Fascinant şi la peste 30 de ani de când e produs: un Mercedes-Ben 560 SEC W126 cu parcurs infim, scos la vânzare în Germania

30 Septembrie 2021, 22:56
Ilie Toma
Mercedes-Benz W126 a fost un model glorios în istoria mărcii germane, un S-Class construit să reziste o viaţă, în dezvoltarea căruia nu s-au făcut economii la bugete şi inginerie. A fost lansat în 1979, iar la doi ani distanţă, în 1981, a apărut şi versiunea coupe a aceluiaşi model, or, Mercedes-Benz avusese şi mai înainte modele coupe derivate din familia S-Class şi ele fuseseră întotdeauna o interpretare mai egoistă şi mai de vârf decât limuzinele.
Coupe-ul purta codul de caroserie C126 şi a debutat doar cu motoare V8. Era un model fără montant central şi prelua elementele principale de design de la sedanul W126, dar le reinterpreta într-un stil mai agresiv, incluzând emblema în calandru şi având conturi mai evidenţiate la capotă şi bare de protecţie. Asta i-a motivat mai târziu şi pe cei de la AMG şi Brabus să creeze kit-uri cu aspect şi mai agresiv.
Motoarele V8 care au apărut iniţial au fost 380 SEC şi 500 SEC, ultimul având 5.0 litri. Dar în 1985, în momentul facelift-ului, Mercedes a fost şi mai generos cu acest model şi a înlocuit versiunea 380 cu 420 SEC, oferind mai multă putere pentru 500 SEC şi lansând o versiune cu motor V8 şi mai mare 560 SEC. Acesta din urmă avea 300 CP, apoi a mai trecut prin temperăridictate de emisii, şi atingea cu uşurinţă o viteză maximă de 250 km/h! Iar maşina avea deja standard şi ESP, şi ABS, şi două aribag-uri frontale!
Anume despre un asemenea 560 SEC vorbim noi astăzi. E unul din ultimele fabricate, fiind produs în anul 1990, or coupe-ul s-a fabricat până în 1981. Şi are 279 CP la activ, aceasta fiind ultima actualizare a motorizării. Şi apropo, generaţia W126 a lui S-Class rămâne a fi şi azi cea mai de succes din toată istoria lui S-Class, chiar dacă puţini ştiu asta. S-Class W126 s-a vândut în peste 818 mii exemplare în toată istoria sa, dublu faţă de cifrele ultimelor generaţii, precum W221 sau W222! Iar coupe-uri C126 au fost construite doar 74 mii, ceea ce face din ele exemplare mult mai rare de colecţie.
Iar exemplarul despre care vorbim noi azi şi care a fost scos la vânzare în Germania are doar 72,800 km parcurşi în 31 ani de exploatare! Şi are o istorie şi mai interesantă decât cifra mică de parcurs.
În 1990 a fost vândut în Japonia, fiind livrat acolo în luna noiembrie. Da, a fost una din acele maşini importate cu volan pe stânga, proprietarul colecţionar din Japonia obligându-se la parcurs mic, doar în anumite perioade a anului şi doar pe timp de vizibilitate bună, astea fiind condiţiile legale pentru a putea înmatricula o asemenea maşină în Japonia. Iar proprietarul nipon l-a tratat cu adevărat ca un colecţionar, or, maşina şi-a păstrat starea de noi absolut cât a fost în mâinile sale. Însă asta a fost doar până în 2012.
În martie 2012 un german l-a cumpărat din Japonia, cu parcurs şi mai mic decât îl are azi, şi l-a importat în ţara sa. Pe atunci maşina era deja una notorie, însă valoarea ei de colecţie abia urma să crească. Dar germanul, care e şi proprietarul de azi al maşinii, a intuit de pe atunci că modelul nu putea devenit decât unul legendar. L-a exploatat vreme de 9 ani şi câteva zeci de mii kilometri, întreţinând maşina cu aceeaşi excelenţă.
Faptul că acest Mercedes a stat 9 ani în mâinile unui german, după ce a fost importată din Japonia, demonstrează că aceste maşini super conservate din Japonia, dacă au fost şi exploatate în mâinile potrivite, sunt adevărate bijuterii. Acest Mercedes-Benz 560 SEC are astăzi, la 31 de ani de la fabricare, o stare de nou, dacă trecem cu vederea câteva cute discrete de pe pielea din habitaclu. În rest, totul în ea e încă în condiţie de showroom, practic. Şi, când ne amintim cum au fost construite aceste maşini, să găseşti azi un asemenea model cu doar 72,800 km la bord, e ca şi cum ai lua-o mirosind a nou, cu urme de ambalaj pe ea.
E aproape prea bună ca să fie adevărat. Însă e exact acel caz în care cineva pasionat înainte de noi a ochit-o şi şi-a alintat apoi sufletul cu ea vreme de 9 ani. Acum, odată ce a împlinit peste 30 de ani, ea a beneficiat şi de statutul de maşină istorică în Germania şi-şi poate duce mai departe istoria de bijuterie cu acte oficiale. Şi, cum declară actualul proprietar neamţ fără modestie, Mercedesul ăsta e cel mai bun C126 560 SEC pe care-l poţi găsi azi în Germania! Într-atât de sigur e omul. Iar compania care îi gestionează vânzarea e gata să ofere şi o garanţie pentru acest model, pentru un suprapreţ simbolic, pe care nu-l cuantifică, ce-i drept. Dar, să oferi garanţie la o maşină de 31 de ani, înseamnă că trebuie să fii sigur de ingineria ei şi de starea exemplarului pentru care vrei să bagi mâna în foc cu un contract de garanţie!
Cât costă azi acest Mercedes 560 SEC? Probabil mai mult decât am fi sperat cei mai mulţi dintre noi. Preţul său e de 52,800 euro. Pe de o parte, o asemenea bijuterie în stare de aproape nou, îşi merită cu vârf şi îndesat preţul. Dar, pe de altă, parte, cifra asta ne spune clar că aceste modele încep deja a creşte rapid în valoare, aşa că dacă ai unul, poate şi cu parcurs mai mare, ar fi cazul să te gândeşti să-l aduci la o condiţie cât mai bună şi cât mai autentică. Iar acest exemplar, cu 72,800 km la bord şi o stare fascinantă, costă exact atât şi nici un cent mai puţin.
1
5,875
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!