Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cu o motocicletă Geon Scrambler 250, produsă în Ucraina, a parcurs 1000 km prin Moldova, de la sud la nord

18 Septembrie 2021 - 11:51
Ilie Toma
Pentru cei mai mulţi dintre noi, însăşi faptul că în Ucraina se produce o motocicletă care arată atât de bine, va fi o noutate absolută. Da, motocicletele Geon sunt concepute şi fabricate în Ucraina, iar compania Geon Motorcycles îşi are sediul în Odessa, deci, la nici 200 km de Chişinău! Şi, oricât de sceptic ai putea să fii la aceste prime informaţii, realitatea e mai fascinantă decât am fi predispuşi cu toţi să credem.
Motocicleta Geon Scrambler 250 şi proprietarul său, poză făcută în portul Giurgiuleşti din sudul Moldovei

Producătorul ăsta din Ucraina are deja o gamă impresionantă de modele, începând de la cele de stradă, mai urbane, până la modele enduro. Nouă ne-a atras atenţia modelul Geon Scrambler 250, mai pregătit de drumuri lungi şi de condiţii mai provocatoare. Dar la prima vedere am crezut că e o motocicletă custom, într-atât de bine arată!

Ceea ce vedem în imaginile acestui articol e un Geon Scrambler 250, care aparţine unui motociclist din Moldova, Radu Boişteanu. El publicase o primă imagine şi declarase că vrea să parcurgă 1,000 km dintr-un singur tur cu ea prin Moldova, aşa că am decis să vorbim cu el pe îndelete. E şi motocicleta interesantă, e şi provocarea de a merge o mie de km prin Moldova cu ea, dintr-o răsuflare, e la fel de intrigantă.
Radu e un motociclist începător. Spune că ideea acestei călătorii i-a venit încă din iarna trecută, voind să facă traseul cu bicicleta. Ulterior, s-a molipsit de pasiunea pentru motociclete, aşa că a decis să-şi facă permisul de conducere pentru categoria A şi să-şi cumpere una.
Fiind începător, a căutat un model potrivit pentru această etapă. A tot căutat online şi atunci i-a descoperit pe ucrainenii de la Geon. L-a captivat versiunea Scrambler prin design, dar şi prin caracteristicile tehnice potrivite pentru el. Geon Scrambler 250 are, aşa cum sugerează şi denumirea, un motor de 250 cm cubi, care e unul cu 1 cilindru şi care dezvoltă 18 CP. E un motor CR6, relativ simplu, cu carburator, iar motocicleta, cântărind doar 135 kg, e suficient de dinamică încât să fie şi plăcută în condus.
Radu a văzut că aceste motociclete se vând bine în Ucraina şi cei care le cumpără au în cea mai mare parte impresii foarte bune. A decis să cumpere un Geon Scrambler 250 în primăvara acestui an. Anvelopele, dar şi forma ei, o fac să nu fie o motocicletă comodă pentru trasee lungi — spune Radu.

Acum, chiar zilele trecute, a reuşit să-şi împlinească visul acestei călătorii de traversare a Moldovei de la extremitatea sudică la cea nordică. A numit-o Călătoria Extremelor şi, deoarece trăieşte în Chişinău, călătoria a însemnat întâi deplasare la Giurgiuleşti, apoi traseul propriu-zis Giurgiuleşti-Năslavcea, apoi revenire la Chişinău de la Năslavcea, în puţin peste 1,000 km.
Călătoria Extremelor este o provocare pentru mine. În primul rând ideea de a ajunge dintr-un capăt al Moldovei în altul şi de a parcurge pentru prima dată o distanţă de 1150 km pe o motocicletă cu un motor nu foarte puternic, care nu este destinat pentru trasee lungi, este adevărata provocare. Nu am avut mult timp la dispoziţie, iar din această cauză nu am reuşit să vizitez multe locuri din ţară. Scopul era mai mult să ajung de la Giurgiuleşti la Naslavcea şi…am reuşit.
Iniţial trebuia să mergem mai mulţi motociclişti, colegi cu acelaşi tip de motocicletă, cu care am creat un club ”Scrambler Club” Moldova. Planificam să mergem în perioada sărbătorilor naţionale 27-31 August, însă vremea nu a ţinut cu noi. M-am ambiţionat, am ales un weekend cu vreme bună şi am pornit in ciuda oricăror condiţii. Până la urmă această călătorie reprezintă un scop de al meu. Un scop pe care l-am atins şi am învăţat ceva din asta. Sunt deja pregătit să parcurg trasee mai mari — spune Radu, iar noi întotdeauna admirăm motocicliştii care ştiu să o ia încet şi cumpătat pe scara abilităţilor, care conştientizează că e nevoie de timp ca să progresezi în stăpânirea unei motociclete.
L-am întrebat şi cum a fost drumul propriu-zis, carosabilul, pentru un asemenea traseu lung. În partea de sud, suntem ok la acest capitol, zice Radu. Mai puţin porţiunea de la Cahul spre Giurgiuleşti, însă pentru motocicleta mea nu a fost o problemă. În schimb, drumurile din partea de nord a ţării lasă de dorit. Unele segmente de drum sunt aproape imposibil de parcurs, din cauza asta am mers cu viteza mică şi traseul a durat mai mult decât aşteptam. Un aspect care a făcut călătoria mai uşoară este că nu am avut nevoie să transport bagaje. Un prieten a mers cu maşina, iar toate lucrurile necesare erau la el — ne mai împărtăşeşte Radu din experienţa sa.
Radu mai povesteşte că a avut parte şi de o întâlnire spontană în zona Giurgiuleşti cu un grup de circa 20 de motociclişti din Grecia, care se îndreptau spre Chişinău. S-au împrietenit repede, iar Radu a mers cu ei alături, în coloană, până la Congaz, unde au poposit cu toţii la un restaurant local cu bucătărie găgăuză.
Despre asta, e, de fapt, spiritul special al călătoriilor cu motociclete. Eşti mai deschis faţă de natura prin care călătoreşti şi, neavând o carcasă de habitaclu în jurul său, eşti mai deschis şi mai prietenos cu oamenii, iar cu motocicliştii ajungi să dezvolţi imediat un spirit de camaraderie, din ăla, special.
Radu spune că e împlinit că a parcurs cu bine traseul pe care şi-l dorea prin Moldova, cu motocicleta pe care o adoră, dar o consideră mai de începător, mai decentă şi potrivită pentru ritmuri mai domoale. Pe viitor visează să facă tururi mai mari prin Europa şi nu doar. Pentru asta, se gândeşte ca în sezonul următor să-şi cumpere o motocicletă mai mare, destinată călătoriilor.
Şi acum, la final, l-am întrebat despre fiabilitatea motocicletei sale într-o asemenea călătorie intensă, pentru că sigur ne dăm toţi această întrebare, când auzim că Geon Scrambler 250 e fabricată în Ucraina. Răspunsul a fost mai bun decât am aştepta mulţi dintre noi — motocicleta nu a avut absolut nici o problemă seriosă, a mers ireproşabil, atât pe drumuri bune, cât şi pe drumuri rele. O mică problemă a fost la scutul de protecţie la motor, care se desprinsese un pic şi vibra, şi Radu a ales s-o demonteze cu totul, ca s-o monteze ulterior corect. Mai apăruse şi un sunet la suportul plăcuţelor de frână faţă, dar se dovedise a nu fi nimic serios. Şi, apropo, la cei 1,150 km parcuşi în total, motocicleta a consumat 3 rezervoare şi jumătate, capacitatea rezervorului fiind de 13 litri. Deci, efectiv, veo 45 litri de combustibil la 1,150 km, ceea ce ar rezultat într-o medie de circa 4.0 litri/100 km.
Deci, iată că se pot produce motociclete decente şi la vecinii noştri din Ucraina. Şi ştii care e paradoxul? Că motocicleta asta costă sub 2,000 euro nouă, aşa cum o vezi, în ediţie mai sofisticată Scrambler! Noi zicem că vecinii Ucraina merită toată admiraţia pentru că au reuşit să pună în producţia de serie o asemenea motocicletă, la un asemenea preţ. Iar Radu merită tot respectul pentru modul calculat în care şi-a ales prima motocicletă, dar şi pentru curajul de a pornit cu ea într-o călătorie de peste 1,000 km prin Moldova!
Poză făcută la Năslavcea, în cel mai nordic punct al Moldovei, iar pe fundal e vizibilă renumita insulă, poreclită „Inima Moldovei”
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter