Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

De pe vremea când Alfa Romeo producea asemenea bijuterii ca să atragă tinerii: o superbă Giulia GT 1300 Junior, scoasă la vânzare în Franţa

20 Octombrie 2021 - 20:54
Ilie Toma
Privind bijuteria asta de Alfa Romeo, e aproape de neconceput că maşina asta avea cândva rolul de cel mai simplu şi mai ieftin model coupe din gama producătorului italian, conceput pentru a atrage tinerii în spiritul adevărat al ceea ce înseamnă marca italiană. E o Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior, într-o condiţie superbă, scoasă azi la vânzare în Franţa, dar care ne aminteşte cât de fabulos era până şi cel mai simplu model Alfa din anii săi de glorie.
Dacă nu eşti un fan super avansat de Alfa Romeo, poţi să de devii uşor confuz de tot soiul de denumiri şi indici, de la GT la GTA, plus alte prefixe şi cifre. Dar ce-ar trebui să ştii în acest caz e că prima Alfa Giulia GT 1300 Junior a apărut în 1965 şi a trecut ulterior prin câteva perfecţionări timp de 12 ani, cât a fost produsă, iar în toţi aceşti ani a devenit doar mai bună. A pornit de la ideea simplă şi frumoasă de a crea o Giulia GT cu motor mai mic şi un pic mai simplă, care să fie mai accesibilă în achiziţie şi în impozitele anuale, iar în rezultat să fie atractivă celor mai tineri fani Alfa Romeo.
Aşa că inginerii Alfa au pus aici un motor de doar 1,290 cm cubi, însă era oricum un motor Twin Cam, tipic Alfa Romeo. Avea 4 cilindri în linie şi suna frumos, cu caracter, chiar şi la cilindreea sa mică. Alfa Romeo avea modele mai sofisticate pe aceeaşi platformă, unele din ele foloseau materiale uşoare pentru a fi mai capabile pe circuite sportive, însă Giulia GT 1300 Junior era oarecum mai simplificată la acest capitol, folosind soluţii mai practice şi ai simple. Chiar şi aşa, maşina cântărea puţin peste 900 kg.
Motorul său fusese şi el livrat într-o formă mai relaxată aici, deşi existau versiuni mai performante cu acelaşi bloc, spre exemplu pe Giulia GTA. Aici însă, motorul cu carburator livra 90 CP. Era cea mai mică putere din toate coupe-urile Alfa Romeo Giulia de atunci, însă, la drept vorbind, parametrii dinamici chiar şi ai acestei Alfa simplificate şi relaxate erau oricum decenţi. Un Mercedes E-Class din acea vreme avea majoritatea motorizărilor sale făcând prima sută între 13 şi 20 secunde, în timp ce Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior făcea 12 secunde şi un pic, iar viteza maximă era de peste 160 km/h. Şi cu sunetul ăla frumos de sub capotă, cu tracţiune spate şi o manevrabilitate exemplară, ce-i mai trebuia unui tânăr pasionat de Alfa Romeo în anul 1972, spre exemplu, când a fost produsă maşina asta?
Da, ceea ce vedem aici e unul din ultimii ani de fabricare. Şi pentru că modelul inspirase cu adevărat mulţi tineri de atunci să-l cumpere, iar şefii şi inginerii Alfa erau mulţumiţi, aceştia au decis să-i confere modelului un aspect asemănător cu versiunea 1750 GTV. Aşadar, maşina primise în aceşti ani un aspect mai ştrengăresc.
Ceea ce vedem aici e o asemenea Alfa Romeo în culoarea sa originală, vândută iniţial în Franţa, care a avut noroc de a-şi petrece doar istoria sa de 49 de ani în mâinile unor proprietari care au preţuit-o pe măsură. În 1977 a cumpărat-o al doilea, care a ţinut-o până în 1999, iar al treilea a avut-o în posesie până în 2015. Şi în fine, în 2021 maşina a fost cumpărată de actualul colecţionar din sudul Franţei, care i-a făcut de curând o mentenanţă tehnică generală, cu schimbarea tuturor consumabilelor şi recalibrare de carburator, cu schimbarea pompei de benzină şi frânelor, care a costat 3,000 euro. Maşina e gata azi să alerge imediat, la orice distanţă, ne zice acesta, şi e o bijuterie în formă autentică, originală, conservată într-o stare excepţională, care a avut nevoie doar de niţică mentenanţă şi împrospătare estetică din partea lui, pentru a fi adusă la o condiţie cu adevărat fabuloasă.
Şi apoi, această Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior are doar 57,500 km parcurşi, despre care istoria ei spune că ar fi cu adevărat originali! Mai mult ca atât, maşina are şi un certificat oficial de la Centro Documentazione Alfa Romeo care-i confirmă starea ei autentică! Într-un cuvânt e o bijuterie cu provenienţă clară şi istorie documentată, exact aşa cum ţi-ai dori de la o maşină de colecţie, pe care s-o iei şi pentru a o admira, dar şi pentru a o savura din când în când în condus. Cât costă? Aştepţi să spunem vreo 100-200 mii euro, nu-i aşa, la cât de bine arată bijuteria? Există şi asemenea preţuri pentru unele versiuni de Giulia coupe.
Dar maşina are şi azi un preţ mult mai accesibil şi pământesc, păstrând în continuare filosofia aia de a fi mai tangibilă. Costă 26,500 euro cu toate certificatele sale istorice. Aşa că şi azi această Alfa Romeo a rămas unul din cele mai accesibile coupe-uri Alfa care poate fi cumpărat, doar că de data asta vorbim de coupe-uri clasice, din vremurile când până şi cel mai simplu model Alfa Romeo era o bijuterie!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter