Italia vrea să salveze supercar-urile de la normele tot mai stricte de emisii ale UE

7 Septembrie 2021, 11:08
Redacţia PiataAuto.md
Normele de emisii, impuse sau care urmează a fi impuse producătorilor auto, sunt tot mai drastice, ajungând până la momentul în care UE vrea să scape cu totul de motoarele cu ardere internă, către anul 2035. Unele dintre norme sunt în vigoare, altele sunt adoptate pentru a intra în vigoare la un anumit viitor, iar altele sunt în măsură de adoptare, însă tendinţa e absolut clară — norme tot mai stricte, de emisii tot mai mici, pe care e imposibil să le respecţi ca şi producător auto decât dacă faci schimbarea la alte tipuri de propulsie.
Prin urmare, nu e de mirare că tot mai mulţi producători auto anunţă în permanenţă că nu mai dezvoltă motoare cu ardere internă şi se concentrează exclusiv pe modele electrice. Dar acum, când interzicerea la nivel de UE a motoarelor cu ardere de internă din 2035 e tot mai aproape de adoptare, italienii s-au trezit că asta i-ar putea afecta în mod inegal în raport cu alte ţări.

Ministrul italian al ecologiei, Roberto Cingolani, a fost chemat la o întrunire cu consiliul de directori Ferrari, unde aceştia au ridicat problema lor şi a industriei italiene de supercar-uri în general, spunându-i-se că o asemenea interdicţie a UE riscă să distrugă această nişă, or, Italia este principalul centru al producţiei de supercar-uri, precum Ferrari, Lamborghini sau Pagani.
Ministrul s-a consulat şi cu ceilalţi producători şi a ajuns la concluzia că e total nedrept ca producătorii de supercar-uri, care produc câteva sute sau câteva mii de exemplare în cazul celor mai mari să fie impuşi să respecte aceleaşi condiţii ca şi producătorii milioanelor de SUV-uri sau hatchback-uri de oraş. Supercar-urile emit mai mult CO2 în atmosferă per unitate, fără îndoială, dar sunt produse în număr extrem de mic, şi apoi plătesc şi taxe anuale mult mai mari în mâinile proprietarilor. Limitarea producătorilor de supercar-uri şi impunerea lor la trecerea spre propulsie electrică va distruge total însă arta producţiei acestor legende ale ingineriei şi performanţei, ştergând identitatea lor şi atractivitatea în ochi publicului. „Sunt un produs de nişă şi trebuie tratate altfel” a declarat recent ministrul italian, anunţând că a iniţiat discuţii cu comisia europeană pentru a obţine o excepţie mai permisivă pentru producătorii mici de supercar-uri de la impunerea acelor emisii.
1
6,175
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!