Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Comoara de pe insula Madeira: un Mercedes S-Class W126, scos la vânzare aici, pare abia ieşit din uzină

28 Octombrie 2021 - 21:03
Ilie Toma
În romanele de aventuri şi filmele cu piraţi, ne-am obişnuit adeseori că cele mai valoroase comori sunt ascunse pe nişte insule îndepărtate. Se pare că şi-n cazul maşinilor e adevărat uneori, or, azi putem spune cu toţii că am descoperit o comoară, la văzul căruia chiar trebuie să ne întrebăm dacă nu cumva visăm. E o comoara de insula Madeira, sub forma celui mai impecabil conservat Mercedes-Benz S-Class W126 pe care l-am văzut vreodată!
Insula despre care vorbim, Madeira, e situată în oceanul Atlantic şi e parte a Portugaliei, cu o formă de autonomie, împreună cu alte câteva insule mai mici. Face parte din arhipelagul cu acelaşi nume, din zona vulcanică Macaronezia, şi e situată efectiv la vestul continentul african, la o latitudine cu Maroc, însă la peste 500 km vest, în ocean. Pe insula propriu-zisă, dacă mergi de la nord la sud pe la mijlocul ei, ai de parcurs mai puţin de 19 km. Dacă o parcurgi în lungime, de la vest la est, luând în considerare toate serpentinele, întrucât zona centrală e cam muntoasă, ai de parcurs până în 74 km, dar lungimea insulei propriu-zise e sub 70 km. Prin urmare, putem deja înţelege de ce o maşină exploatată într-un perimetru atât de restrâns, într-o insulă izolată în ocean, fără vreun feribot care s-o ducă în zone cu distanţe mai mari, ajunge să se conserve ca o adevărată comoară. Şi apoi, clima aia caldă şi prielnică e exact ce-ar prescrie doctorul pentru păstrarea corectă a unei maşini.
Ei bine, tocmai de asemenea condiţii a avut parte acest Mercedes-Benz W126, scos acum la vânzare pe insula Madeira. Despre W126 e de prisos să mai vorbim foarte mult ca şi model — e suficient să vorbim doar că e unul din modelele despre care şi la timpul producţiei sale, şi până acum, la multe decenii după sfârşitul producţiei, se spune că e unul din cele mai bine proiectate şi cele mai durabil asamblate din câte au existat vreodată. Era într-atât de bun, încât până şi când a apărut legendarul W140 după el, unii au considerat că succesorul e o trădare a calităţii, şi că adevăratul overengineering Mercedes a fost doar până la W126 în familia S-Class. E cert, însă, că maşina asta era cu adevărat genială şi nemuritoare.
Şi acum, imaginează-ţi că exemplarul ăsta, fabricat în 1982, are parcurşi doar 24,866 km în toată istoria sa de 39 de ani! Iar partea şi mai frumoasă e că astăzi, în 2021, maşina asta a fost scoasă la vânzare tot de omul care a şi comandat-o nouă în 1982 şi care a deţinut-o şi exploatat-o în toată perioada asta, aşa că el, fiind şi bun cunoscător al limbii engleză, nu e zgârcit deloc la detaliile despre maşina sa şi istoria ei!
E un Mercedes 280 SE, ceea ce înseamnă că are sub capotă renumitul motor M110, cu 6 cilindri în linie, de 2.8 litri, care dezvolta 185 CP datorită faptului că avea injecţie aici, nu carburator ca pe versiunea 280 S. Oh, iar dacă aruncăm o privire sub capota acestui motor şi-i vedem structura şi componentele lucind şi azi ca noi, devine imediat clară starea excepţională a acestei maşini. Şi se vede de la o poştă că nu e un luciu din acele şlefuite mult, ci păstrat aşa în forma aia iniţială, niţel gălbuie, cu un pic de lubrifiant pe el!
Cumpărătorul a ales-o cu cutie manuală, optând pentru o superbă culoare de verde metalizat Cypress, cu codul culorii 876.
Interiorul l-a ales bej de stofă velur, cu codul 934. Şi dacă privim azi combinaţia asta, n-avem cum să nu recunoaştem că a făcut o alegere bună. A bifat un radio Becker Mexico, trapă operată automatizată, antenă automată, lacăt centralizat, toate patru geamuri acţionate electric şi chiar sistem de aer condiţionat, o dotare încă extravagantă pentru anul 1982. Dar maşina asta avea nu doar aer condiţionat în 1982, ci şi geamuri cu strat de izolare termică. Cu alte cuvinte, era un adevărat S-Class al timpului său.
Ei bine, proprietarul spune că imediat ce i s-a livrat maşina, în 1982, de către autorităţile portugheze pe insulă fusese instituită o restricţie faţă de maşinile importate din anumite părţi ale lumii, inclusiv, Germania, iar astfel el a fost nevoită s-o ţină practic nemişcată până în 1987, când legea a fost abrogată. Abia după 5 ani de staţionare a putut să înceapă să-şi savureze bijuteria pe care o cumpărase. Dar atitudinea sa faţă de maşină era deja automat ca faţă de una foarte specială.
N-a exploatat-o în mod intenţionat foarte lent, ca să-i facă foarte puţini kilometri, pur şi simplu distanţele mici ale insulei şi faptul că nu era singura sa maşină au generat în mod firesc acest parcurs care a crescut foarte încet. Maşina a mers, însă, cu regularitate la singurul service oficial Mercedes-Benz de pe insulă, unde şi-a făcut toate reviziile. Invoice-uri, completări în cartea de service — totul e prezent la dosarul acestei maşini. Şi e clar că, pe măsură ce vârsta maşinii creştea, şi proprietarul său a început să înţeleagă că maşina din garajul său se transformă într-un diamant tot mai rar.
Cele mai bune dovezi ale stării acestei maşini sunt micile detalii şi din habitaclu, şi din felul în care arată maşina dedesubt, la fiecare component de suspensie. Ai impresia că maşina asta nu a văzut vreodată vreo ploaie la viaţa ei, vreo baltă cu noroi, nimic. Se pare că a trăit pe Madeira ca-n paradis.
Şi, după 39 de ani de posesie a acestui Mercedes, proprietarul portughez l-a scos la vânzare. Îl vinde chiar el, direct, fără vreun intermediar, şi e gata să-l expedieze cu nava potrivită oriunde în Europa, dar probabil vei vrea să zbori dintâi acolo, ca să te convingi cu ochii tăi că ceea ce vedem cu toţii aici, comoara asta incredibilă, e cât se poate de aievea.
Cât costă comoara asta de Mercedes de pe Madeira? Sincer, la cât de excepţională e maşina, am fi aşteptat un preţ de 3 ori mai mare cel puţin. Se cer doar 27,500 euro pe ea. Având nici 25 mii km parcurşi! E pur şi simplu excepţională comoara, una din acele maşini pe care le poţi vedea o dată în mulţi ani, şi dacă nu apuci s-o cumperi tu, ajungi să te gândeşti ani şi ani la ea. Pentru că n-are cum să nu-ţi fure privirea şi să te facă s-o admiri cu toată pasiunea! Pentru că superb modelul, dar şi pentru că e excepţional exemplarul! Da, azi putem spune cu toţii c-am descoperit o comoară!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter