarece toate cele 112 maşini s-au şi vândut deja, prin sunete discrete la colecţionari, prin pile la Lamborghini, prin reputaţie, prin orice vrei, numai nu prin metode obişnuite. Probabil a fost singura campanie de vânzări directe din istorie cu rată de succes de 100%, or, suntem siguri că nimeni n-a refuzat ideea de a cumpăra un asemenea supercar azi, pentru care ai imediat granată o urcare vertiginoasă în preţ din prima zi, mai abitir decât bitcoin-ul în zilele când Elon Musk are dispoziţie bună de câte un tweet favorabil. Doar că, spre deosebire de bitcoin, valoarea unui asemenea Lamborghini va fi una de neclintit şi va continua să urce la multe milioane în viitor.
0
10,907
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!