Această Lancia banală pe dinafară are un motor V8 de Ferrari, care se instala de uzină, iar azi e vândută cu preţ infim

19 Octombrie 2021, 20:43
Ilie Toma
Sunt unele maşini care, la vremea lor, au fost nişte adevărate sclipiri de genialitate, apărute prin circumstanţe aproape incredibile, adeseori pe perioade scurte de timp, ca o stea căzătoare. Şi tocmai din cauza asta, au rămas aproape neştiute în istorie, fapt care face ca până şi exemplarele superbe, demne de colecţionari, să coste puţin. Anume un asemenea model şi un asemenea exemplar este această Lancia, fabricată în 1990.
E oarecum banală de dinafară, fiind la prima vedere o obişnuită Lancia Thema, într-o perioadă în care unificările de platforme şi diminuări de costuri în tabăra italiană deja se iveau la orizont. Dar inginerii Lancia încă mai aveau forţă de convingere, şi chiar dacă platforma tehnică a lui Thema e una comună şi cu nişte modele Fiat, ba chiar şi cu Saab 9000, inginerii tot au reuşit să-şi convingă şefii să creeze şi să lanseze versiunea Thema 8.32, adică exact cea pe care o vedem aici, în faţă.
Modelul ăsta şi-a făcut debutul public la salonul auto de la Torino din anul 1986, iar cifrele 8.32 ascundeau un secret magnific. Sub capotă era un motor cu 8 cilindri şi 32 de valve, şi nu era un oarecare V8, ci unul de 2.9 litri, de Ferrari, din familia F105L. Versiunea pusă aici era aspirată natural şi uşor relaxată, venind de pe Ferrari 308. De asemenea, motorul avea un arbore cotit diferit, valve mai mici şi o succesiune diferită de combustie a cilindrilor, dar toate aceste modificări au fost făcute într-o echipă comună a inginerilor Lancia şi Ferrari, având ca scop rafinarea motorului pentru un sedan cu 4 uşi ca Thema.
În rezultat, au existat versiuni cu catalizator şi fără, la început. Cele fără catalizator livrau 215 CP, iar cele cu — 205 CP. Chiar şi cu versiunea de 205 CP, o Lancia Thema 8.2 putea accelera savuros de la 0 la 100 km/h în numai 7.2 secunde, atingând o viteză maximă de 235 km/h, singura cutie de viteză disponibilă fiind una manuală, de 5 trepte.
E deosebit de curios, însă, faptul că motorul V8 de Ferrari a fost montat transversal pe această Lancia, iar maşina a rămas cu tracţiune pe puntea faţă! Pe motor scria solemn „LANCIA by Ferrari”, dar probabil acesta a rămas singurul motor Ferrari din istorie care a fost pus vreodată pe o maşină cu tracţiune faţă, montat în asemenea mod.
O Thema 8.32 mai putea fi recunoscută printr-o planşă de bord acoperită complet în piele, cusută frumos, într-un stil luxos. Iar cadranele aveau inserţii masive de lemn. Scaunele puteau fi tapisate cu Alcantara sau cu piele Poltrona Frau, iar maşina din imagini e una din cele tapisate cu piele. Şi, în fine, cumpărătorii unei asemenea versiuni de top puteau opta doar pentru una din cele 5 culori de caroserie.
În anul 1988 Lancia Thema 8.32 a trecut printr-o uşoară împrospătare, toate motoarele trecând la echipare cu catalizatoare, deci şi maşina despre care vorbim azi, din 1990, e una cu catalizator, de 205 CP. E uimitor faptul că Lancia Thema 8.32 s-a fabricat în numai 2,370 exemplare în ediţia 1 de până la facelift şi în alte 1,601 exemplare în această ediţie, umărul 2, de după facelift! Deci, efectiv, dacă vorbim de versiunea specifică a maşinii de azi, s-au fabricat numai 1,601 unităţi, iar dacă vorbim de întreaga generaţie — numai 3,971 de automobile în total! Iar asta face din Lancia Thema 8.32 unul din cele mai rare modele din lume!
Şi dacă ar fi să ne îndoim cumva cât de reuşit a fost acest model ca inginerie şi savoare în condus, aflăm că însuşi Enzo Ferrari a deţinut o Lancia Thema 8.32 drept transport personal în ultimii săi ani de viaţă!
Exemplarul ăsta de Lancia Thema 8.32, despre care vorbim azi, are doar 91,700 km parcurşi în întreaga istorie şi a fost scos la vânzare de o companie din Belgia. Maşina are întreaga istorie documentată, iar de curând i s-a făcut şi o revizie amplă la motor, inclusiv schimbarea distribuţiei.
E o bijuterie inginerească neştiută, fără îndoială, dar tocmai lipsa renumelui arhicunoscut o şi face mult mai ieftină. Maşina asta e scoasă la vânzare cu 17,000 euro, ceea ce, pentru o asemenea legendă cu motor V8 de Ferrari, produsă în numai 1,601 exemplare, e pur şi simplu un preţ infim. Însă cel care o va cumpăra s-a putea să vrea să mai investească vreo 3-4 mii euro în maşina asta, pentru a o aduce la o condiţie estetică şi mai bună, care să-i asigură strălucirea pe mulţi înainte. E prea specială ca să fie lăsată într-o stare pur şi simplu bună, cum este. Maşina asta ar merita adusă la o condiţie de impecabilă!
0
11,466
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!