Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cel mai neştiut model clasic Audi: un exemplar superb de Audi 50, scos la vânzare în Germania

8 Octombrie 2021 - 20:47
Ilie Toma
Pe aici, prin sud-estul Europei, noi am început a vedea mai frecvent modelele Audi pe străzi abia prin anii 90, sub forma unor Audi 80 sau Audi 100 cel mai des. Aşa că, pentru cei din această parte a Europei, Audi 50 e unul din cele mai neştiute modele ale mărcii, despre existenţa căruia e foarte probabil nici să nu fi ştiut niciodată.
Dar adevărul e că Audi 50 a fost predecesorul lui VW Polo, de fapt. În 1969 Audi abia se formase din fuziunea a patru mărci germane, iar ulterior legăturile cu VW abia se puneau drept bază. Audi încă nu se autodefinea drept o marcă premium neapărat, noţiunea asta nefiind foarte populară în general în lume. Aşa că inginerii Audi au considerat absolut normal că ar putea crea un model compact, într-un segment care părea tot mai de perspectivă în Europa, mai ales în contextul crizei de petrol din 1973. În 1971 Fiat lansase Fiat 127, iar în 1972 Renault lansase modelul Renault 5, care avea să devină imediat un automobil legendar şi dorit pe continent. Aşa că şi Audi s-a pus pe treabă şi a creat primul său model supermini, după cum se numea acest segment pe atunci — Audi 50.
Modelul a debutat în anul 1974, cu un motor de 1.1 litri, care livra 50 CP, mai existând şi o versiune de 60 CP. Audi 50 a debutat cu mult mai multe dotări standard pentru acea vreme, atrăgând atenţia pasionaţilor de aceste maşini compacte.
La doar 6 săptămâni de la startul vânzărilor, însă, a apărut şi clona de la Volkswagen — Polo. Era, practic, aceeaşi maşină, doar că avea mici diferenţe de design periferic şi o altă emblemă, dar şi ceva mai puţine opţiuni. Şi pentru că era şi mai ieftină, foarte repede cifrele de vânzări ale lui Volkswagen le-au depăşit pe cele ale lui Audi.
Timp de 4 ani, Audi 50 a continuat să se vândă alături de VW Polo, iar când a venit momentul facelift-ului, şefii companiei au decis să scoată din producţie modelul Audi, lăsând doar VW Polo, spunând că Audi ar trebui să se concentreze pe maşini mai mari şi mai de statut. Aşa că Audi 50 s-a produs doar până în 1978, reuşind să înregistreze 180,812 unităţi vândute.
De atunci au trecut mulţi ani, majoritatea acestor maşini nici nu mai există azi, or, puţini s-au gândit la ideea de a păstrat aceste modele Audi. La acea vreme, ele nu prea aveau vreun potenţial de colecţie şi, la drept vorbind, nici azi nu sunt tocmai comparabile cu adevăratele legende din istoria Audi. Modelul 50 e mai degrabă o picanterie excentrică, decât o mostră de genialitate inginerească, cum era Audi quattro, de exemplu. Aşa că şi preţul e azi unul mai modest, chiar şi pentru un asemenea Audi 50 în condiţie superbă, ca şi cel despre care vorbim azi şi care a fost scos la vânzare în Germania.
Maşina asta e produsă în 1977 şi e în condiţie originală, nu restaurată, trecând doar pe la un atelier de detailing şi polisare de curând! Are doar 89,000 km la bord, originali şi documentaţi!
Culoarea asta se numea Miami Blue pe atunci, iar maşina a aparţinut unei agenţii a grupului Volkswagen, trecând apoi în garajul şefului agenţiei şi fiind păstrată acolo mai mult. A rămas în proprietatea acelei familii până în 2009, cu o exploatare foarte lejeră. Maşina a fost apoi cumpărată de alt proprietar, care a împrospătat-o estetic şi tehnic, făcându-i schimbul de toate piesele consumabile de cauciuc, care se deteriorează în timp. Iar azi automobilul e gata de orice călătorie, la fel cum ar fi un Audi produs acum doar câţiva ani!
Să găseşti un asemenea Audi 50 azi, în dotare superioară GL, cu atât de puţini kilometri şi într-o asemenea stare, e o raritate absolută, ne spune vânzătorul. Iar excentricitatea lui e cu atât mai mare, cu cât s-a produs doar puţin peste 4 ani, şi apoi nu a mai avut un succesor decât în mileniul nostru, sub forma lui Audi A1. Aşa că, pentru fanii Audi, tot e o mostră de model istoric interesant.
Cât costă acest exemplar din Germania? Ei bine, preţul cerut pe el e de 15,900 euro. Nu ştim dacă e mult sau puţin, sunt prea rare Audi 50 în zilele noastre ca să putem spune cu certitudine. Dar e sigur că alte modele Audi din acea perioadă, într-o condiţie similară, ar costa de câteva ori mai mult.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter