Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Inamicul este dioxidul de carbon, nu motoarele cu ardere internă, declară şeful Toyota într-o nouă rundă de critici aspre ale maşinilor electrice

21 Septembrie 2021 - 11:12
Ilie Toma
Şeful Toyota Motor, Akio Toyoda, este un recunoscut critic al trendului global al electromobilităţii, însă adeseori semnalele de alarmă şi criticile pe care le aduce acesta sunt cât se poate de fundamentate şi merită analizate în profunzime. Or, Toyoda are imaginea de a vrea să privească lucrurile în ansamblu global, nu doar să se focuseze spre un singur lanţ al mobilităţii, care pare cel corect, fără a atrage atenţia la efectele asupra întreg ciclului de producţie şi utilizare a mobilităţii, chiar dacă unii critici de-ai săi îl acuză că pur şi simplu se împotriveşte tranziţiei inevitabile spre automobile electrice.
Acum şeful Toyota a venit cu o nouă rundă de critici şi semnale de alarmă, pe care vrea să le tragă în faţa autorităţilor din Japonia, dar şi a celor din alte părţi ale lumii. Primul său semnal de alarmă, vine dintr-un argument mult mai banal şi frecvent folosit peste tot în jurul lumii, fiind legat de faptul că industria auto va pierde milioane de locuri de muncă din cauza automobilelor electrice. Toyoda s-a referit în special la Japonia, care produce anual circa 10 milioane de automobile în prezent, dintre care 5 milioane sunt exportate. Chiar şi în condiţiile actuale de dezvoltare rapidă, în 2030 industria japoneză tot ar produce circa 8 milioane de maşini care au şi motoare cu ardere internă, inclusiv hibrizi şi plug-in hibrizi. Dacă aceste maşini ar deveni interzise în marile pieţe ale lumii, asta ar însemna o lovitură fatală pentru industria niponă, atenţionează el.
Per total, Toyoda estimează că un astfel de scenariu, în care şi UE şi SUA, şi Japonia ar interzice motoarele cu ardere internă din 2030, ar însemna pierderea a circa 5 milioane de locuri de muncă în uzinele producătoare de automobile şi de componente aferente din partea furnizorilor doar în Japonia.
Şeful Toyota a criticat planurile globale de a ajunge la neutralitatea de emisii de carbon ca fiind un exces de zel, fără a privi imaginea de ansamblu. Toyoda a declarat că „în calea spre neutralitatea de carbon, inamicul este dioxidul de carbon, nu motoarele cu ardere internă”. Acesta a mai dat exemplu companiei sale şi a hibrizilor produşi de Toyota şi Lexus, care sunt mai ieftini în producţie decât electromobilele, pot fi vânduţi oriunde în lume, chiar şi acolo unde nu există infrastructură de prize, şi au un impact real mai mare. Toyoda a adus şi statistici, declarând că mărcile companiei sale au vândut în total 18.1 milioane de automobile hibride, impactul acestora asupra reducerii emisiilor de carbon, doar din utilizarea lor, neluând în calcul producţia, fiind echivalent cu vânzarea a 5.5 milioane de vehicule 100% electrice. Şi nici un alt producător n-a reuşit să vândă 5.5 milioane de electromobile.
Şi în fine, Toyoda a mai venit cu o acuzaţie în adresa guvernului japonez, menţionând că acesta face un copy/paste al politicilor din UE şi SUA, şi nu ţine cont că guvernele de acolo pur şi simplu îşi lobează producătorii lor, care au fost lenţi în a dezvolta sisteme de propulsie hibridă, cum a făcut-o Toyota, iar acum nu vor decât să facă un salt forţat peste această etapă de dezvoltare, impunând prin restricţii legislative maşinile electrice, deşi nici infrastructura nu este gata la nivel global, nici consumatorii dintr-o mulţime de regiuni ale lumii nu vor putea folosi la modul practic aceste automobile. „Scopul declarat al acestor politici este bun, dar nu putem să nu ţinem cont de tot specificul local de dezvoltare a multiplelor zone ale planetei şi să alegem cele mai bune soluţii bazate pe situaţiile diverse pe care le avem în lume. O singură soluţie şi pur şi simplu impunerea unor restricţii nu vor aduce nici progresul, nici efectul dorit”, a conchis Toyoda.
Oficialul companiei nipone, care este şi directorul asociaţiei care reprezintă producătorii auto din Japonia, a amintit de dezvoltarea motorului cu ardere internă directă a hidrogenului, pe care-l dezvoltă inginerii Toyota şi care va avea emisii aproape de zero, dar a menţionat şi meritele altor producători niponi, în special Honda, pe care a catalogat-o drept un alt exemplu de abordare holistică, prin hibrizii dezvoltaţi. De asemenea, au fost amintite şi vehicule cu pile de combustibil pe bază de hidrogen, precum Mirai, sau chiar camioanele conceptuale pe bază de hidrogen, la care Toyota lucrează în prezent.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter