BMW are grile mari? Acesta e noul Lexus LX, fratele mai luxos al lui Toyota Land Cruiser 300, care pare un adevărat buldozer

14 Octombrie 2021, 10:31
Redacţia PiataAuto.md
Lexus a dezvăluit aseară noua generaţie a celui mai mare SUV din gama sa, LX, model construit tradiţional pe platforma lui Toyota Land Cruiser. Puţini ştiu, dar prima generaţie LX a apărut încă în 1996, la nici 10 ani de la apariţia mărcii Lexus, aşa că modelul a reuşit să-şi câştige fani datorită dimensiunii sale uriaşe, a capacităţilor bune de offroad, a ţinutei de drum confortabile şi a unei fiabilităţi cu adevărat exemplare. Cum e noua generaţie, atunci?
În primul rând, dacă priveşti noul LX din faţă, acesta are o grilă care nu e pur şi simplu mare, ci uriaşă, şi care te duce imediat cu gândul la lama unui buldozer. Deci grila a acoperă cam 80% din suprafaţa frontală, pornind de la partea inferioară a barei de protecţie până tocmai la capotă. Dar, oricum a fost integrată în design aşa, încât cei mai mulţi dintre noi o vor accepta foarte uşor şi vor spune că modelul arată bine şi agresiv.
Marele salt făcut de Lexus LX e în direcţia confortului ăla suprem, executiv, de la bord, el mergând acum pe ideea că trebuie să fie nu doar cel mai luxos SUV al mărcii Lexus, ci un LS în formă de SUV, după principiul lui GLS.
Deci, la bord se regăsesc mult mai multe dotări din cele prezente de obicei doar pe limuzinele mari, iar aici ne referim la posibilitatea de a avea două scaune separate în spate, ca tronuri, cu o cotieră masivă între ele şi cu mult hi-tech pe ea, dar şi posibilitatea ca ocupantul din dreapta spate să împingă scaunul faţă şi să fie marele boss în noul LX. Deci, cum ar veni, acum Lexus LX e un SUV care ar putea fi condus şi cu şofer.
Şi ca să accentueze filosofia asta, noul model a debutat şi cu o motorizare cu magica cifră de 600, care-i face pe unii oameni avuţi ai acestei planete să clipească dornic. Deci, acum LX 600 e versiunea pe care o vor dori cei mai mulţi, dar sub capota ei nu se va afla un V8 de 6.0 litri, cum am putea intui, ci un V6 de 3.5 litri, biturbo. E acelaşi motor de pe Toyota Land Cruiser 300 şi de pe Lexus LS, aici el livrând 415 CP şi 650 Nm.
Mai există şi o motorizare diesel, numită Lexus LX 500d, care face uz de un propulsor V6 twin turbo diesel de 3.3 litri, ce livrează 299 CP şi 700 Nm. Ambele motoare sunt cuplate la cutii de viteză cu 10 trepte şi nu fac uz de nici un sistem mild hibrid sau hibrid.
La interior materialele au devenit mai nobile şi mai sofisticate, iar modelul se laudă şi cu un nou sistem multimedia, iar partea frumoasă pentru toţi clienţii LX e că noua generaţie vine echipată standard cu un sistem audio premium, cu 10 difuzoare, de la Mark Levinson. Rămâne în continuare valabilă şi posibilitatea de a avea 7 locuri.
La nivel de suspensie şi capacităţi de offroad, noul LX a păstrat ampatamentul nemodificat încă de la prima generaţie, de 2,850 mm. La fel ca şi predecesorul său, face uz de o suspensie pneumatică, ea fiind una de generaţie nouă, iar folosirea pe larg a aluminiului l-a ajutat să devină cu 200 kg mai uşor. Fireşte, dacă am tot menţionat că platforma tehnică e a lui Land Cruiser 300, Lexus LX îşi păstrează şi construcţia pe cadru dur, dar şi capacităţile tracţiunii integrale. iar pe lângă asta, noul Lexus LX a trecut la direcţia asistată electric şi frâne acţionate electric.
0
10,172
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!