Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e un Mercedes-Maybach S-Class Pullman blindat, care costă aproape 2 milioane de euro, dar nu-l cumpără nimeni

12 Septembrie 2021 - 09:40
Redacţia PiataAuto.md
Uneori şi maşinile scumpe, desăvârşite până la o aparentă perfecţiune, cu calităţi exclusiviste, pot ajunge în situaţia în care nu le mai prea vrea nimeni. Iar acest Mercedes-Maybach era gândit pentru a fi interpretarea cea mai de top, blindată, pe care şi-ar fi dorit-o cu ardoare mulţi oameni cu avuţie şi putere din întreaga lume. Şi totuşi, acest exemplar are deja mai mult de un an de când e produs, la comanda unui dealer de maşini exclusiviste din Germania, şi aşa şi stă fără un cumpărător, având doar 30 de kilometri pe bordul său, deci fiind în continuare o maşină nouă.
E tocmai un exemplar din epoca asta, mai nouă, în care Maybach nu mai e o marcă aparte, cu luxul ăla consistent de cândva, ci un sufix prin cratimă alături de Mercedes. Un subbrand, cum se mai zice în zilele noastre. Iar maşina asta mai e şi un Pullman, adică o versiune mai alungită decât obişnuitele S-Class-ul long, până la nivelul unei limuzine, care mai dispune de un rând de scaune, cu faţa spre bancheta spate. Ediţiile Pullman datează încă de la renumitul W100, şi au fost alese adeseori de către cei care le foloseau pentru delegaţii şi misiune oficiale, de stat — de la şeici şi sultani la preşedinţi şi dictatori. Nu era obligatoriu ca aceste versiuni să fie blindate, dar cu timpul au apărut şi asemenea ipostaze.
Dar maşina despre care vorbim azi e şi Pullman, şi blindată cu grad VR9, deci aproape maximul posibil în lumea vehiculelor blindate, rezistând cam la tot ce-ţi poţi imagina din scenariile de atac. Iar pe lângă asta, e şi un Maybach, deci, se presupune că vine şi cu un lux desăvârşit la interior. Iar indicele de motorizare e S 680, ceea ce înseamnă că sub capotă se află un motor V12 de 6.0 litri, de 530 CP. Sună ca o limuzină desăvârşită, nu-i aşa? Dar sună ea oare ca o limuzină care să coste 2 milioane de euro?
Cert e că nu se reuşeşte vânzarea maşinii şi există câteva posibile motive, care, în combinaţie pot da explicaţia de ce acest vehicul nu-şi găseşte un client de aproape un an. A şi fost redus la preţ deja, cu aproape 100 mii euro.
În primul rând, asemenea vehicule desăvârşite nu se cumpără de obicei la ocazie, întâmplător, dând peste ea în curtea unui dealer şi hotărându-te ad-hoc s-o cumperi. Sunt maşini pentru scopuri speciale, iar cumpărătorii, fie ei persoane private sau instituţii, şi le configurează în detaliu şi le comandă direct.
În al doilea rând, deşi e un Maybach şi costă 2 milioane, când aruncăm o privire mai detaliată la interior, vom constata că luxul desăvârşit nu e foarte diferit de al unui S-Class W222 în dotări relativ obişnuite, fiind vorba de aceleaşi inserţii în stil de lemn, acelaşi tip de scaune, etc. Şi când ne amintim de ce însemna să cumperi un Maybach cu doar 10-15 ani în urmă, cât de diferit venea el de un S-Class adevărat, fanii adevăraţi ai mărcii şi căutătorii de lux ar trebui să înghită în sec, ca să accepte luxul rarefiat din acest exemplar.
Foto: aşa arată bancheta spate, cel de-al treilea rând de scaune, acest Mercedes-Maybach S-Class Pullman din zilele noastre
Foto: aşa arăta un Maybach produs în anul 2012, despre care am scris aici

Fireşte, nici nu poţi spune că ţi-ar fi rău la bordul acestei maşini, la spaţiul ei uriaş, şi la dotările ei. Dar toate asta le puteai avea într-un S-Class de 200 mii euro, nu de 2 milioane. Versiune Pullman, fireşte, costă un preţ extra simţitor, blindajul la fel, dar în esenţă, pentru 2 milioane vei fi nevoit oricum să accepţi că nu ai decât nişte piano black pe inserţiile dintre scaune şi nici vorbă de lemn lucrat manual sau lucruri cu adevărat extraordinare la bord.
Plastic mult, elemente de crom fals şi multe altele care nu existau cândva în Maybach şi nu există azi în Rolls-Royce, de exemplu. Iar de banii ăştia, îţi poţi cumpăra 3-4 limuzine Rolls-Royce, sau cel puţin una dacă decizi s-o dai în mâinile unor specialişti în blindaj.
Foto: aşa arată rândul 2 de scaune, cel ce e întors invers, în Mercedes-Maybach S-Class Pullman. Un şezut incredibil de subţire, pentru un confort minim

Pe dinafară, acest Mercedes-Maybach are abundenţă de crom pe la uşi, parcă voind să strige lumii întregi, să nu care cumva să nu observe cineva că e ediţie Pullman. Patru linii groase de crom pe fiecare parte în zona geamurilor, patru! Plus alte zone imense de crom la roţi, la grila frontală şi la bara de protecţie frontală.
Şi, în fine, un ultim impediment în vânzarea acestui Maybach de 2 milioane de euro este faptul că e dezvoltat pe baza lui S-Class W222, care nu se mai produce de timp bun deja. Da, încă nu există un Pullman al următoarei generaţii, W223, dar totuşi, mulţi din cei, capabili să dea 2 milioane pe o maşină, ar putea aştepta.
Astfel, maşina asta şi-a redus deja din preţ aproape 100 mii euro şi a ajuns să coste azi 1,904,000 euro în Germania, aşteptându-şi cumpărătorul. Ce crezi, se va vinde ea cu o asemenea sumă sau va trebui să mai reducă din preţ de câteva ori, până se va găsi cineva s-o cumpere? Crezi că merită un asemenea vehicul, în general, un preţ atât de mare cerut pe el?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter