Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Maşina de care primul proprietar nu s-a putut despărţi peste 400 mii km: un Lincoln Town Car cu motor V8 scos la vânzare cu preţ infim

21 Septembrie 2021 - 22:01
Ilie Toma
Se zice că maşinile americane sunt într-atât de plăcute în condus, încât unii oameni se lasă fermecaţi de ele pe mult timp şi nu mai vor nimic altceva. Primul şi unicul proprietar olandez al acestui Lincoln, vândut acum în Germania, ar putea cu siguranţă confirma asta. Or, omul ăsta şi-a cumpărat maşina de nouă, în anul 1999, şi a exploatat-o vreme de 22 de ani şi 417,000 km, refuzând să se despartă de ea! Ce e atât de special, deci, la acest Lincoln Town Car, încredinţat de proprietarul olandez unei companii germane pentru a-l vinde?
Ei bine, e un sedan din acele făcute în primul rând pentru confortul desăvârşit, cu o suspensie care să te facă să simţi că pluteşti pe asfalt. E largă, spaţioasă, şi totul la bordul acestei maşini e conceput pentru a-ţi aminti că abordarea americană faţă de lux e cu totul alta. Priveşte scaunele faţă, cât sunt de generoase şi cum sunt profilate, având şi o cotieră largă între ele. Conduci ca din fotoliul de acasă!
În al doilea rând, sub capota acestui Lincoln e un V8 american clasic, care toarce relaxat, cu sunet de bariton. Motorul ăsta nu ştie ce înseamnă chinurile propulsoarelor turbo moderne de cilindree mică, ce-şi scot şi sufletul din ele ca să-ţi dea 120 de cai din 3 cilindri şi un litru. Nu. V8-ul ăsta are o cilindree imensă, de 4.6 litri, din care scoate 204 CP. Deci, e ca şi cum s-ar odihni şi atunci când ajunge la linia roşie a turaţiilor.
Proprietarul olandez a adorat atât de mult acest V8, încât spune că a schimbat uleiul cu regularitate, chiar mai des decât 10,000 km, doar ca să-l păstreze la fel de impecabil. Ne spune şi că a turnat întotdeauna doar ulei 5W40, de marcă Mobil, pe care l-a considerat cel mai bun pentru maşina sa.
Zice că-n ultimii ani a admis mai multe defecte estetice pe maşina sa, sub forma unor zgârieturi pe barele de protecţie. E mare maşina, ocupă uneori şi un pic din spaţiile alăturate de parcare pe străzile înguste ale Olandei şi nu toţi sunt la fel de precauţi cu ea. Însă sunt defecte minore, care pot fi rezolvate uşor cu o revopsire a barelor.
La nivel tehnic, însă, olandezul spune că a avut grijă cu sfinţenie de acest Lincoln al său. Şi azi, la 417,000 km parcurşi, acest Town Car ar rula la fel de graţios ca şi atunci când avea 4,000 km parcurşi sau 40,000. Suspensia, structura maşinii, toate sunt impecabile încât să-i asigure aceeaşi ţinută cu care a fost proiectată iniţial. Şi, apropo, fiind o maşină vândută în Europa, ea are vitezometrul şi odometrul în kilometri, nu în mile.
Habitaclul s-a păstrat foarte decent, dacă ne gândim la cei 417,000 km, iar asta certifică oarecum grija aia specială, pe care spune acest prim proprietar că a avut-o pentru maşina sa. Apropo, chiar când deschizi uşa, pe planşa de bord, stă aplicat abţibildul cu ultimul schimb de ulei, ca nu cumva acesta să uite de termenul unui nou schimb.
Inserţiile de lemn, plasticul — toate s-au păstrat în condiţie decentă. Tapiseria din piele are multiple crăpături pe ea, dar asemenea striaţii erau normale chiar şi la un parcurs la 50,000 km la aceste maşini. Există şi un casetofon stereo de marcă Alpine, original, iar în acei ani americanii adorau să pune sisteme mai bune decât media industriei pe maşinile lor.
Şi pentru că Lincoln era şi atunci o marcă premium, scaunele faţă sunt încălzite şi acţionate electric în nenumărate poziţii, oglinzile şi geamurile — la fel, doar electric. Apropo, exemplarul ăsta făcea parte dintr-o serie oarecum limitată, mai generos dotată, numită Signature Series. Şi acum imaginează-ţi că-n anul 1999, când pe la televizor mai rulau Dosarele X, maşina asta se simţea mai specială decât ori ce Mercedes la vremii. Nu neapărat că era mai bună, dar mai specială, pe aici prin Europa, cu siguranţă era.
Şi uite că acum, după 22 de ani şi 417,000 km parcurşi, acest Lincoln Town Car a fost scos la vânzare în Germania. Proprietarul său l-a adorat toţi 22 de ani şi-l adoră şi acum, dar ştie că puţini l-ar înţelege şi puţini ar adora la fel de mult o asemenea maşină americană cu motor V8, ca şi el. Tocmai de asta, preţul de vânzare este unul de-a dreptul infim, derizoriu chiar. Doar 3,400 euro costă. Şi atât. Şi ai imediat V8-ul de 4.6 litri sub capotă. Şi taxe anuale imense, din cauza lui, fireşte. Dar ăsta e preţul plătit pentru plăcerea de a pluti într-un asemenea Lincoln, devenit clasic deja!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter