Aceasta e noua Dacia Jogger, un model cu 7 locuri care e şi SUV, şi break, şi van, promiţând şi o versiune hibridă

3 Septembrie 2021, 11:43
Ilie Toma
Dacia a dezvăluit astăzi noul Jogger, un model care fusese anunţat şi reconfirmat câteva zile în urmă cu detalii adiţionale şi care produsese un pic de confuzie vizavi de ce va fi de fapt — un SUV mare cu 7 locuri, derivat din conceptul Bigster, sau pur şi simplu un van cu 7 locuri, cam în stilul a ceea ce a fost Logan MCV de cândva. Ei bine, adevărul dezvăluit astăzi e undeva la mijloc — noul Jogger e din toate câte un pic, şi SUV, şi break, şi van.
Ca şi siluetă de design, Jogger are nişte atribute de SUV, dar e totuşi departe de Bigsterul prefaţat mai bine de jumătate de an în urmă. E mai apropiat de silueta precedentei generaţii Logan MCV, dar e mai înalt şi are proporţii ce amintesc un pic şi de SUV-uri. Caracteristica cea mai importantă, care-i validează pretenţiile de SUV, e garda la sol de 200 mm a noului Jogger, dar şi declaraţia că suspensia acestuia e pregătită şi de drumuri mai rele sau de macadam.
La nivel de suspensie sau tracţiune nu e nimic deosebit, în esenţă, decât garda la sol. Pe puntea faţă e un McPherson, iar pe puntea spate e o bară de torsiune obişnuită. Tracţiune integrală nu există, cel puţin deocamdată.
Dacia Jogger măsoară 4.55 metri lungime, iar cele 7 locuri de la bord sunt opţionale, varianta standard oferind 5 locuri. În esenţă, maşina e construită pe aceeaşi platformă tehnică de Logan, care a fost alungită acum, deci undeva tot e mai aproape de formula LCV de cândva. Doar că acum platforma mai modernă şi mai rigidă a permis mai multă versatilitate şi adaptare tridimensională, dar şi fixarea unei suspensii cu gardă la sol mai mare, odată ce această platformă e folosită şi la Sandero Stepway sau Captur.
La fel ca şi celelalte modele Dacia din ultimul timp, Jogger va beneficia de aceleaşi sistem de siguranţă standard în Europa, precum 6 airbag-uri, frânare automată, dar şi avertizare pentru unghi mort. Designul planşei de bord e la fel ca-n ultimele modele, beneficiind de acelaşi sistem multimedia modern.
La nivel de motoare, Dacia Jogger a primit noul motor turbo de 1.0 litri în 3 cilindri, al francezilor, de 110 CP. Acesta are injecţie directă, filtru de particule şi va fi cel mai puternic motor disponibil în prezent pe Jogger. Varianta mai slabă va fi un motor ce poate rula atât pe benzină, cât şi pe gaz GPL.
În fine, Dacia promite o versiune hibridă pentru anul 2023, care va combina motorul aspirat natural de 1.6 litri şi două electromotoare, împreună cu o baterie de 1.2 kWh. Va fi un hibrid clasic, cu multe elemente folosite deja de alte modele Renault în prezent, prin urmare decizia de a-l pune în producţie abia în 2023 e mai degrabă dictată de logistică şi calcule, decât de pregătiri inginereşti.
Şi, la final, Dacia a menţionat azi şi un preţ de start, pe care-l ţinteşte pentru noul Jogger, de sub 15,000 euro pentru versiunea incipientă, deci cu 5 locuri. Versiunile cu 7 locuri vor fi ceva mai scumpe. Ce zici, e un preţ corect, care va cuceri piaţa, în raport cu ceea ce oferă?
0
1,984
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!