Poţi să te faci colecţionar de Ferrari clasic la preţul unei Skoda noi, şi obţii o adevărată bijuterie

6 Septembrie 2021, 20:54
Ilie Toma
Ferrari e o maşină de vis, fără îndoială, iar dacă vorbim de un Ferrari clasic, de colecţie, atunci e aproape o axiomă faptul că orice pasionat auto şi-ar dori în garajul lui unul, cel puţin ipotetic. Iar calificativul rămâne a fi ipotetic pentru că auzim de nenumărate ori că exemplarele clasice se vând cu milioane de euro, sau cel puţin cu sute de mii. Dar nu e întotdeauna aşa. Poţi deveni un colecţionar de Ferrari clasic, de genul celor la care visai în copilăria sau tinereţea ta fragedă cu preţul unei Skoda noi. Şi nu, nu există nicăieri nici un „dar”, nici un compromis dureros. Pentru banii ăştia chiar poţi primi o bijuterie fascinantă în adevărul sens al cuvântului.
Maşina din aceste imagini e dovada supremă. E un Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet, produs în 1986. Ferrari Mondial a fost la acea vreme cel mai de succes model al mărcii, motiv din care s-au produs ceva mai multe la număr, faţă de standardele obişnuite Ferrari. Dar ce e mult pentru Ferrari e oricum o raritate absolută. Familia Ferrari Mondial s-a produs din 1980 până în 1993, dar au existat mai multe ipostaze — Mondial 8, Mondial QV, Mondial T şi Mondial 3.2, care s-a produs doar din 1986 până în 1988. Existau Mondial 3.2 Coupe şi Cabriolet, fiind produse în total 987 coupe-uri şi 810 cabriolete de Ferrari Mondial 3.2. Deci, ceea ce vedem în imaginile acestui articol este un din cele doar 810 exemplare de Ferrari 3.2 Cabriolet produse în toată istoria! Sună suficient de exclusiv?
Motorul de 3.2 litri e un V8 cu câte 4 valve per cilindru, care dezvolta 265 CP la acea vreme. E cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Motorul e poziţionat central, între axe, în spatele habitaclului. În faţă există doar radiatoare, bateria, elementele sistemelor auxiliare şi o roată de rezervă.
Exemplarul despre care vorbim noi azi a fost scos la vânzare în Elveţia şi e într-o condiţie impecabilă. Primul lui cumpărător elveţian trăia în oraşul Sion şi el a fost cel care şi l-a ales în culoare roşie, cu habitaclu bej. L-a adorat şi l-a întreţinut tehnic aşa cum se cuvine unui adevărat entuziast de Ferrari, deţinându-l vreme de 20 de ani, până în 2005. Atunci l-a cumpărat un pasionat din Zurich, care l-a ţinut până la finele lui 2019, vânzându-l unui alt elveţian din cantonul Berna.
În 2014 motorul a avut o mentenanţă amplă planificată, cu deschiderea chiulasei, ajustarea valvelor şi schimbarea rolelor de pretensionare. În scop profilactic, s-a schimbat şi pompa de ulei atunci. În septembrie 2020 maşina a trecut ultima inspecţie tehnică în Elveţia.
Ei bine, exemplarul ăsta de Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet are doar 82,000 km parcurşi, documentaţi într-o manieră aproape obligatorie pentru exemplarele Ferrari. Deci, nu e nici un dubiu la acest capitol.
Maşina e şi într-o condiţie estetică superbă, atât la exterior cât şi la interiorul său bej. Îşi merită cu siguranţă statutul de bijuterie, pe care l-am invocat în titlu. Până şi acoperişul textil, care de obicei e unul din primele elemente care se uzează, e într-o sare excepţional de bună!
Şi acum uite din nou la el. Arată ca pe posterele din camera ta, din adolescenţă, copilărie sau tinereţe. E un Ferrari din epoca aia de aur a modelelor pătrăţoase din anii ’80! Şi e o bijuterie din Elveţia, cu doar 82,000 km parcurşi, într-o stare excepţional de bună şi cu o istorie transparentă, cu un întreg dosar gros. Oare nu e ăsta un Ferrari de vis? Parcă ai vrea să zici da, dar aştepţi o cifră mare a preţului, nu-i aşa?
Ei bine, are un preţ mai mult decât decent şi cu siguranţă mai puţin decât ar crede majoritatea dintre noi că poate costa o asemenea bijuterie de Ferrari. Convertind francii elveţieni la euro, acest Ferrari costă cam 41,000 euro. Probabil un cumpărător rapid ar putea negocia şi un preţ de genul 39,999 euro. Iar acesta e un preţ pe care oamenii îl dau pe exemplare de Skoda Superb bine echipate, sau Skoda Kodiaq. Deci nu, acest Ferrari nu cost nici milioane de euro, nici sute de mii. E un vis suprem, dar mai uşor de atins decât am fi crezut.
0
1,641
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!