Unul din puţinele Mercedes-uri E-Class W210 diesel, semnate de Brabus, scos acum la vânzare cu un preţ infim

5 August 2021, 20:25
Ilie Toma
Ce poate face BRABUS din unele Mercedes-uri şi ce putea face încă prin anii ’90 probabil cunosc cam toţi pasionaţii auto. Dar combinaţia de Brabus şi diesel apare foarte rar, iar unii ar putea crede că ea nici n-a existat vreodată. Şi totuşi, a existat!
Atunci când prin anii 90 autoturismele diesel au început a căpăta o popularitate tot mai mare, cei de la Brabus făceau deja minuni la propulsoarele pe benzină ale Mercedes-Benz, dar s-au gândit că viitorul ar putea să migreze foarte mult spre cele pe diesel, aşa că ar fi cazul să-şi extindă măiestria şi acolo. Aşa au ajuns să-şi arunce privirile şi şurubelniţele pe E-Class W210, un model pentru care, pe parcursul carierei sale, Brabus creat nu mai puţin de 3 ipostaze benzinare superbe.
Totuşi, la capitolul diesel cei de la Brabus au fost mai modeşti. Pe de o parte, a fost un teren de testare pentru ei şi n-au vrut să-şi asocieze numele foarte mult cu maşini diesel. Pe de altă parte, a fost poate prima dată când Brabus s-a limitat, în esenţă, la un simplu chip-tuning, fără a modifica blocul motorului, fără a face acele măriri de capacitate cilindrică pe care le făcea la benzinare. Aşa că nici n-a creat un model aparte, pe care să-l modifice cap-coadă şi căruia să-i dea un nume, ci a ales să vândă un pachet de performanţă, numit D6, iar opţional clientul de E-Class diesel îşi putea comanda separat kit de caroserie, jante, eşapament şi tot ce mai voia.
Aşadar, ceea ce vedem aici e un E-Class W210 în motorizare E320 CDI cu kit-ul de performanţă D6 de la Brabus, kit care se vindea doar pentru acest propulsor diesel, care era şi cel mai puternic diesel de pe W210. Motorul de 6 cilindri în linie, cu numele de cod OM 613, dezvolta 197 CP şi 470 Nm în mod standard. Kit-ul celor de la Brabus îi ridica puterea la 240 CP şi 540 Nm! Deloc neglijabil, deci!
Iar această mişcare a celor de la BRABUS s-a dovedit a fi un succes major. Au existat oameni care au cumpărat aceste kit-uri prin Brabus şi preferau să le configureze direct la Brabus, adăugându-şi şi celelalte elemente şi ajungând să plătească la final preţuri deloc neglijabile. Maşina asta, despre care vorbim azi, a fost livrată primului său cumpărător britanic, prin compania sa din Stuttgart în septembrie 2000 şi a costat 109,000 euro! Pentru un E-Class W210!
Şi asta pentru că pe lângă puterea mai mare a motorului, proprietarul său a bifat suspensie sport, mai coborâtă, sistem de eşapament sport, jante Brabus, dar şi kit aerodinamic la exterior şi un oarecare pachet confort de dotări la interior.
Acesta şi-a luat maşina în Marea Britanie, dar a păstrat-o cu numere de înmatriculare germane pentru export, ele fiind eliberate în oraşul Bottop, unde compania Brabus îşi are şi sediul. Adevărul e că acest cumpărător e şi un proprietar al unei reţele de dealeri Lamborghini şi şi-a luat maşina asta ca una de condus în fiecare zi, aşa că a avut grijă de ea cu excelenţă, existând o istorie lungă de mentenanţă ca la carte. Ultimii câţiva ani, totuşi, proprietarul a lăsat-o mai mult să stea nemişcată şi n-a prea investit în ea, aşa că e nevoie deja de intervenţii la suspensie, iar caroseria, în zona portbagajului, manifestă rugină, la fel ca şi în alte câteva puncte la inferior.
E exact situaţia aia când o maşină era o adevărată bijuterie, dar are parte de câţiva ani de neglijare şi începe a se ofili.

Dar tocmai ofilirea asta a făcut ca acum maşina asta să fie expusă la vânzare la un preţ absolut derizoriu, dacă te gândeşti ce bijuterie era cândva ea. Da, acest Brabus rar e vândut azi la doar 2,425 lire sterline, echivalentul a circa 2,850 euro! Fireşte, însă, trebuie să fii gata că va fi nevoie să învesteşti în el câteva asemenea preţuri deasupra pentru a-l face din nou bijuteria care merită a fi.
Ah, da, odometrul său indică doar 158,840 km parcurşi, cifră care se promite a fi veridică, dar care te face să te revolţi şi mai mult că cineva a putut să lase maşina asta să degradeze, având doar 21 de ani de când e produsă şi doar 159 mii km parcurşi.
Totuşi, în mâinile potrivite şi cu abordarea potrivită, acest Brabus W210 ar putea renaşte într-o piesă formidabilă. Până la urmă, la cât de puţin costă, şi-ar putea merita efortul, nu-i aşa?
0
6,562
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!