Audi a lansat un R8 cu motor V10 aspirat natural şi tracţiune pe spate, probabil ultimul supercar cu reţetă clasică

7 Octombrie 2021, 11:01
Ilie Toma
Ştirea asta ar putea să te facă să te ciupeşti ca să te asiguri că nu visezi. Da, în anul 2021, în care aproape toate premierele sunt electrice, Audi lansează cel mai neaşteptat supercar al său — un R8 cu motor V10, aspirat natural, fără vreo turbină şi mai ales fără vreun sistem mild hibrid sau electromotor de orice fel, iar pe lângă asta, toată puterea motorului pleacă spre puntea spate! E într-atât de incredibil, încât o astfel de premieră pare aproape imposibilă deja pentru timpurile noastre.
Dar e adevărat. Noul R8 V10 RWD e disponibil atât în formă de coupe, cât şi decapotabilă, iar motorul său V10, de 5.2 litri, montat central, livrează 570 CP, fiind cu 30 CP mai puternic decât iteraţia precedentă similară a lui R8. Astfel, noul R8 V10 RWD poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3.7 secunde, sau 3.8 secunde pentru Spyder, atingând o viteză de 329 km/h! Pe puntea spate a fost instalat şi un diferenţial cu alunecare limitată, prin urmare maşina va avea multe de oferit pe un eventual circuit, fiind capabilă de drift-uri dintre cele mai frumoase.
Ba chiar Audi a vrut să se asigure că noul său supercar va favoriza drifturile, reprogramându-i sistemul ESC ca acesta să permită derapajele controlate, iar între timp şi suspensia cu amortizoare adaptive va avea grijă ca aderenţa roţilor să fie continuă pentru un drift lin. Din nou, pare aproape incredibil, că vorbim azi despre o maşină pe care inginerii au configurat-o special pentru a putea merge în derapaje controlate. Probabil cineva a pierdut un pariu la Audi cu un grup de ingineri, iar acei ingineri au fost lăsaţi ulterior să creeze supercar-ul de vis într-o epocă a maşinilor electrice. Altfel nu putem explica cum a putut să se strecoare o asemenea premieră!
Şi, ca să înţelegem cât de specială e maşina asa, la producţia sa din Neckarlsum, Germania, lucrează cam 1,000 de muncitori, iar o mare parte din operaţiunile necesare ei se fac manual, ca-n vremurile bune. Ce înseamnă toate cele spuse mai sus? Că maşina asta va deveni garantat un model viitor de colecţie, care va valora milioane peste 15-20 de ani! Aşa că cine are azi milioane în cont, poate cumpăra şi 5-10 bucăţi, să le pună la păstrare, ca o investiţie pe termen lung, dar neapărat să-şi ia şi una de plăcerea sufletului, pe care s-o alerge. Cât costă? În Germania preţurile pornesc de la 149,000 euro pentru Coupe şi de la 162,000 euro pentru Spyder. Şi pentru că se produc manual, cu siguranţă nu vor fi produse multe. Cel mai probabil producţia totală va fi de ordinul sutelor, poate 1-2 mii cel mult. Iar asta garantează şi mai mult faptul că preţul va creşte în timp de 10-20 de ori faţă de ce se cere acum pe un asemenea supercar!
Asta e bijuteria de motor V10, care propulsează acest supercar Audi
Cam aşa arată ingineria noului Audi R8 V10 RWD
0
3,331
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!