Acest Opel Rekord cu doar 9,000 km la bord e o adevărată capsulă a timpului din Ungaria

1 Septembrie 2021, 21:15
Ilie Toma
Ceea ce vedem în faţă e un Opel Rekord E din Ungaria, într-o condiţie absolut excepţională. Într-atât de excepţională, încât am discutat direct cu proprietarul de azi al maşinii, Janos, pentru a ne convinge că maşina e într-adevăr aşa cum pare. Aşa că, dacă ai avut vreodată un Opel, dacă ai admirat vreodată aceste sedanuri germane, sau dacă ai un simplu respect pentru ele, atunci maşina asta te va face să te gândeşti mult la ea. Pentru că e unul din cele mai incredibile sedanuri Opel, conservat ca o adevărată capsulă a timpului până azi.
Maşina e un Rekord E, cum spuneam, ceea ce înseamnă că e generaţia a 5-a de Rekord şi ultima, de fapt. A fost lansată în 1977 şi, fiind cel mai mare model al Opel, era încă unul din sedanurile cu tracţiune pe puntea spate, care puneau accent pe un confort generos la bord, prin care obţineai un lux inteligent, după cum se poziţiona modelul pe atunci.
Generaţia asta a fost atât de reuşită, încât a stat în producţie 9 ani şi a fost abia al treilea model Opel care s-a vândut în total în peste 1 milion de unităţi. În 1982, apropo, maşina a trecut printr-un facelift major, iar ceea ce vedem în imaginile acestui articol e o versiune de facelift. De fapt, acest exemplar Opel Rekord e fabricat în 1986, ultimul an de producţie a modelului şi a acestei generaţii, ceea ce-l face şi mai valoros.
Mai mult ca atât, acest exemplar, scos acum la vânzare în Ungaria, are sub capotă cel mai puternic motor disponibil pe această generaţie — un benzinar de 2.2 litri, cu injecţie Bosch, care livra 115 CP şi 188 Nm. Sedanul ăsta putea atinge 188 km/h viteză maximă, un parametru foarte decent pentru acei ani.
Dar pe lângă toate lucrurile frumoase ale modelului în general, exemplarul din Ungaria e unul absolut fascinant, în cel mai mic detaliu. Are doar 9,022 km parcurşi, deşi are 35 de ani de când e fabricat! Iar maşina nu a fost restaurată, fiind un exemplar absolut lipsit de orice urmă de rugină, pentru că a fost păstrat în condiţie corectă de către proprietarii săi de până acum.
Proprietarul de azi, Janos, a moştenit maşina de la tatăl său, care a cumpărat-o acum 6 ani de la proprietarul anterior. Până la tatăl său au existat doi proprietari ai maşinii, şi toţi s-au mândrit cu faptul că ţineau în garaj maşina, la fel cum a făcut şi tatăl lui Janos. Primul proprietar a mers cel mai mult cu ea, ceilalţi ţinând-o mai mult ca piesă de colecţie, cu ieşiri foarte rare. Maşina este în condiţie de nou, ne spune Janos, într-atât încât până şi mirosul de automobil noi de la interior nu a dispărut, iar elementele de caroserie şi suspensie încă mai au pe ele urmele lubrifiantului original de la uzină! Acest Opel dă impresia că abia a părăsit linia de producţie de la uzina din Russelsheim, unde fusese asamblat.
Iar imaginile acestui automobil, localizat în Budapesta, confirmă cele spuse. O stare atât de excepţională e una de o raritate absolută pentru Opel în general şi probabil unică pentru Rekord E în general. Până şi elementele de cauciuc de pe caroserie, precum cele care fixează geamurile, nu sunt crăpate şi uscate, cum se întâmplă adeseori odată cu trecerea timpului.
Motorul încă luceşte a piese argintii, nepătate de trecerea timpului. E pur şi simplu admirabil să vezi azi o maşină conservată atât de bine vreme de 35 de ani!
Şi fireşte, asta se simte şi la interior, iar aici, apropo, avem un levier al cutiei automate cu 3 trepte, pentru că maşina asta n-a fost cumpărată doar cu motorul de top, ci şi cu transmisia de top. Şi habitaclul de top, de culoare albastră nobilă.
Bancheta spate, apropo, pare o canapea moale şi confortabilă din antreul unui palat.
Şi, ca toate informaţiile despre parcurs şi istorie să nu fie doar cuvinte, maşina vine însoţită de o carte de service detaliată şi mai multe acte care-i confirmă trecerea de la un proprietar la altul, dar şi evoluţia acestui parcurs infim pe care-l are.
Sincer, e greu să-ţi imaginezi o maşină fabricată în 1986, care ar fi într-o stare mai bună. Şi cu o asemenea stare, te-ai gândi că acest Opel Rekord E costă cât un sedan comparabil nou, de astăzi. Dar nu e aşa. Preţul e mult mai pământesc, cam cât o Dacia Logan nouă ceva mai echipată. Costă 11,500 euro, aşa cum îl vezi, conservat excepţional de bine, la pachet cu istoria sa.
Şi e una din acele maşini de colecţie pe care o poţi cumpăra şi pune în garaj din prima zi cu satisfacţie, fără să fii nevoit să mai treci prin lungul proces al unei restaurări sau reanimări. Uite aşa, uneori e atât de simplu să devii un colecţionar cu o maşină de suflet!
0
6,131
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!