Codul Rutier al României are noi prevederi, care se referă la biciclişti şi cei care conduc trotinete, dar şi la şoferi în raport cu aceştia

10 Octombrie 2021, 08:22
Redacţia PiataAuto.md
Bicicletele şi trotinetele de tot felul, inclusiv cele electrice, sunt atât de multe deja pe drumurile oraşelor, încât e nevoie de adoptarea unor puncte clare în regulamentul de circulaţie rutiere, care să reglementeze circulaţia acestora. În România, de curând s-au votat noi asemenea prevederi, ele fiind deja şi publicate în Monitorul Oficial, respectiv tocmai au intrat în vigoare.
Prima asemenea modificare ţine de distanţa la care un automobil poate depăşi o bicicletă sau trotinetă, care circulă pe marginea dreaptă a drumului. Anterior exista o recomandare de a lăsa minim 1.5 metri, însă deseori recomandarea era ignorată. Acum, codul rutier stipulează că şoferul de automobil trebuie să iasă pe banda alăturată sau pe sensul opus de circulaţie cu minim jumătate din lăţimea maşinii sale, atunci când viteza e mai mare de 50 km/h, şi sau cel puţin prin călcarea acestor marcaje atunci când viteza e mai mică de 50 km/h, asta garantând lăsarea unui spaţiu suficient fără interpretări. Fireşte, la efectuarea depăşirii cu intrarea maşinii pe banda de pe contrasens se aplică aceleaşi eventuale restricţii la ca orice altă depăşire privind zonele în care e interzis să se facă manevra.
Ceea ce e şi mai impresionant e că încălcarea acestei prevederi de depăşire a trotinetelor şi bicicletelor se poate lăsa pentru şoferul de automobil nu doar cu amendă, ci şi cu suspendarea permisului de conducere, la fel ca în cazul depăşirilor neregulamentare ale altor automobile.
De asemenea, în Codul Rutier au fost adoptate şi noi restricţii şi obligaţii ale bicicliştilor şi conducătorilor de trotinete electrice. Aceştia nu au voie să circule pe trotuar, decât dacă acolo e delimitată o bandă specială pentru ei. Este interzisă traversarea trecerii de pietoni pe aceste vehicule. De asemenea, e interzisă circulaţia pe trotinete electrice fără a ţine ambele mâini pe ghidon.
O modificare importantă ţine de schimbarea direcţiei de mers pe trotinete. Dacă un biciclist vrea să vireze stânga, de exemplu, el va indica în continuare manevra cu efectuarea semnului corespunzător al braţului. La trotinetă, însă, conducătorul trebuie să coboare de pe ea şi să execute manevra pe jos, mergând lângă trotinetă, iar după ce virează, urcă din nou pe ea.

Toate aceste detalieri şi explicaţii au fost făcute acum câteva ore de un poliţist din România, pe nume Daniel Zontea, care e şi biciclist de performanţă, şi automobilist, şi persoană care prin lege e cea care va aplica aceste prevederi în raport cu cei din trafic.
0
2,129
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!