Costurile de exploatare ale lui Bugatti Chiron ajung la 100 mii dolari pe an, iar un proprietar din Malaysia îşi împărtăşeşte experienţa

25 Septembrie 2021, 11:54
Redacţia PiataAuto.md
Cu toţii conştientizăm cumva că deţinerea unui Bugatti Chiron presupune nişte costuri foarte mari de întreţinere, dar probabil nu ne-am fi gândit că ele sunt chiar atât de mari. Şi Bugatti Veyron era notoriu de scump în exploatare, dar iată că actualul Chiron pare să depăşească orice limită a imaginaţiei. Un malaiezian, pe nume Muhammad Al Qawi Zamani, proprietar de Chiron şi-a destăinuit experienţa sa după ce a vizitat Bugatti Singapore, deopotrivă cu toate recomandările producătorului pentru proprietari, pe care aceştia sunt cam obligaţi să le respecte mai ales în primii ani, dacă vor să beneficieze de garanţie şi să aibă o istorie corectă a maşinii lor.
Achiziţia iniţială a maşinii costă circa 3 milioane de dolari, în dependenţă de ţară şi taxele locale. Dar, în scurt timp după achiziţie, încep şi costurile obligatorii de mentenanţă.

Schimbul de ulei, schimbul de filtre şi schimbul de lichid de răcire, care se face concomitent cu schimbul de ulei şi trebuie efectuat la fiecare 15,000 km, dar nu mai târziu de o dată la 14 luni, costă 24,952 dolari. Deci, asta e deservirea tehnică obişnuită, pe care o fac maşinile cam o dată în an, sau mai des dacă circulă mai mulţi kilometri, doar că la Bugatti ea presupune un ulei special şi lichid specială de răcire pentru armata de radiatoare, care luptă să răcească motorul W16 de 8.0 litri şi 1,500 CP.
Paradoxal e că la acelaşi interval de timp, adică o dată la 14 luni, producătorul recomandă schimbarea jantelor. Da, nu a anvelopelor, ci a jantelor! Probabil consideră că micile şocuri ale drumurilor le pot tăia din echilibristica perfectă, necesară pentru a rula la viteze de peste 300 şi chiar 400 km/h, motiv din care maşina are nevoie de jante noi atât de des! Costul lor e exorbitant: 49,904 dolari setul, şi aici vorbim de jante, fără a include costul anvelopelor!
Iar la anvelope ai foarte puţine alegeri, trei de fapt, toate create special pentru Bugatiti Chiron, pentru că nu mai foloseşte nimeni în lume această dimensiune. Poţi alege Michelin Pilot Sport Cup 2XL de vară, Michelin Pilot Sport PAX ca versiune all-season pentru ţări cu climă moderată, şi Pirellli Sottozerro 3 de iarnă, dacă te gândeşti că ieşi prin zăpadă cu bolidul de 1,500 CP şi tracţiune integrală. Toate trei opţiuni au preţ identic, a câte 7,984 dolari bucata! Da, bucata, nu setul! Deci, înmulţit cu 4, asta ar însemna 31,936 dolari. Şi, mai există o opţiune şi mai performantă de anvelope, recomandată celor care scot din când în când bolidul pe circuit, sau vor aderenţă din aia, cosmică. E vorba de anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2R TR, care cotă 41,919 dolari setul.
Frânele nu sunt mai puţin sofisticate şi scumpe în mentenanţă. Plăcuţele de frână, de exemplu, doar pentru puntea faţă, costă 8,982 dolari! Dacă ajungi să schimbi şi discurile de frână, pe puntea faţă ele costă 49,905 dolari. Iar când vei ajunge să operezi şi o mentenanţă a sistemului de frânare, cu schimbare de lichid, drenare şi turnare a unui lichid nou, operaţiunea te va costa 58,887 dolari! Probabil nu se pune obişnuitul lichid DOT4 în sistemul de frânare, pentru un asemenea preţ, asta e clar.

La fiecare 4 ani vei mai avea nevoie de o recalibrare a motorului, operaţiune ce presupune multă manoperă iscusită, în mare parte, şi care costă 28,500 dolari.
Iar dacă îţi mai rămâne buget şi răbdare, mai există câteva recomandări neobligatorii de la Bugatti, pe care eşti liber să le asculţi sau nu. O dată la 4 ani se recomandă schimbarea conductelor de răcire spre motor, care costă 21,958 dolari, a rezervorului de combustibil, care costă 43,916 dolari (n-avem habar de ce ar trebui să schimbi şi rezervorul) şi, atenţie, mai e recomandată şi schimbarea celor 4 turbine Garrett, de care face uz motorul şi care costă 25,950 dolari setul. Da, turbinele costă mai ieftin ca anvelopele.

Şi apoi, pe lângă lucrările planificate, dacă ai ghinionul să-ţi fi sărit o pietricică de la vreun alt vehicul şi să-ţi spargă parbrizul, acesta te va costa 60,000 dolari. Şaizeci de mii pentru un parbriz, în costuri spontane, care pot interveni oricând! Simpla schimbare a ştergătoarelor va costa 3,792 dolari şi e clar că nu se vând pur şi simplu într-o staţie peco.
Deci, acum, cu toate costurile astea, aproape că ar trebui să-i compătimim pe proprietarii de Bugatti. Dar, probabil dacă ajungi să plăteşti 3 milioane de dolari pe o maşină, înseamnă că ai putea să rezişti şi unor asemenea costuri de mentenanţă.
0
51,305
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!