Cel mai bizar Renault de colecţie e un Avantime cu motor 3.0 V6 şi parcurs infim, scos la vânzare în Italia

5 Septembrie 2021, 17:47
Ilie Toma
Când vorbim despre maşini de colecţie, cel mai probabil nu ne gândim la un van mare de familie, nu-i aşa? O fi acele maşini practice, dar nu prea sunt create să fie ţinute în garaj cu emoţie, să le ştergi praful de pe emblemă şi să le porţi admiraţia în suflet. De cele mai multe ori, un van este o achiziţie pentru că trebuie, nu pentru că vrei. Dar, totuşi, un Renault Avantime din Italia, cu parcurs infim, pretinde a fi un adevărat model de colecţie şi dacă ne uităm strict la fapte, vom vedea că are şi de ce să pretindă una ca asta.
În primul rând, Renault Avantime a fost poate cel mai exotic van produs vreodată nu doar de francezi, ci în general, în lumea auto. Deşi era uriaş, nu avea montanţi centrali. Era o maşină cu spaţii imense vitrate, acoperite cu geamuri, cu o deschidere ciudată a uşilor, cu o planşă de bord bizară, dar în acelaşi timp cu o predilecţie spre confort consistent la bord. Erau vremurile când francezii îndrăzneau să aibă curaj şi să aplice soluţii total nonconformiste.
Modelul s-a lansat în anul 2001 şi a primit o gamă de 3 motoare — un diesel mai practic, de 2.2 litri, şi două benzinare — unul de 2.0 litri turbo şi altul V6, de 3.0 litri! Da, Avantime putea fi un van cu motor V6 de 3.0 litri, acelaşi motor care s-a pus şi pe Vel Satis cândva. Motorul era unul de-a dreptul savuros, având 24 valve, injecţie Bosch, şi dezvoltând 210 CP şi 285 Nm. Era cuplat cu o cutie de viteze manuală şi putea asigura vanului o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 8.6 secunde. Iar un asemenea Avantime putea atinge o viteză maximă de 220 km/h!
Era deci, definiţia unui van suprem, care să continue a fi autoturism, nu microbuz. Maşina asta era atât de inovaţională la vremea sa, încât se lansase înainte de Mercedes-Benz R-Class, fiind cumva prima de tipul său care muşca din segmentul premium. Dar, la fel ca multe alte produse geniale, poate a fost prea devreme lansată, poate a fost prea scumpă, poate a fost pur şi simplu neînţeleasă, dar producţia ei a durat doar 3 ani, până în 2003 şi în total au fost produse, atenţie, doar 8,557 exemplare de Avantime!
Deci, dacă ai azi un Renault Avantime, ai un model mai rar decât Mercedes-Benz E500 W124, de exemplu, dar şi decât multe alte legende vânate de colecţionari! Iar dacă te mai gândeşti că din cele 8,557 exemplare mult mai puţine au fost cumpărate în motorizare de top V6, atunci un Renault Avantime 3.0 V6 cam are tot dreptul să pretindă la a fi un model de colecţie. Nu e nici pe departe pe gustul oricui, fireşte, dar strict judecând după fapte, aşa e.
Exemplarul din imaginile acestui articol e fabricat în 2002, şi e deţinut de proprietarul unui dealer Renault din Italia. Acesta şi l-a cumpărat în 2002, iar când în 2003 producţia a fost sistată, a înţeles că s-a pricopsit cu o bijuterie, care ar merita folosită mai cu scutire. Aşa a ajuns să aibă azi maşina doar 7,290 km la bord!
Şi pentru că proprietarul său nu s-a grăbit vreme de aproape 20 de ani să-l vândă, i-a pus şi acum un preţ neaşteptat de mare, de 38,000 euro! Da, atât costă acest Renault Avantime bizar. Pe de o parte, poate părea de neconceput să dai 38,000 euro pe un van Renault, fabricat în 2002 şi probabil 99.9% dintre noi n-ar da niciodată asemenea bani pe el. Dar, pe de altă parte, cineva cu gusturi foarte rafinate, cineva care are poate şi alte modele Renault în colecţia sa, cineva care înţelege mult mai bine excentricitatea unui asemenea exemplar, s-ar putea să considere că e o piesă de colecţie care-şi merită banii.
Te lăsăm să decizi tu, dar una e clar, acest Renault Avantime 3.0 V6 e unul din cele mai bizare automobile de colecţie pe care le vei vedea vreodată!
0
7,318
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!