Mercedes a lansat primul AMG hibrid şi totodată cel mai puternic AMG din istorie

1 Septembrie 2021, 13:49
Ilie Toma
Mercedes-Benz vorbeşte de câţiva ani despre faptul că viitorul diviziei AMG e în electrificare, iar exemplele unor mărci precum Ferrari, care au asigurat creşteri de performanţă în mare parte datorită sistemelor hibrid, trasau o direcţie previzibilă şi pentru AMG. Totuşi, şi în interiorul bucătăriei AMG vor exista mai multe tipuri de asemenea sisteme, iar astăzi germanii au prezentat-o pe cea mai savuroasă şi cea mai puternică dintre ele, lansând noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Şi trebuie să recunoaştem că noul sistem e cu adevărat impresionant, meritând o descifrare un pic mai detaliată din partea noastră, a tuturor.
Cel mai important lucru şi totodată o spulberare a temerilor este că acest sistem nu conţine un motor de 4 cilindri în linie, cum fusese promis pentru viitorul C-Class W206 AMG, ci un propulsor savuros V8 de 4.0 litri. Este, de fapt, acelaşi propulsor V8 biturbo M177, pe care AMG îl foloseşte deja de câţiva ani buni, diferenţa făcând-o tot sistemul hibrid în care a fost încadrat acesta. Dar, când auzim de V8, pe un nou model AMG, ce deschide o nouă epocă, deja ni se trezeşte admiraţia faţă de ingineri. Şi, apropo, V8-ul are şi el o putere dusă mai sus decât la modelele de serie anterioare, livrând 639 CP şi 900 Nm.
Ceea ce urmează mai departe în construcţia sistemul e şi mai intrigant, însă. Noul model şi noul sistem are un motor electric, ca parte a sistemului hibrid, dar acesta nu e integrat între motorul cu ardere internă şi cutie de viteze, cum se întâmplă de obicei, ci pe puntea spate. Acest electromotor e integrat într-un soi de carcasă de diferenţial, care conţine, de fapt, motorul, o cutie de viteze cu 2 trepte, acţionată electronic, şi un diferenţial cu alunecare limitată, controlat de asemenea electronic.
Aşadar, am putea crede că avem de-a face cu o formulă în care puntea spate e propulsată doar de motorul electric, iar cea faţă — doar de motorul pe benzină. Însă nu e aşa. Există un arbore cardanic ce duce la puntea spate, iar noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance dispune de un sistem de tracţiune integrală mecanic. Paradoxal este faptul că puterea electromotorului poate fi transmisă şi invers prin arborele cardanic, de pe puntea spate către diferenţialul dintre axe, plecând apoi spre puntea faţă. Şi, invers, puterea motorului pe benzină poate ajunge şi la roţile spate prin acel diferenţial.
Deci, efectiv, avem probabil primul sistem de tracţiune integrală din lume bidirecţional, dacă putem spune, în care diferenţialul dintre axe gestionează mai multe surse diferite de putere, iar arborele cardanic transferă cuplu în ambele sensuri. Sigur, ca asta să funcţioneze rafinat, e nevoie de un milion de calcule şi ajustări pe secundă, dar inginerii Mercedes-AMG ne asigură că au totul sub control.
Iar motorul electric mai oferă alţi 204 CP şi 320 Nm în sistemul de propulsie. În total, întreg sistemul poate livra o forţă cumulată de 843 CP şi între 1,010 şi 1,470 Nm cuplu maxim, în funcţie de combinaţiile de trepte ale celor două cutii de viteze.
Iar un ultim factor important ca această putere să fie posibilă şi disponibilă instantaneu e o baterie inovativă, capabilă de a degaja un flux uriaş de energie într-un timp scurt, care a fost dezvoltată pe interior de diviza AMG, cu experienţa lor din Formula 1. Această baterie are 6.1 kWh energie şi cântăreşte doar 89 kg. E montată deasupra punţii spate, iar ea, împreună cu electromotorul de acolo, face ca distribuţia de greutate între axe să fie mult mai bună la noul model. Apropo, noul model AMG poate rula în regim pur electric până la 12 km, suficient cât să traversezi un centru de oraş sau o zonă rezidenţială. Şi, desigur, poate fi reîncărcat şi de la priză.
Ei bine, şi toată puterea asta demenţială, de 843 CP, are şi nişte cifre corespunzătoare de performanţă. Doar 2.9 secunde pentru acceleraţia de la 0 la 100 km/h! Iar viteza maximă nu mai e limitată electronic, alungând la 316 km/h!
1
1,491
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!