Acesta e cel mai scump Mercedes W124, modificat de Brabus în anii 90 şi scos la vânzare acum

8 Septembrie 2021, 21:37
Ilie Toma
Că Mercedes-Benz W124 e un model genial şi iubit o ştim cu toţii. Dar cât de scump crezi poate ajunge să coste un W124, în cea mai specială ipostază pe care ţi-ai putea-o imagina? O sută de mii de euro, două sute? Noi ne amintim că exemplarul cel mai scump despre care am scris vreodată costase cam 250,000 euro şi fusese conservat de către cei de la Brabus în stare de nou, cu vreo 250 km la bord. Dar, timpul trece, iar aceste maşini legendare cresc în preţ şi mai mult pe fundalul maşinilor noi tot mai anoste, dacă vorbim de un tablou general. Aşa că maşina de azi costă şi mai mult.
E un Mercedes-Benz W124 modificat de Brabus, însă e unic în lume în mai multe privinţe. Adevărul e că Mercedes-Benz a produs acele adorate versiuni 500E, denumirea cărora s-a schimbat la E500 după aia. Aveau un V8 de 5.0 litri, ingineria lor fusese desăvârşită de Porsche şi erau asamblate cu multă muncă manuală tot la uzina Porsche, dar istoria asta ai auzit-o aproape sigur. Ceea ce poate nu ştiai e că au existat şi versiuni E 60 AMG, modificate de atelierul AMG, intrat într-un proaspăt parteneriat oficial cu Mercedes-Benz. Au fost produse doar un pic mai puţin de 100 de exemplare E 60 AMG şi ele aveau acelaşi V8 de pe E500, doar că cilindreea lui era crescută la 6.0 litri, iar puterea sporise de la 326 CP la 381 CP! Ulterior, unele exemplare E500 au fost convertite post factum la E 60 AMG, din dorinţa cumpărătorilor, dar cele care au venit originale drept E 60 AMG pot fi distinse după codul 957 din numărul VIN, care era atribuit acelor modele.
În acelaşi timp, şi Brabus nu putea rămâne într-o parte de la ideea de a modifica gloriosul Mercedes E500, aşa că au existat şi versiuni cu semnătura Brabus. Şi mai puţine la număr, dar erau şi mai impresionante, or, cilindreea aceluiaşi motor V8 era mărită la 6.5 litri, dezvoltând în final 450 CP! Un asemenea W124, modificat de Brabus, putea accelera în acei ani de la 0 la 100 km/h în numai 5.2 secunde şi putea atinge o viteză maximă de 285 km/h!
Aşadar, în acei ani, cumpărătorii cu bani mulţi, care admirau modelul W124, erau de-a dreptul alintaţi. Puteai cumpăra un E500 standard savuros. Sau puteai opta pentru un E 60 AMG şi mai exclusivist. Sau puteai comanda un Brabus 6.5 W124.

Doar că istoria acestui Mercedes W124, despre care vorbim azi, a fost ceva mai întortocheată. El a fost comandat drept E 60 AMG de dealerul Mercedes-Benz din Hannover, în anul 1993, şi a fost livrată din start de la uzină drept un AMG, cu acel cod 957. Deci e una din cele o sută şi un pic de maşini originale AMG!
Maşina a stat în showroom ca exponat circa 10 luni, după care a şi ajuns în mâinile primului proprietar, în anul 1994. Acesta a comandat nişte accesorii la capotă şi grilă, înainte de a-i fi vândută. A plecat cu ea din showroom în 1994, plătind o groază de bani şi a început a o savura din plin, pentru că ştia exact ce bijuterie cumpără. Dar, îţi amintim, pe atunci maşina era un E 60 AMG, cu 381 CP.
Patru ani mai târziu, în anul 1998, acel prim cumpărător încă îşi adora maşina, dar şi-a dorit ceva mai mult. Nu-i dădea pace ideea că Brabus lansase acele versiuni supreme de W124, cu motor ce 6.5 litri. Maşina sa avea deja 140,000 km parcurşi şi, fiind un W124, era ca şi nouă. Aşa că el s-a gândit să o dea celor de la Brabus, ca să o transforme în Brabus 6.5.
