Renault a dezvăluit un nou model electric, Megane E-Tech, care e un hatchback cu siluetă de SUV

6 Septembrie 2021, 11:39
Ilie Toma
Renault a dezvăluit astăzi la salonul de la Munchen noul Megane E-Tech, model care e 100% electric şi care, deşi se declară oficial drept un hatchback, are o siluetă de SUV, putând concura cu mai multe SUV-uri electrice lansate în ultima perioadă.
Totuşi, Renault e onest în comunicarea sa şi nu pretinde că noul Megane ar avea capacităţi de offroad, ci îl defineşte ca un hatchback cu o înălţime ceva mai mare. Graţie unei baterii foarte subţiri din podea, de doar 11 cm, cea mai mare parte a acestei înălţimi va merge în beneficiul ocupanţilor de la bord. Iar prin poziţionarea sa drept hatchback, Renault vrea să ţintească spre clientela tradiţională de hatchback-uri, care au adorat numele Megane timp de 26 de ani, şi acum ar fi gata să treacă la propulsia electrică, primind totodată şi o mare parte din avantajele siluetei de SUV, relevante în mediul urban.
Aşadar, noul Megane E-Tech are 4.21 metri lungime, dar are un ampatament destul de lung în comparaţie cu lungimea totală, de 2.70 metri. Acest raport de ampatament faţă de lungime e unul specific cam tuturor modelelor electrice construite pe platforme dedicate, întrucât lasă loc mai mult pentru interior şi folosesc spaţiul mai mare disponibil odată cu dispariţia motorului cu ardere internă şi a cutiei de viteze.
Aşadar, pe lângă design, ce aduce noul Megane E-Tech interesant la motoare, or, de la Renault ar fi cazul să ne aşteptăm la ceva interesant, dată fiind experienţa enormă pe care o are deja cu modele electrice, de la primul Zoe încoace. Ei bine, vor exista două motoare la alegere, ambele de generaţie nouă în comparaţie cu Zoe. Unul din ele va livra 130 CP şi 250 Nm, altul — 218 CP şi 300 Nm, în ambele cazuri doar puntea faţă fiind cea motrice. Electromotorul mai puternic va fi capabil să accelereze noul Megane electric de la 0 la 100 km/h în numai 7.4 secunde.
Noul model va oferi şi două capacităţi ale bateriei la alegere, de 40 kWh sau de 60 kWh. Prima va oferi o autonomie de 300 km în ciclu WLTP, iar cea de-a doua — 470 km. Iar partea cea mai frumoasă este că noul model Renault face uz de aceeaşi tehnologie excelentă de încărcare, pe care o foloseşte deja şi ZOE, astfel încât poate face uz de 22 kW de la prize AC, mai mult decât majoritatea modelelor de pe piaţă. Viteza de încărcare de la prize fast charge DC e de 130 kW, simţitor mai mare decât la ZOE, iar existenţa celor două posibilităţi pe o singură maşină va face noul model Renault cu adevărat plăcut în viaţa reală.
Fireşte, aşa cum i se cuvinte unui model electric nou, Renault Megane E-Tech va veni şi cu o ambianţă îmbibată de hi-tech consistent la bord, atât la capitolul multimedia, cât şi la siguranţa activă.
0
841
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!