Le-a dat un sunet celor de la Brabus pe atunci şi i-a întrebat dacă i-ar putea modifica motorul, deja modificat anterior de AMG, transformându-l într-un Brabus 6.5. Cererea i-a fost acceptată şi maşina asta a devenit singurul W124 din lume, care a ieşit din uzină E 60 AMG şi s-a transformat într-un Brabus 6.5. Ori, nimeni altcineva n-a fost atât de ambiţios, încă să plătească munca a două ateliere pentru o singură maşină. Apropo, conversia celor de la Brabus din anul 1998 a costat 106,000 mărci germane, şi există un invoice păstrat pentru asta!
Cei de la Brabus i-au mărit atunci cilindreea motorului, iar odată cu asta i-au redat o viaţă nouă, practic, motorului, cilindrii devenind mai mari şi cu pereţi absolut noi. Aşa cum făcea Brabus şi la alte exemplare de 6.5, maşina a primit o cutie de viteze nouă, un nou diferenţial cu alunecare limitată pe puntea spate, un sistem de eşapament Brabus, jante, anvelope, suspensie nouă de la Brabus, ba chiar şi direcţie modificată. Deci, tot ce se modifica în mod normal de versiunile Brabus 6.5, ca maşina să iasă demnă de cei 450 CP şi 662 Nm!
Atunci, cei de la Brabus i-au cerut permisiunea de a-i da odometrul la 0, pentru că o modificare atât de amplă, cu toate componentele esenţiale noi, însemna o maşină reprodusă din nou, şi ar fi fost logic să se facă asta. Dar acel prim proprietar n-a vrut asta. A mers cu ea ulterior, savurând-o mult, fără a-i păsa de cifra de pe odometru, până în 2001, când a decis s-o vândă deja. Maşina avea 216,000 km pe atunci.
Cumpărătorul a fost un pasionat din Kuweit. Acesta, aflând de modificarea făcută de Brabus în 1998 şi având acele cu parcursul de atunci şi din 2001, le-a solicitat în mod oficial celor de la Brabus să-i ajusteze parcursul la cei 77,000 km efectivi pe care maşina îi avea parcurşi din 1998 până în 2001. Cu acte, fireşte, ca acel moment să rămână documentat corect.
Ulterior, maşina a fost importată în Kuweit. Acel proprietar a comandat o capotă originală, întrucât nu-i plăcuse cea cu grilă modificată. Şi a savurat-o apoi vreme de 14 ani, în mâinile sale. O trata ca o bijuterie de colecţie, însă, parcurgând până la 2 mii km pe an, până când a fost vândută celui de-al 3-lea proprietar, cu o cifră de circa 108,000 km de odometru. Era anul 2015.
Şi cumpărătorul din 2015 a fost un club al pasionaţilor de AMG, numit Academic AMG Owners club, cu sediul în Luxemburg. Aceştia au importat din nou maşina din Kuweit în Europa în anul 2016. De atunci şi până azi maşina a beneficiat de mentenanţă tehnică superlativă, după cum ne conving cei de la club azi. S-au făcut şi lucrări de mentenanţă estetică, însă maşina nu a fost restaurată, fiind în condiţia sa originală, atât la exterior, cât şi la interior.
Deci, o istorie lungă şi întortocheată, dar maşina vine cu o colecţie imensă de fotografii din cei 28 de ani ai săi şi cu peste 100 de invoice-uri de la deserviri tehnice şi tot soiul de lucrări. Şi toată această istorie, pe cât de lungă e, pe atât de specială o face. Maşina are azi pe bord afişaţi 118,000 km, deci a fost şi în ultimii ani exploatată foarte lejer, cu circa 2,000 km pe an făcuţi. Iar istoria sa unică în atât de multe privinţe, de la ediţia iniţială la conversia Brabus, o face singurul exemplar de felul său din câte există azi în lume! Mai mult ca atât, în mâinile clubului AMG, maşina a tot câştigat premii de excelenţă la tot soiul de evenimente din ultimii ani.
Toate astea fiind spuse, cât crezi că e preţul cerut de proprietarii actuali din Luxemburg? Spuneam că e cel mai scump din ce am scris vreodată în orice ştire, deci e mai scump de 250 mii euro. De fapt, s-ar putea să rămânem cu toţii frapaţi de preţul pe care poate ajunge azi să-l aibă un asemenea Mercedes-Benz W124 Brabus 6.5! Costă 500,000 euro, adică jumătate de milion! Şi asta în ciuda faptului că maşina are 118,000 km pe bord şi încă 140,000 km înainte de conversia Brabus! Pur şi simplu incredibil! Dar asta spune ceva despre cât de speciale au ajuns a fi asemenea maşini!
1
6,295
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!